Lääkärin erikoiset kirjaukset lääkärikäynnin jälkeen
Kävin taannoin korona-asemalla jossa kysyttiin kaikki lääkitykset jotka minulla on tällä hetkellä käytössä. Ilmoitin kaikki käyttämäni lääkkeet ja niiden annostukset. Nyt kuitenkin kanta.fi näkyy ihan vääriä lääkkeitä, esim unilääke joka määrättiin 2013 ja jota en koskaan edes hakenut apteekista.
Miksi on kirjattu käyttämäni lääkkeet väärin ja voiko tästä olla jotain haittaa myöhemmin?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Onko siellä koronaterveysasemalla Apotti- tietojärjestelmä käytössä? Se kai sotkee helposti potilaiden lääkelistat, olen kuullut. Sinne ei voi suoraan kirjoittaa mitä lääkkeitä on käytössä, vaan siinä pitää osata poimia kotilääkkeet sähköisistä resepteistä ja siinä voi tulla sotkua, esim. just jotain vanhoja lääkkeitä mukaan, jotka ei ole enää käytössä, mutta joista on resepti vielä voimassa, voi tulla mukaan.
No niin, voipi olla joku tällainen taustalla. Kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kanta on niin täynnä kaikkea shittiä että sen voisi lopettaa. En ymmärrä kun lääkärit kirjoittaa potilas tuli aurinkolasit päässä vastaanotolle....... Sinne ei pitäisi kirjoittaa kuin sairaudet ja mitä lääkkeitä käyttää ilman mitään muuta.
Tuohan potilaan taustaa, että kertoo potilaan tulleen vastaanotolle aurinkolasit päässään.
Onhan tuollainen hiukkasen kyseenalainen asia, noin niinkuin mielenterveyden tms. ongelmien suhteen.Harvemmin kukaan normaali ihminen menee lääkärin vastaanotolle sisätiloissa aurinkolasit päässään.
Tuolla lääkäri vihjaisee muille lääkäreille, että ihan kaikki tällä potilaalla ei ole kunnossa.
Mulla on aurinkolasit vahvuuksilla ja käytän niitä kesällä jatkuvasti. Näen niillä paremmin kuin ilman laseja, myös sisällä. Täytyy tästä lähin sitten ottaa toiset lasit mukaan kun menee tapaamaan tohtoria.
Tuskinpa tuo varsinkaan kesällä yhtään mitään ihmetyttää.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni sai taannoin vakavan sairaskohtauksen. Lääkäri, joka ei edes pystynyt diagnosoimaan infarktin, oli jostain saanut päähänsä että mieheni on tupakoitsija jota ei siis ole. Meni melkein 2 vuotta saada merkintä poistettua. Kirjoitetaanko sinne ihan mitä päähän pälkähtää?
Ääk!
Joihinkin sairauksiinhan ei saa edes hoitoa jos leimataan esim päihdehäiriöiseksi. Olkaa ihmiset tarkkoina noiden merkintöjen kanssa!
Mulla on aurinkolasit vahvuuksilla ja käytän niitä kesällä jatkuvasti. Näen niillä paremmin kuin ilman laseja, myös sisällä. Täytyy tästä lähin sitten ottaa toiset lasit mukaan kun menee tapaamaan tohtoria.