Tytölle nimeksi Minna?
Mielipiteitä? Saa ehdottaa joitain muitakin nimiä. Myös toisia ja kolmansia:)
Kommentit (32)
No hyi! Maailma on muuttunut, anna nykyaikaisempi nimi, esim. Jessica, Victoria? Lastasi kiusataan kuitenkin koulussa! Minna on lisäksi niin yleinen. En suosittele, lapsi tulee kärsimään. Anna edes kunnon nimi!
Ei kukaan anna enää nimeksi MINNA! Nii-in, se seitkytluku meni jo, ap.
Minna oli kyllä 60-luvun suosikkinimi enemmän kuin 70-luvun. Toinen Minnakausi oli 90-luvun alkupuolella, tai ainakin itse tunnen tai tiedän neljä n. parikymppistä ja vähän päälle Minnaa.
Nimet siis valitaan sen mukaan, mikä on muotia? En ole tiennytkään. Itse valitsisin nimen, josta miehen kanssa pidämme.
Hui kauhee... No, ehkä tuo nimi alkaa kohta harvinaistua, mutta onpa lapsi sitten niiden tuhansien ärsyttävien keski-ikäisten tanttojen kaima. Vähän niin kuin olis nuori Päivi tms. nyt.
Laittaisin melkein ihan minkä tahansa muun.
Minna nimessä ei ole mitään vikaa, noita Jessicoita on maalima pullollaan.
Mä en tunne kovinkaan montaa mukavaa Minnaa. Kumma juttu muuten, tunnen paljon Minnoja mutta suurin osa on tosi ikäviä ihmisiä.. En tykkää nimestä..
Minna. Voiko oikeesti järkympää olla. Johanna, Tiina ja Hanna kuulostavat jo ihanilta Minnan rinnalla.
Minä olen pärjännyt elämässäni oikein hyvin Minnana enkä ole ikävä ihminen :)
t. Minna
No mieluummin tytölle kuin pojalle. :)
Hyvä nimi.Ja aiempaan kommentoiden..oon ihan mukava mutta ethän sä mua tunnekkaan :) t.Minna
Ps.Nykyvanhemmat antavat ihan järkyttäviä nimiä lapsilleen,yrittäen keksiä mahdollisimman erikoisen.No makunsa kullakin.
Voi voi, enpä olisi ikinä voinut antaa omille lapsilleni silloisten "vanhojen kalkkisten" ja ärsyttävien keski-ikäisten tanttojen nimiä, tapahtui 70- ja 80 luvulla. No, nythän ne ovat taas suurinta huutoa. Ottakaa huomioon, että niin nimet kuin muotikin toistuvat suht samanlaisina vuosikymmenestä toiseen.
Ps. Minna on tosi kaunis ja vanha nimi, ei vanhene koskaan.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 20:30"]
No hyi! Maailma on muuttunut, anna nykyaikaisempi nimi, esim. Jessica, Victoria? Lastasi kiusataan kuitenkin koulussa! Minna on lisäksi niin yleinen. En suosittele, lapsi tulee kärsimään. Anna edes kunnon nimi!
[/quote]
Miksi lapsi tuosta kärsii? Voihan ajatella, että antoi lapselle nimen suuren kirjailijan Minna Canthin mukaan. Naisasianainen, tiedä millainen taistelija tulee!!
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 20:57"]
Voi voi, enpä olisi ikinä voinut antaa omille lapsilleni silloisten "vanhojen kalkkisten" ja ärsyttävien keski-ikäisten tanttojen nimiä, tapahtui 70- ja 80 luvulla. No, nythän ne ovat taas suurinta huutoa. Ottakaa huomioon, että niin nimet kuin muotikin toistuvat suht samanlaisina vuosikymmenestä toiseen.
Ps. Minna on tosi kaunis ja vanha nimi, ei vanhene koskaan.
[/quote]Eihän toistu, vaan se Minna vois tehdä uuden tulemisen sitten taas entisten kuoltua, kuten nämä nykyisetkin muotinimet ovat tehneet.
Mutta nyt se on liian yleinen.
Hyi kun ruma nimi. Kammottava mummonimi. Säästä lapsesi moiselta.
Kaunis nimi joka nykyään erottuu edukseen.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 21:10"]
Hyi kun ruma nimi. Kammottava mummonimi. Säästä lapsesi moiselta.
[/quote]
Eikös esim Martta ja Elsa vasta ole mummo-nimiä? Kuitenkin ovat hyvinkin suosittuja nimiä nykyään.
Täällä kaikki nimet on kammottavia mummonimiä. Kiinnostas tietää näiden "mummonimiä" haukkuvien suunnitelmat eli vaihtaako teidän lapset tai te itse nimeä, kun lähestytte mummoikää ettei vaan joudu käyttämään sitä kammottavaa mummonimeä....
Rakas ap, 70-luku meni jo.