Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Flunssaiset ihmiset julkisissa

Vierailija
26.10.2020 |

HSL on tehnyt harvinaisen selväksi, että vain terveenä saa käyttää julkisia kulkuneuvoja. Silti kulkuvälineissä on yskiviä, niiskuttavia ja aivastelevia ihmisiä tartuttamassa muita. Näin aamujunassa pyöräpaikalla silmin nähden flunssaisen naisen joka joi termarista jotain lämmintä ja niiskutti koko ajan, ja ohi kävelleet konduktöörit eivät tehneet elettäkään poistaakseen hänet junasta.
Ei perkele. En ole "hysteerikko" mutta mielestäni on itsekästä aiheuttaa muille karanteeneja ja olla edesauttamassa isojen taloudellisten tappioiden aiheuttamista. Esim. monessa pienessä firmassa karanteenit voivat laittaa toiminnan sekaisin pitkäksi aikaa ja aiheuttaa haittaa kaikille työntekijöille.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen aivastus, yskä ja nenän valuminen eivät ole infektioita. Ihmisillä on allergioita. Allergiaoireet muistuttavat välillä ulospäin flunssaa niin paljon, että niitä ei voi erottaa kuin oireinen itse.

Vierailija
2/17 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla kylmä ilma saa nenän vuotamaan vaikka olisi täysin terve.

Mitenkään puolustelematta niitä jotka sairaina tunkevat julkisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nenäni on vuotanut 30 vuotta mennessäni sisältä ulos tai ulkoa sisälle. Lämpötilan vaihtelut saavat sen vuotamaan, samoin kova liikunta. Pitäisikö kotiin jäädä? 

Vierailija
4/17 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku menee sairaana bussiin ja tartuttaa siellä vaikka jonkun koululaisen, lapsen vanhemmat joutuvat ensin järjestämään testiin viemisen mikä on jo itsessään jonkinasteinen riesa.

Ja jos testi on positiivinen, lapsen perheejäsenten, luokkatovereiden ja opettajan riesaksi napsahtaa karanteenia. Ja jos joku karanteeniin asetetuista on saanut tartunnan, karanteeneja laajennetaan taas lisää vielä useampien ihmisten riesaksi.

Olisi siis suotavaa ajatella muita ja pysyä kotosalla kun on nuha.

Vierailija
5/17 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vuotaa nenä koko syksyn ja talven ihan vain kylmästä. En sitten voisi tehdä töitä puoleen vuoteen ollenkaan, jos sen takia jäisin kotiin.

Vierailija
6/17 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tupakkayskä ja kylmällä säällä valuva nokka. Käytän julkisia ja käyn kaupoissa niin paljon kuin haluan. Sinä et ole lääkäri, etkä poliisi, ja muitten terveydentila ei kuulu sinulle. Huolehdi vain omista asioistasi.

Vierailija
7/17 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene sinne julkisiin jos ahdistaa. Siellä tulee aina olemaan oireisia, allergisia ja valitettavasti myös niitä flunssaisia. Osa menee myös koronatestiin julkisilla ja sekin on ihan ohjeiden mukaista.

Vierailija
8/17 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen aivastus, yskä ja nenän valuminen eivät ole infektioita. Ihmisillä on allergioita. Allergiaoireet muistuttavat välillä ulospäin flunssaa niin paljon, että niitä ei voi erottaa kuin oireinen itse.

Ymmärrän sen hyvin, koska minullakin on allergioita. En siltikään yski tai aivastele julkisissa, vaan olen opetellut pidättämään aivastusta ja yskä ei onneksi kuulu oireisiini.

-ap

Vierailija
9/17 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi olla sitten kunnon tuet ettei menetä kuukauden tukia.

Ihmisten on käytävä töissä vaikka olisi kipeänä.

Tässä on se suurin ongelma. Minäkin jouduin nuhassa töihin syyskuussa.

Nämä ovat näitä nollatuntitöitä.

Vierailija
10/17 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin on kyllä kumma, kun koko ajan ja joka paikassa joidenkin täytyy syödä tai juoda jotain. Ap:n esimerkkihenkilökin olisi voinut juoda lämpimät juomansa kotonaan ja käyttää maskia matkan ajan. Niin me muutkin teemme.

Vierailija
11/17 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän sen hyvin, koska minullakin on allergioita. En siltikään yski tai aivastele julkisissa, vaan olen opetellut pidättämään aivastusta ja yskä ei onneksi kuulu oireisiini.

-ap

Eli koska yskä ei ole sinun allergiaoireesi, kukaan ei saa yskiä? Aivastuksen pidättäminen ei ole kovin terveellistä, toki nuo on suotavaa tehdä suu ja nenä suojattuna.

Vierailija
12/17 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloustilanne ihmiset ajaa sinne julkisiin. Ei ole omaan autoon varaa, varsinkaan korttiin nykyisillä palkoilla.

Töissä on kuitenkin käytävä vaikka olisi kipeä.

Ei työnantajat tunne mitään sääliä.

Pitäisi muuttaa alustavasti koko työelämää takaisin 80-luvulle että saisi jäädä kotiin kipeänä.

Ei turvatyöpaikkalaiset ymmärrä millainen tilanne työelämässä on tällä hetkellä.

Ei työpaikoilla ole edes työterveyttä työntekijöilleen tai maksella ylityölisiä.

Koko työelämä on ihan retuperällä.

Vierailija
13/17 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nenäni on vuotanut 30 vuotta mennessäni sisältä ulos tai ulkoa sisälle. Lämpötilan vaihtelut saavat sen vuotamaan, samoin kova liikunta. Pitäisikö kotiin jäädä? 

Mä en pistäisi pahakseni, jos vasomotorisen riniitin vuoksi saisi olla puoli vuotta sairaslomalla ja vuoden toisen puolikkaan siitepölyallergian vuoksi. Ei tarvitsisi koskaan käydä töissä.

Vierailija
14/17 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin mielestä flunssaisena ei tule lähteä mihinkään, mutta mun ystävälle oli sanottu koronatestauksesta, että jos tulos on nega voi jatkaa normaalia elämää saman tien. Moni varmaan sitten tekeekin näin.

Vierailija
15/17 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä on pakko käydä ja jos koronatesti on nega, niin et voi pelkän flussan takia jäädä kotiin saikuttamaan.

Vierailija
16/17 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko koronahysteria pitäisi lopettaa välittömästi ja palata ”normaaliin”.

Vierailija
17/17 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet nimenomaan "hysteerikko". Älä valehtele itsellesi.