Hävettää!! Sanoin kauniille,hoikalle työkaverilleni että hän on luuviulu!
En tarkoittanut mitään pahaa! Työkaverini on hyvällä tavalla hoikka,erittäin kaunis kasvoiltaan vielä,ja nyt se varmaan ajattelee että haukuin sitä! Puhuttin vaatteista ja siitä kuka mistäkin vaatteensa ostaa ja möläytin,että sun päällä kaikki näyttää hyvältä,kun oot tollanen luuviulu! Oon vähän kade siitä kropasta ja naamasta.
Kommentit (21)
Just. Tyypillistä kielenkäyttöä tukevalta ellei peräti lihavalta kateelliselta akalta. Toivottavasti työkaveris tajus heti kateutesi.
No jotenkin on päähän iskostunut laihoista(hoikista) puhuttaessa sanat luuviulu ja just toi kukkakeppi.Voi luoja miten mä häpeän! Menin itsekin ihan lukkoon,enkä osannut pyytää anteeksi sillä hetkellä.Nyt jos pyytäisin,niin luulisin tilanteen olevan vieläkin nolompi.
Tai hammastikkua! Minä olen myös hoikka, samoin tyttöni ja minua haukuttiin kouluaikana kukkakepiksi ja luuviuluksi, tyttöä hammastikuksi. Eihän tuo kivaa ole, mutta auta armias jos joku hoikka sanoisi pullukalle, että kun olet tuollainen läski tmv. kunnianloukkaussyytteen siitä saisi!! Häpeä, äläkä opeta käytöstäsi lapsillesi!
En minä tollasesta loukkaantuisi. Ihan normaalia tuollainen hyvässä hengessä "haukkuminen". Ei se maailma niin pyöri että joka asiasta pitää vetää hernepenkki nenään.
Pyydät lounas/kahviseuraksi ja aloitat heti pyytämällä anteeksi. Sanot, että ihailet hänen ulkonäköä ja heitto oli tarkoitettu kehuksi mutta tajusit jälkikäteen että jotkut saattavat ymmärtää sen kiusaamisena. Maksat molempien kahvit.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 13:19"]
En minä tollasesta loukkaantuisi. Ihan normaalia tuollainen hyvässä hengessä "haukkuminen". Ei se maailma niin pyöri että joka asiasta pitää vetää hernepenkki nenään.
[/quote]
Kyllä se hyväntahtoinenkin haukkuminen alkaa tympäistä, kun vuosi vuoden jälkeen saa kuulla olevansa pulkannaru, kukkakeppi, ei-nainen, miehetkään ei tykkää kun ei ole mistä puristaa, anorektikko, terveysintoilija, sairas. Laihalle huomauttelu on nyky-yhteiskunnassa sallittua, ja se pitäisi vain ymmärtää että hyvässä hengessä juu. Miksei pulleroiden tarvitse ymmärtää jos niitä nimittelee?
Sinuna laittasin hänelle viestiä perään/kävisit juttelemassa ja sanoisit että jäi vaivaamaan kun sanoit häntä luuviuluksi että et tarkoittanut sitä negatiivisena..jne... vaan päinvastoin.. kyllä tuo luuviulu on mielestäni aika ikävä ja negatiivinen sana.. itsekin.tota olen kuullut ja otan kyllä haukkumisena ja sanojasta jää varmasti ikävä mielikuva. Kaikki ei tietenkään ota itseensä mutta vähänkin huonolla itsetunnolla otettu ottaa.. joten mene korjaamaan tilanne :)
Jep, hoikkia ja itsestään huolta pitäviä voi nimitellä miten lystää, mutta auta armias jos satut edes poikkipuolisesti vihjaamaan ylipainoiselle tämän liikakiloista (esim. lääkärin ominaisuudessa), niin johan ollaan puolustuskannalla ja naama norsun vituilla.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 13:24"]
[/quote]
Kyllä se hyväntahtoinenkin haukkuminen alkaa tympäistä, kun vuosi vuoden jälkeen saa kuulla olevansa pulkannaru, kukkakeppi, ei-nainen, miehetkään ei tykkää kun ei ole mistä puristaa, anorektikko, terveysintoilija, sairas. Laihalle huomauttelu on nyky-yhteiskunnassa sallittua, ja se pitäisi vain ymmärtää että hyvässä hengessä juu. Miksei pulleroiden tarvitse ymmärtää jos niitä nimittelee?
[/quote]Näinpä juuri. Vaikka periaatteessa itsekin ymmärsin että kyse on "vitsikkäästä ihailusta", alkoi se vuosien varrella kyllä mietityttää että miksi minulle saa sanoa, ja lihavalle ei.
