Vastaamon tietovuodon ”heikot ja avuttomat”, varakkaita julkkiksia näköjään
Vastaamossa tunti terapiaa maksaa 90-100e joten ei ole köyhien hommaa. Toki osa on maksupalvelusetelillä, mutta osa varakkaita itse maksavia. Joka tuutti lässyttää miten heikkoja ja avuttomia tietovuodon uhrit on. No en niin tiedä. Julkisuudessa varakkaat kertoneet tästä kohtalostaan.
Kommentit (27)
Kela on korvannut osan tuosta terapiasta luultavimmin.
Paitsi että sinne oli lähetetty tavanomaisista sairaanhoitopiireistä henkilöitä jononpurkutoimenpiteinä.
Oikeat heikot ja avuttomat ei pääse terapiaan. He eivät pysty hakemaan apua. Esim perheväkivallan uhri, narsistin puoliso.
Aika erikoista kuvitella, että jos on rahaa, ei voi olla mitään "oikeita" ongelmia.
Ihan samalla tavalla hekin ovat uhreja tässä
Yleensä julkisuudessa elämästään kertovat julkkikset. Me ei-julkkikset emme kerro julkisuudessa siitä, että olemme rikoksen uhreja.
Vierailija kirjoitti:
Paitsi että sinne oli lähetetty tavanomaisista sairaanhoitopiireistä henkilöitä jononpurkutoimenpiteinä.
Suurin osa on itse maksavia. Vastaamossa paljon niitä terapeutteja jotka ei ole ”kela-yhteensopivia”.
Vierailija kirjoitti:
Sitä ei kiistettykään. Vaan eivät ole niitä HEIKKOJA JA AVUTTOMIA. Noilla on varaa palkata lakimiehet.
Kelan korvauksella maksetaan noin kolmasosa hinnasta ihan itse.
Mulla meni tuonne lafkaan useita tuhansia euroja, ja nyt terapian hyöty on poispyyhkäisty.
Te ketkä käyneet vastaamossa, lopetatteko samantien?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä ei kiistettykään. Vaan eivät ole niitä HEIKKOJA JA AVUTTOMIA. Noilla on varaa palkata lakimiehet.
Luuletko, että siellä käy vain eliittiä? Itse näin ihan tavallista porukkaa aulassa odottamassa.
Minäkin kävin, vaikka mulla ei ole tuloja. Silti jouduin maksamaan siitä "lystistä".
Vierailija kirjoitti:
Oikeat heikot ja avuttomat ei pääse terapiaan. He eivät pysty hakemaan apua. Esim perheväkivallan uhri, narsistin puoliso.
Näissä tilanteissa ei terapiat auta, vaan poliisi ja oikeuslaitos ja eroaminen.
Eli jos kerran viikossa käy, terapiat maksaa 400 euroa kuussa?
Kellä on varaa?
No ainakin minun tuntemani uhri on nuori nainen, asuu vuokralla, tekee pienipalkkaista työtä julkisella sektorilla. Kelan korvauksella vastaanotosta jää maksettavaksi 30-40 euroa, hänellä vanhemmar taisivat kerätä roposensa ja maksoivat sen omavastuun.
Kun kyse on henkeä uhkaavasta sairaudesta, mitä useimmat mielen sairaudet ovat, sitä rahaa raavitaan jostain kasaan, ap.
Ja koko logiikka siitä, että hyvin toimeentulevilla ei voisi olla hengenvaarallinen tai työkykyä uhkaava mielen sairaus on typerä ja ilkeä. Mitä ap saat tuollaisesta vihanlietsonnasta?
Vierailija kirjoitti:
Eli jos kerran viikossa käy, terapiat maksaa 400 euroa kuussa?
Kellä on varaa?
Kela korvaa siitä valtaosan, omalle kontolle jää 30-40 e per kerta eli 120-160 e kuussa. Sellaisella on varaa, joka muuten olisi työttömänä ja makaisi toimintakyvyttömänä kotona tai tekisi itsemurhan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä kaikki julkkikset ole erityisen varakkaita. Jotkut kyllä koittaa sellaista teeskennellä mutta myöhemmin käy ilmi jättimäiset ulosottovelat kun hommaa on rahoitettu esim. pikavipeillä.
Pitäiskö mennä sinne vaimon takia? Alkaa *ituttaa sen käytös. Kokemuksia?
Verorahoillahan nuo päänsilittelyt maksetaan.
Samaa hymähdin.