Joudun elämään loppuelämäni pelossa vaikka kaikki hyvesignaloijat julistaisi, että "en lue tietojasi hei lovee sulle pusi pusi"
Ihan minä tahansa loppuelämäni päivänä joku voi laittaa viestin että "jos et lähde politiikasta/jätä työpaikkaasi/tee sitä tai tätä töissä niin tiedot lähtee julki". Joku pitkällisen suunnitelmallinen tyyppi voi kahlata mehevimmät jutut tuosta suosta ja odottaa koko niiden päällä loppuelämänsä millon jostain voi puristaa hyötyä jollain tavalla, jossain vaiheessa.
Parempi varmaan olisi että kaikki lukis kaiken niin ei olis millä kiristää....
Kommentit (60)
Mä en lue joten maailma on Hyvä Paikka ja Yksisarviset ja Hattarat Ja PUS <3
Nykyään kun ihminen voidaan julkisesti canceloida ilman armon mahdollisuutta pienestäkin kauan sitten tehdystä erehdyksestä, niin pelko on aiheellinen.
Onko noihin oikeasti kirjattu jotain "meheviä yksityiskohtia" potilaiden kertomuksista vai ympäripyöreämmin keskusteltu asian A vaikutuksesta potilaan X tilanteeseen Y?
Vierailija kirjoitti:
Onko noihin oikeasti kirjattu jotain "meheviä yksityiskohtia" potilaiden kertomuksista vai ympäripyöreämmin keskusteltu asian A vaikutuksesta potilaan X tilanteeseen Y?
Ainakin Ville Tavio oli lukenut niistä, kuinka potilas "unelmoi seksistä henkilön X kanssa." Ilmeisesti X oli mainittu ihan nimellä.
Vierailija kirjoitti:
Miten sä kirjaat ympäripyöreästi vaikka sen, että näkee ja kuulee harhoja? Sellainenkin voi ihmiselle tulla väliaikaisesti vaikka psykoosin vuoksi...
Jotkut terapeutit kirjoittavat hyvinkin tarkasti istunnosta, toiset taas ihan lyhyesti ja yleisellä tasolla. Eli riippuu ihan terapeutista ja tavasta tehdä kirjaukset.
Aivan kuten lääkäritkin, toiset kirjoittavat pidemmin ja tarkemmin, toiset lyhyesti.
Ihmiset tarkoittavat tuolla ihan hyvää. Ja minua ei edes oikeasti kiinnosta mitä ja keitä siellä on.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset tarkoittavat tuolla ihan hyvää. Ja minua ei edes oikeasti kiinnosta mitä ja keitä siellä on.
Suurin osa ihmisistä voisi sanoa että "siis ketä edes jaksaisi kiinnostaa toisten kodit? Jos pidät oviasi auki niin ei hätää, meitä muista ei kiinnosta mitä siellä on!"
Jättäisitkö ovesi auki? Niinpä.
Mene toiseen suuntaan: julkaise se asia itse. Kerro julkisesti, että olet käynyt ja miksi kävit. Sen jälkeen sinun ei tarvitse pelätä eikä kukaan voi käyttää niitä tietoja sinua vastaan.
Kohta liikkeellä niin paljonkeksittyjä ”puppuversioita” että kuka niistä tietää mitkä totta, mitkä muokattuja ja mitkä keksittyjä kertomuksia...
Ihan oikein ap:lle, koska hän ei osaa muuya kuin haukkua toisia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Kohta liikkeellä niin paljonkeksittyjä ”puppuversioita” että kuka niistä tietää mitkä totta, mitkä muokattuja ja mitkä keksittyjä kertomuksia...
No mitä se minua auttaa jos joskus viiden vuoden päästä joku sanoo että jätäpä paikkasi politiikassa tai julkaisen kaikki mitä löytyy?
Vierailija kirjoitti:
Riippuu täysin terapeutista ja asiasta. Kyllä minusta on kirjattu ykityiskohtaisia tietoja psykoterapiassa. Ei tähän ole mitään tiettyä sääntöä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein ap:lle, koska hän ei osaa muuya kuin haukkua toisia ihmisiä.
Musta on ihan äärimmäisen olennaista teroittaa, että "suuret massat" ei ole aluperinkään se vaarallisin aspekti tässä. Joten äkkiä luullaan että homma on ns. hoidossa ajattelemalla että eihän niitä nyt kukaan lueskeskele.
Ei ole. Mikään ei ole hoidossa sillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sä kirjaat ympäripyöreästi vaikka sen, että näkee ja kuulee harhoja? Sellainenkin voi ihmiselle tulla väliaikaisesti vaikka psykoosin vuoksi...
Ville Tavio on xxxxx ja xxxxxxx. Miksi häntä äänestetään?
Vierailija kirjoitti:
Mene toiseen suuntaan: julkaise se asia itse. Kerro julkisesti, että olet käynyt ja miksi kävit. Sen jälkeen sinun ei tarvitse pelätä eikä kukaan voi käyttää niitä tietoja sinua vastaan.
Osalla ihmisillä on juttuja, jotka eivät missään nimessä saa valua ulkopuolelle.
Ehkä haukut kuitenkin vähän väärää puuta. Ei kai kukaan väitä, että vuodolla ei ole mitään väliä? Sitä vain, että normaalit ihmiset eivät niitä tietoja kaivele, ei tarvitse pelätä että kaikki tuttusi ovat nyt tietoisia salaisista traumoistasi. Eivätkä normaalit ihmiset kuuntele juorukellojen juorujakaan vaan kertovat heille, että noiden tietojen lukeminen on rikos.
Tuo nyt on melkein ainoa, mitä normaalit ihmiset voi sinun ja muiden avuksi nyt tehdä, älä viitsi ottaa siitä itseesi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin Ville Tavio oli lukenut niistä, kuinka potilas "unelmoi seksistä henkilön X kanssa." Ilmeisesti X oli mainittu ihan nimellä.
Voinko haastetta Ville Tavion oikeuteen?
Joo tää on ongelman vähättelyä kun ihmiset ehkä enemmän itselleen uskottelee että hei kamoon, hei, kaikki on ihan hyvin, koska hei ketä nyt kiinnostaa hei... Katellaan...