Varsinkin kun itse kärsin liiallisesta laihuudestani enkä onnistunut lihomaan vaikka useasti yritin, olinhan jo teinistä kuunnellut jopa vastaantulevilta pojilta huomautuksia tissittömyydestäni.
Pyytäisin kyllä anteeksi, eihän sitä tiedä miten työkaverisi on ottanut sanomiset.
Mä olen tosi hoikka ja ei tulis mieleenkään tollasesta loukkaantua. Ei, vaikka haluisinkin kovasti muutaman lisäkilon. Nuo mainitut luuviulut ja kukkakepit on mun sanavarastossa vakiintuneet ihan hyväntahtoisiksi synonyymeiksi hoikalle. Luulenpa, et työkaverisi ei edes muista koko asiaa, joten älä säkään murehdi :)
Ollaan erän tutun kanssa saman pituisia, mutta hän painaa 30 kiloa enemmän. Tilanteen mukaan on joko erittäin tyytyväinen omaan painoonsa tai sitten valittaa, kun pitäis laihtua ja kaameeta olla läski. Ikinä en ole sanonu sanaa suuntaan tai toiseen hänen kiloistaan. Hän on kyllä meikäläiselle sanonu: Kyllä sinäkin sietäisit lihota. Pullukat on kauniimpia kuin laihat.
Miten niin "miehet ei tykkää" laihoista? Kaikenlaisille on ottajansa, myös laihoille ja isoillekin. Eri tyypit toki ihailee erikokosia.
Juppe
Anna koko aiheen olla. Itsekin kuulen ajoittain, että olen hoikkeliini tai konkelo, milloin mitäkin. Itsetuntoni ei tästä sorru ja tuskin sortuisi, vaikka lihoisin 20kg. Se ei nääs ainakaan mulla ole minkään ulkoisen varassa.
[/quote]
Mietitäänpäs, jos käännetään ap:n lausahdus toiseen muotoon:
"No sulle nyt ei mee mikään päälle ku oot tollainen ihrapallo!".
Mutta eihän asioista vedetä hernepakkia nenuun, eihän ;)
Itse olen normaalipainoinen BMI luokkaa 21-22. Harrastan liikuntaa ja nautin siitä.
Omasta mielestäni, kuten myös mieheni mielestä en ole laiha vaan nimenomaan normaalipainoinen. Minulla on selkeästi lihaksia näkyvissä.
MUTTA SILTIKIN jotkut työkaverini nimittelevät minua milloin osteoporoottisen laihaksi, anorektikoksi jne, jne jolla on jotakin vikaa, kun on pakonomainen liikkumisen tarve.
Arvatkaa onko kivaa? Itselle ei tulisi ikinä mieleenikään nimitellä ketään ulkomuodon takia.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 15:02"]
Itse olen normaalipainoinen BMI luokkaa 21-22. Harrastan liikuntaa ja nautin siitä.
Omasta mielestäni, kuten myös mieheni mielestä en ole laiha vaan nimenomaan normaalipainoinen. Minulla on selkeästi lihaksia näkyvissä.
MUTTA SILTIKIN jotkut työkaverini nimittelevät minua milloin osteoporoottisen laihaksi, anorektikoksi jne, jne jolla on jotakin vikaa, kun on pakonomainen liikkumisen tarve.
Arvatkaa onko kivaa? Itselle ei tulisi ikinä mieleenikään nimitellä ketään ulkomuodon takia.
[/quote]
Sano seuraavan kerran heitä muodottomiksi porsaiksi, jotka eivät saa persettä ylös sohvalta.
Jos heitetään jotain typerää, niin pitää sitten pystyä ottamaan samaa settiä takaisin.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 14:12"]
Miten niin "miehet ei tykkää" laihoista? Kaikenlaisille on ottajansa, myös laihoille ja isoillekin. Eri tyypit toki ihailee erikokosia.
Juppe
[/quote]
Niinpä, mutta tätä hokemaa saa hoikat kuulla taukoamatta. "Kyllä naisessa pitää olla jotain mistä pitää kiinni", etkö ole muka kuullut? Minä olen sen kuullut varmaan tuhat kertaa. Ja toistetaan nyt vielä, että yksittäisestä heitosta en loukkaannu tai suutu, ja ymmärrän että se on läppää, mutta se hokeminen suututtaa. Ja se periaate että se pitää laihan ymmärtää, mutta tukevien nimittely ei ole sopivaa.
Eiköhän se ymmärtänyrt, että oot vaan kade. Tai voithan sä mennä ja pyytää anteeksi ja sanoa, että tarkoitit tietysti kukkakeppiä.