Uskotko jaksavasi henkisesti juhannukseen asti turvavälejä, käsipesua, maskeja ja eristäytymistä?
Kommentit (184)
Kai se on pakko jaksaa? Ihminen venyy yllättävän paljon. Melko rajattomasti lopulta.
Käsien peseminen on itsestäänselvyys, mutta muuten olen lopen kyllästynyt, väsynyt ja turhautunut tähän kaikkeen muuhun.
Viihdyn oikein hyvin kotona, mutta haluan kyllä jo muutakin kuin ulkoilua, pihan hinkkausta ja käsitöitä.
En noudata mitään noista niin ei tee edes tiukkaa. Elän normaalia elämää.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin karmivaa miten moni pölö täällä kuuluttaa ylpeänä ettei itsensä eristäminen ja tässä pimeässä systeemissä eläminen tee yhtään tiukkaa ja pitäisi vielä jatkua pidempään..Oletteko kaikki jotenkin sairaita? Missään nimessä tälläinen ei saa olla "uusi normaali" Minkälaista maailmaa oikein toivotte?
Ja moni kyllä haluaa palata jo takaisin työpaikoille ja kouluihin, ainoastaan jotkut ikilöysät ja laiskat paskat nauttivat tästä "etäilystä"
Juu, tää ketju vahvisti mulle viimeistään sen, että ei ole kovin sosiaalista sakkia nämä av:lla kävijät keskimäärin. Kannattaisko käydä ihan ihmisten ilmoillakin välillä.
Introverttina jaksan. Eniten harmittaa kun ei ole keikkoja eikä pääse matkustamaan ulkomaille. Ainakin rahaa jää säästöön.
Mun elämässä keikat ja festarit on ollut ainoa ilo. Moni keikka jo siirtyi keväältä 2020 syksylle 2020, sitten kevääsen 2021 ja kohta varmasti taas eteenpäin. Samoin jo itkettää se, että kohta tulee ilmoitukset ettei kesällä 2021 tule mitään festareita. Ei yksikään tapahtumajärjestäjä voi toimia tässä viikottain muuttuvien määräysten viidakossa ja jos 30000 ihmisen festareilta tulisi 5 koronatartuntaa niin lehdet kirkuisivat kuinka nuoriso (mä olen itse kyllä melk 40) tuhoaa maailman...Viime kesäkin oli ihan turha. Ei voinut tehdä mitään normaaleja lomajuttuja ja sen 3 vko pätkän kun oli vapaata oli vielä paska keli, ei siis mitään biitsille ja uimaan juttuja. Istuin yksin kotona sisällä, pari krt kävin lähikaupassa. Ja samoin menee ensi kesä, great.
Meidän pitäisi vaatia koronan tukahduttamista Suomessa, jotta vois elää vapaasti.
Uudessa seelannissa ei koronaa tarvitse pelätä.
Vietnam kin on tukahduttanut hyvi ja jopa Kiina, vaikka siellä on miljoonakaupunkeja.
Vierailija kirjoitti:
Älkää pettykö jos ei juhannuksenakaan ole rokotetta, koska rokotekehityksessä voi mennä vuosia tai vuosikymmeniäkin. Ei se, että tsempataan, toivotaan parasta ja käytetään paljon rahaa automaattisesti tarkoita, että rokote syntyy lyhyessä ajassa. Rokotetta HIV:tä vastaan on kehitetty yli 30 vuotta ja siihen on käytetty satoja miljardeja euroja. AIDS:iin kuoli viime vuonna 700 000 ihmistä.
Hiviin keksittiin lääke, joka pitää sen kurissa.
Mun normielämää, en oo mikään maailman sosiaalisin ihminen :D
Helposti. Gradun teko menossa ja tää tilanne on karsinut sopivasti turhat häiriötekijät elämästä joten saan uppoutua gradukuplaani.
Näinhän minä olen elänyt jo vuosia. No ei maskeja enkä niitä vielä ole käyttänyt. Ja sen minun mielenterveyteni piti olla heikko, miten ne ns. terveet eivät tätä kestäisi?
Aika heikko saa olla jos ei tuollaista kestä.
Itselleni tekee tiukkaa henkisesti. Oma elämä kyllä menee, mutta kärsin opiskelun aloittaneiden lasteni puolesta. Heillä ei ole sosiaalisesti uudessa paikassa uusien ihmisten seurassa paljoakaan mitään toimintaa, lisäksi opetus etänä ei ole kaikin osin ollut kovin tasokasta. Lisäksi kesätyöt menivät ja saa nähdä saavatko mitään töitä ensi kesäksi.
Ja lapseni ovat terveitä ja itsenäisiä, osaavat osallistua ja harrastaa, jos niitä harrastuksia saa vain olla. Opiskelevat tulevaisuuden aloja, joissa töitä on helppo tehdä etänä. Silti näillä rajoituksilla on heille vaikutuksia ja ne tuntuvat ikävältä.
Kun ei ole muita vaihtoehtoja, on paras löytää voimat jostakin. Luovuttaminen ei ole vaihtoehto varsinkaan, kun elimistöön jäävistä vammoista tulee koko ajan lisätietoa. Vähäoireisesti sairastaneet urheilijat kuolevat sydänlihastulehduksiin ja taviksilla puhkeaa mitä ihmeellisimpiä vaivoja, joista ei tiedetä, jäävätkö ne pysyviksi. Pakko on siis jaksaa.
Miten voi olla jaksamatta käsienpesua? Turvaväleistä nautin erittäin suuresti, toivottavasti ihmiset tajuavat jatkossakin olla tunkematta lähelleni. Maskit eivät ole mikään ongelma nyt kun niihin on tottunut ja eristäytymistä en harrasta muuten kuin flunssaoireisena.
Itselle myös tämä karanteeni aika on vähän kuin sitä tavallista aikaa. Tosin en silti aina pidä tätäkään hyvänä asiana vaan olisi kiva silti tavata ihmisiä ja että olisi kavereita muutenkin. Silti itsekin kyllä välillä mietin, että monet elävät varmaan hyvin erilaistakin elämää ja eivät välttämättä ymmärrä sitä kuinka joillekin tämä erilainenkin hetki on ihan tavallinen ja tuttu asia. Viihdyn silti aika hyvin omissa oloissani, mutta en silti kuitenkaan kuulu niihin, jotka aina tykkäävät olla yksin. Ehkä joku kestää paremmin jos on edes jotain läheisiä ja ystäviä. Tuohon jaksamiseen on voi sanoa mitään, kun välillä menen muutenkin ihan päivän kerrallaan niin ei paljon tule ajateltua ensi kesää.
Miten voi olla niin masentavaa porukkaa täällä? Että eristäytyminen ja jopa maskit on ihan ok juttu? Ei haittaa vaikka jatkuisi hamaan tulevaisuuteen?
Surkeeta! : ( Kummallisia surkimuksia!
Teillä ei oo elämää
Jaksaa jaksaa, mulla on tässä kyllä muutamia tilannetta helpottavia kannustimia, kuten säästöliekillä elämisen tavoittelu, paljon töitä joten sosiaaliselle riekkumiselle ei olisikaan nyt oikein sijaa, ja olin epäsosiaalisessa elämäntilanteessa jo valmiiksi ennen koronaakin. Kaikki myötätunto vaikeammissa tilanteissa oleville, on varmasti arsesta esim. jos meni työt ja tän takii ei voi tehdäkään mitään mihin kerrankin olisi aikaa
Mun elämä ei oo juuri muuttunut, paitsi maskia käytän kaupassa, postissa yms.
Käsiä oon pessyt ennenkin tiuhaan ja introverttinä tykkään olla yksin. Kevät oli elämäni ihanin! Sai kunnolla ladata akkuja.