Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömäksi ilmoittautuminen uudestaan vuosien jälkeen - onko vanhat tiedot vielä TE-toimistolla?

Vierailija
25.10.2020 |

Olen ollut työttömänä aiemmin jonkin aikaa joskus 13 vuotta sitten. Nyt olen jäämässä uudestaan työttömäksi. Onko vanhat tietoni, esim. tiedot aiemmista töistä ja opinnoista, vielä TE-keskuksen tietokannassa? Kyseessä on saman kaupungin TE-keskus, jossa aiemmin asioin työvoimatoimistossa. Olen muuttanut muutaman kerran tässä välissä, ja vanhat tutkintotodistuikset ja vanhat työtodistukseni noista vuosien takaisista ovat kadonneet. Nehän eivät sinänsä ole nykyisin enää olennaisia tämänhetkisen työllistymisen kannalta, mutta kai nekin täytyisi silti sinne tietokantaan saada merkattua. En tiedä, pystynkö löytämään noita vanhoja dokumentteja enää itse mistään.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti on

Ainakin tukipäätökset

Onko sama työvoimatoimisto?

Vierailija
2/5 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ja sama järjestelmä siellä on käytössä, ollut jostain 90-luvulta, että ei riipu paikkakunnasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyy vanhat tiedot, ei tarvii päivittää koko työhistoriaa aikojen alusta.

Vierailija
4/5 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla näkyny mitään

Vierailija
5/5 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti on

Ainakin tukipäätökset

Onko sama työvoimatoimisto?

En oikein tiedä, miten tämä nyt menee. Asun Helsingissä, ja täällä oli aikoinaan tietty työvoimatoimisto korkeakoulusta valmistuneille. Itse asioin siellä. Mutta käsittääkseni nykyisin systeemi on muuttunut, ja noiden eri toimipisteiden sijaan on vain TE-keskus. Olennaista olisi juuri vanhojen tietojen osalta, että näkyisi aiemmin ilmoitetut työ- ja opiskeluhistoria, koska näistä minulla ei nyt ole tallessa niitä dokumentteja. Ovat siis jossain muutossa kadonneet, millä ei toki muuten ole väliä, kun enhän minä nyt millään vanhoilla todistuksilla tee mitään enää nykyisessä työnhaussani. Mutta oletan, että tuonne ne vanhatkin jutut pitäisi kirjata ylös.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan