Legoilla rakentava aikuinen. Mitä tunteita herättää sinussa?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Ja minä haluisin rakentaa legoista semmoisen valtavan linnan. Loppusijoituspaikka on vain vähän haasteellinen.
Tein aina lasten lahjaksi saadut legorakennelmatkin. He ensin leikkivät niillä ja sitten hajoittivat ne. Onneksi olen aina pitänyt isot ja hienot rakennelmat omissa laatikoissa niin olen voinut koota niitä uudestaan. Ohjeethan löytyvät netistä jos ovat hävinneet.
Nyt joululahjatoiveissa juuri joku iso rakennelma. On tosi rentouttavaa puuhaa.
N40
Me kun oltiin viime vuonna perheen kesken Legolandissa, minä olin se joka oli kaikkein eniten fiiliksissä. Lapsia kiinnosti lähinnä tuliaislegot, minä katselin ihan haltioissani niitä rakennelmia. Pitäisi joskus mennä ihan yksinään tai jonkun muun innostuneen aikuisen kanssa.
N39
Kyllähän aikuiset kasaavat palapelejä ja pienoismalleja. Värittävät värityskirja. Logoilla rakentaminen on mielestäni ihan vastaavaa toimintaa. Varmasti olisi ihan terveellistä puuhastelua jokaiselle aika ajoin.
aloittaja kirjoitti:
Yllättävän positiivisia kommentteja!
Kysyin, koska olen keski-ikäinen legoilla rakentava äiti ja jälkikasvu jo aikuista eli rakennan siis yksikseni. Kukaan tuttavani tai sukulaiseni ei ole koskaan sanonut mitään positiivista harrastuksestani. On tullut kommenttia. " Itse olen jo siitä vaiheesta kasvanut yli" sekä "Minulla ei olisi aikaa tuollaiselle" ja muuta vastaavaa.
Itse en ymmärrä, miksi kenenkään harrastus olisi sen parempi tai huonompi kuin muiden. Eikö harrastuksen pointti ole se että ihminen itse nauttii siitä eikä niin että muut luokittelevat, mikä harrastus on sopivaa ja mikä ei tai mikä on muiden mielestä hyödyllistä.
En myöskään halua koskaan kasvaa siinä suhteessa aikuiseksi että muutun tylsäksi. Vaikka legoilla rakentamínen olisi lapsellista, aion tehdä sitä silti, koska nautin siitä.
Minä kiikun aina välituntivalvonnassa keinuissa ja leikin aina kun mahdollista. Ja olen 60plus. Ei tarvitse lakata leikkimästä, vaikka nivelrikko jo hankaloittaakin elämää.
Vierailija kirjoitti:
Niin moni voi huonosti täällä :( ehkä legoilla rakenteleminen auttaisi? Mutta joo, mielenkiintoisen kuuloista.
M33
Auttaahan se mikä tahansa mieleinen harrastus :)
Ulkomailta on paljonkin erilaisia videoita aikuisista legotaiteilijoista. Harrastus siinä missä muutkin.
Mikäli rakentelisi sellaisia vaativampia, +15-vuotiaille tarkoitettuja settejä, olisi enemmän kuin OK! Itsekin silmäilin vajaa 10 vuotta sitten erilaisia Taru Sormusten Herrasta- ja Hobitti-settejä, mutten raaskinut ostaa, kun perfektionistiluonteena olisin halunnut ne kaikki (ja olisivat yhteensä maksaneet väh. 1000€). :D Eivätkä ne kyllä realistisesti olisi yksiöön mahtuneetkaan.
Ainoastaan siinä tilanteessa saatan vähän ”oudoksua”, mikäli rakennelmat ovat sitä samaa sekametelisoppaa kuin lapsillakin. Eli rakennelmat on koottu kymmenestä eri setistä, eikä mikään oikein sovi yhteen, kun puolet palikoista on hukkunut ajan saatossa. Lopputulos ”vähän sinne päin”, kun vartin kahvihetken verran vähän rakenteli.
Oikeaa paneutumista en paheksu, päinvastoin.
Mulla on aika kokoelma niitä isoja settejä, joissa on yleensä suositusikänä 16. Aikuisillehan nuo on tarkoitettukin. Tämän vuoden aikana olen ostanut Old Traffordin, Assembly squaren ja Ford Mustangin. Harmi kun ovat niin kalliita. Varmaan 600 euroa nuo kolme settiä. Lisää tilaa pitäisi myös saada. En tosiaan kauheasti huutele tästä harrastuksesta, koska vastaanotto on niin nihkeä. Lisäksi vierailijat eivät tajua etten ilkeyttäni anna lasten leikkiä noilla. Ne vaan ei kestä leikkimistä.
N38
Mä tykkään rakennella mun rakkaan 3v tyttären kanssa isoilla Legoilla.
-isukki-
Minä rakastan legoja. Ostin juuri itselleni joululahjaksi Lego tylypahkan, vaikka olikin ihan ruokottoman kallis.
N29
Vierailija kirjoitti:
Hyvä harrastus aikuisellekin. Vähän kuin palapelit, mutta kolmiulotteisena.
TÄMÄ!. Silloin kun poikani olivat pienempiä, niin monesti yhdessä Legoilla leikkiessä tuli uppouduttua johonkin "omaan projektiin". Hyvä ettei tapeltu joistain erikoispalikoista. Heh
Ex-tyttöystäväni vei minut messukeskukseen lego-tapahtumaan, siellä oli paljon kivoja legoja! Rakennettiin vielä lego-figuurit toisillemme.
Legot, etenkin Technic ja Creator Expert -sarjat o mahtavia! Harmi, ku Legot o vähä liian kallis harrastus työttömälle. :/ Viimesin setti, minkä ostin on Frendien kahvila Central Perk. :) Jos nainen olisi kiinnostunu Legoista, nii se olis todella, todella iso plussa! Sit vois rakennella yhdessä. :) M25
Vierailija kirjoitti:
Mikäli rakentelisi sellaisia vaativampia, +15-vuotiaille tarkoitettuja settejä, olisi enemmän kuin OK! Itsekin silmäilin vajaa 10 vuotta sitten erilaisia Taru Sormusten Herrasta- ja Hobitti-settejä, mutten raaskinut ostaa, kun perfektionistiluonteena olisin halunnut ne kaikki (ja olisivat yhteensä maksaneet väh. 1000€). :D Eivätkä ne kyllä realistisesti olisi yksiöön mahtuneetkaan.
Ainoastaan siinä tilanteessa saatan vähän ”oudoksua”, mikäli rakennelmat ovat sitä samaa sekametelisoppaa kuin lapsillakin. Eli rakennelmat on koottu kymmenestä eri setistä, eikä mikään oikein sovi yhteen, kun puolet palikoista on hukkunut ajan saatossa. Lopputulos ”vähän sinne päin”, kun vartin kahvihetken verran vähän rakenteli.
Oikeaa paneutumista en paheksu, päinvastoin.
Sellainen luova ominpäin rakenteluhan on ihan parasta. Valmiin setin kokoaminen on sekin ihan okei, mutta suunnittelun ja kokeilun ilo siitä puuttuu.
Ei kai legoista voi varsinaisesti kasvaa yli, enintään luovuus voi kuihtua
Ihania kommentteja! :) Mukava kuulla että muillakin vastaavia harrastuksia.
Itse en rakenna valmiista seteistä vaan suunnittelen itse rakennuksia, esim. koteja, sairaaloita, hotelleja, rantakaupunkeja ym. Olen tarkka väreistä ja yksityiskohdista, jotta ovat mahdollisimman realistisia. Mittasuhteet ym. ovat tärkeitä. Mietin jokaisen yksityiskohdan tarkkaan.
Ja olen siis keskustelun aloittaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeaa paneutumista en paheksu, päinvastoin.Sellainen luova ominpäin rakenteluhan on ihan parasta. Valmiin setin kokoaminen on sekin ihan okei, mutta suunnittelun ja kokeilun ilo siitä puuttuu.
Juu, kunhan ajatuksen kanssa rakentaa, niin kyllähän niistä ominpäin tehdyistäkin hienoja saa. Tarkoitinkin ”lasten tekeleillä” lähinnä sellaisia tasaisia kuutioita, jotka on koottu ensimmäisistä käteen osuneista palikoista, väristä välittämättä ja vailla suunnitelmaa.
hauska harrastus samaan tapaan kuin joillekin vaikkapa commodore 64 pelit
🤖
Mä muistelisin lukeneeni, että David Beckhamkin rakentelee legoilla vapaa-ajalla rentoutuakseen! Että rohkeasti vaan legoile :) Tuomitsijoita löytyy aina asialle kuin asialle. Mä itse haaveilen nukkekotien sommittelusta.. Jo pienenä nautin kun sain askarella nukkekotiin kaikkea pientä sisustusta tyyliin tulitikkuaskeista, ei se itse leikkiminen silloinkaan niin kiinnostanut. No, ei oo lapsia mulla niin en oo kehdannu vielä aikuisiällä vaan repäistä ja alkaa nukkekoteilemaan, mutta ehkä tämän keskustelun rohkaisemana vielä teenkin niin :)
Vierailija kirjoitti:
Mä muistelisin lukeneeni, että David Beckhamkin rakentelee legoilla vapaa-ajalla rentoutuakseen! Että rohkeasti vaan legoile :) Tuomitsijoita löytyy aina asialle kuin asialle. Mä itse haaveilen nukkekotien sommittelusta.. Jo pienenä nautin kun sain askarella nukkekotiin kaikkea pientä sisustusta tyyliin tulitikkuaskeista, ei se itse leikkiminen silloinkaan niin kiinnostanut. No, ei oo lapsia mulla niin en oo kehdannu vielä aikuisiällä vaan repäistä ja alkaa nukkekoteilemaan, mutta ehkä tämän keskustelun rohkaisemana vielä teenkin niin :)
Ihanaa, minäkin olen unelmoinut myös tästä nukkekotiharrastuksesta! Netistä löytyy monenlaista blogia joissa ihmiset esittelevät todella upeita itse tekemiään nukkekoteja. Mahtavaa, jos nyt aloitat harrastuksen!
Terveisin aloittaja.
Ei mitään.Jokainen eläkööt elämänsä niinkuin tahtoo.Eikö sinusta???
Unelma!