Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotko jaksavasi henkisesti juhannukseen asti turvavälejä, käsipesua, maskeja ja eristäytymistä?

Vierailija
26.10.2020 |

Mulla tekee kyllä oikeasti tiukkaa.

Kommentit (184)

Vierailija
21/184 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsien pesu ja turvaväli, niissä nyt ei kauheasti ole jaksamista. Ja nuo kaksi muutakin on täysin vapaaehtoista. En tunne ketään joka olisi eristäytynyt...

Vierailija
22/184 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tehnyt koronan takia mitään muutoksia elämääni paitsi että nyt syksyllä en päässyt ulkomaille. Ensi vuonna otetaan takaisin ja reissataan entistä enemmän. Kyllä sitä jonnekin pääsee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/184 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä antaa olettaa että korona jotenkin mystisesti katoaa maailmasta ensi juhannuksena? Alkuvuonna luvattiin että epidemia on ilman muuta ohi tämän vuoden loppuun mennessä. Näin ei käynyt. Turvavälejä, maskeja ym. joudutaan pitämään vielä vuosikausia.

Luvattiin? Ihanko totta? Yleensä arviot ovat arvioita, koska kukaan ei voi _luvata_ mitään tulevaisuudesta.

Voit tietysti linkittää tähän sen _lupauksen_.

Vierailija
24/184 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jaksan. Tosin ottaa päähän tälläkin palstalla ilmenevä ihmisten välinpitämättömyys. Mielestäni turvavälit ja hygienia ovat tärkeämpiä kuin maskit. Käyttäkää kuitenkin maskeja toisten suojaksi!

Vierailija
25/184 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan varmasti kykenen tuohon.

Ja eihän eristäytyminen aivan totaalista ole, onhan ne pakolliset jutut hoidettava: käytävä kaupassa, kirjastossa, apteekissa ja töissä.

Maskit, turvavälit, tiukka käsihygienia ja vapaa-ajan kontaktien vähäisyys on ollut normaalia elämää jo useita kuukausia.

Tähän on tottunut.

Vierailija
26/184 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita kyllä ihan mutta nyppii vaan kun silmalasini huurtuu joka kerta kun käytän kasvomaskia ja haluaisin kyllä jo nähä muita enemmän yliopistolla sekä päästä käymään syömässä taas siellä, vaikka aspergerin takia mua vähän ahdistaakin sosiaaliset tilanteet ja ryhmätyöt. Mutta siihen ryhmäkeskustelujen runsauteen oon kyllä tottunutkin jo vähän.

T: M26

Vierailija
27/184 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tää tökkii, mutta pakko jaksaa.

Vierailija
28/184 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsiä olen pessyt aina. Turvavälit on erittäin ok. Maskia en käytä arkisissa tilanteissa, pakkoahan ei ole. Käyn normaalisti kaupassa ja töissä. Myös ravintoloissa käyn syömässä. Tämä on pitkälti ihan normaalia elämää minulle. Vain isot sukukokoontumiset ja juhlat on jääneet elämästä. Olen oikeastaan helpottunut, kun ei tarvitse juosta kissanristiäisissä.

Vierailija
29/184 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä jaksan. Tosin ottaa päähän tälläkin palstalla ilmenevä ihmisten välinpitämättömyys. Mielestäni turvavälit ja hygienia ovat tärkeämpiä kuin maskit. Käyttäkää kuitenkin maskeja toisten suojaksi!

Go f*ck yourself.

Vierailija
30/184 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä kyllä ole omaa elämää rajoittanut muuten kuin matkustelun kannalta, eli aivan hyvin jaksan. Jopa paremmin, kun aikaa ennen koronaa! Nautin siitä että työt ovat nyt etätöitä ja ryhmäliikuntatunneilla on puolet vähemmän porukkaa maksimista! Ei haittaa yhtään pitää etäisyyttä ihmisiin ja vielä vähemmän haittaa että he pitävät etäisyyttä minuun. Maskin käyttö ei ole vaikeaa, joten sekään ei hetkauta. Käsiä pesen sen mitä pesin ennen koronaa.

31/184 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksan hyvin. Ainoa harmittava on ryhmäliikuntatuntien puuttuminen. En ole jaksanut kuntoilla samaa määrää itsekseni.

Vierailija
32/184 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsiä olen ennenkin pessyt ahkerasti, hengityssuojainta olen käyttänyt pakkasella ja siitepölyaikaan jo kymmeniä vuosia, turvavälin pidän muutenkin, enkä tarvitse ravintoloita mihinkään. Mikään ei ole muuttunut. Syntymäpäiville en ole tykännyt mennä ennenkään ja sukujoulut ovat olleet pakkopullaa. Nyt on hyvin. Vaikka loppuelämä tätä!

Vierailija
33/184 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen eristäytymistä?

Vierailija
34/184 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskit, turvavälit, käsien tiheä peru ja desinfiointi, ei ongelmaa. Liikkuminen omalla autolla, ei ongelmaa. Menojen karsiminen, ei ongelmaa koska rahaa ei ole muutenkaan juosta ravintotoloissa tms. jatkuvasti. 

Iso ongelma on se, että multakin loppui työt koronan takia. Kohta on viimesetkin pienet säästöt käytetty ja kuis sitten :c( Olen vasta päässyt takaisin työelämään matalapalkka-alalle pitkä työttömyyden jälkeen joten työttömyyskorvaus on pieni eikä riitä pakollisiin menoihin. Rahattomuus, konkurssit ja luottotitetojen ja/tai asunnon menetys ovat suurimpia ongelmia tavalliselle ihmiselle. Pakko pitää pyörät pyörimässä, muuten tää yhteiskunta romahtaa. Katos jos sulla on 50e taskussa ja mulla on ruoka loppu ja puhelinlasku maksamatta, niin seteli saattaa vaihtaa haltijaa. Ei ole oikein teitenkään ja todellakin toivon ettei siihen täällä mennä.

Vierailija
35/184 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täälläpäin annettiin maskisuositus ensin kahdeksi viikoksi. Ajattelin urheasti jaksaa sen ajan. Kohta kestänyt kuukauden...

Voi voi, onpas sulla kova elämä.

Täälläpäin on ollut maskipakko helmikuusta asti ja hyvin pärjätään.

Tsemppiä sulle!

Vierailija
36/184 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa. Tämä vouhotus vie järjen. Maskia en käytä ellei ole pakko. Vanhat kääkätkin imeskelevät smoothieita kauppakeskuksissa aivan pokkana ilman maskeja. Olen kyllästynyt palvomaan heitä ja kulkemaan sen vuoksi seinänvieriä.

AIvan omaa napaa tuijottaen, ei muutos etätöineen ole minulle iso. Mutta ajattelen muitakin ihmisiä - nuori sukupolvi ei tätä jaksa eikä heidän kuulukaan jaksaa. Vanhukset ja riskiryhmät tulisi eristää ja antaa muiden elää normaalisti. Jotta uhkaava massatyöttömyys saataisiin edes vähän hallintaan.

Vierailija
37/184 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole korona vaikuttanut mitenkään tapoihini tai elämääni, paitsi tietysti  sen verran mitä ravintolat olivat rajoitettuja. 

Vierailija
38/184 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jaksan. Käsien pesu, turvavälit ja maskien käyttö on kuitenkin aika pikkuasioita, joilla saa paljon hyvää aikaan. Eristäytyminen välillä tökkii, mutta ei niin paljon kuin etukäteen luulin. Viihdyn aika hyvin yksin.

Vierailija
39/184 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa Helsingin viranomaisia.

Kaikkea muuta kyllä.

Vierailija
40/184 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eristäytymistä en aio jaksaakaan. Mutta noita muita kyllä. Käsiähän pesin jo muutenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän