Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Inhoan meidän kotia

Vierailija
02.02.2014 |

Olen ihan väsynyt tähän paskaläjään. Huonekalut mitä sattuut ja kaikki vähän sitä sun tätä. Mattojakaan ei ole, kun en jaksa enää pestä niitä. Ihan turhaa kaikki sisustaminen ja siivoaminen, kun hetkessä on taas matot rutussa ja tavarat lattioilla. Inhoan viikonloppuja, kun on pakko olla kotona ja pitäisi siivota ja se on täysin turhaa.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matot heti rutussa mutta ei oo mattoja?

Vierailija
2/24 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käännä ajattelutapasi positiiviseksi. Lattia on helppo imuroida ja pestä, kun ei ole mattoja. Huonekalujen päälliset ei maksa paljoa, jos haluat yhtenäisen lookin, tai heitä vakka viltti sohvan päälle. Kaikki ylimääräinen roina ja tilpehööri kaappeihin, pois kuleksimsta.

Jos on liikaa tavaraa joka puolella, se usein vaikuttaa myös oman mielen tasapainoon. Pelkistä ja yksinkertaista, pyri eroon silmissä vilisevästä, kirjavasta sisustustuksesta.

Vaaleat värit ja sininen rauhoittaa, jos mahdollista vaihda huonekalujen paikkaa. Pienillä nikseillä voit saada yhmpäristösi miellyttävämmäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole mitään ylimääräistä tilpehööriä, koska ei ne meillä mitenkään kauniisti pysy. Kaikki on kaapeissa. Meillä ei ole mattoja, koska en enää jaksa niitä koska ne on aina likaiset ja rutussa. Huonekalut on lommoilla ja rumia, mutta en jaksa edes ajatella maalaamista enkä viitsi tähän kaatopaikkaan mitään uuttakaan hommata. Meillä on vaan roskaa ja roinaa. Tämä on kuin kaatopaikalla asuisi. ap

Vierailija
4/24 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olisi siis hyvä paikka tehdä muutosta. Vaihda huoneita päikkäin, raahaa sohva toiseen kohtaan, osta uudet verhot ja tyynyt, uusi päiväpeitto, kunnon mattoja (ei mitään kurjia vitosen rättejä, vaan ryhdikkäitä ja siistejä). Aika helposti kaikki muuttuu. Voit myös kysyä parilta kaveriltasi mitä muutoksia he tekisivät kodissasi, miten asettelisivat huonekalut jne. Melkeinhän tässä innostuu itsekin vaikka sisustamisesta en pidäkään. :)

Vierailija
5/24 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä en jaksa edes ajatella muutosta, se tuntuu aivan toivottomalta ja turhalta. Miehen kanssa ei tule mistään ostoksista mitään, kun se alkaa aina haluamaan liian hienoa ja lopulta ei saada ostettua mitään. Meidän sohva on esimerkiksi aivan räjähtänyt, mutta kun tulee alennusmyyntimainos, niin mikään niistä sohvista ei miehelle käy, ei se edes tiedä mitä se haluaisi muttei ainakaan mitään mitä on tarjolla. Enkä minäkään enää jaksa vaivautua, olkoon tuolit kumollaan keittiössä ja sohvatyynyt lattialla pyörimässä ja verhot rutussa.

Koti tuntuu vain ikuiselta työleiriltä ja joltain varastolta, jossa säilötään rojuja. Inhoan sitäkin, kun lajittelen pyykit pesuhuoneeseen ja saunaan, niin mies menee noin vain saunaan keskelle niitä likaisia pyykkejä. Oksettavaa. Ei noita muita mikään sotku täällä haittaa, en minäkään enää jaksa vaivautua. Kun vaan vois lähteä johonkin pakoon aina viikonlopuiksi, mutta pakko täällä on kökkiä kun perhe on tullut hankittua. ap

Vierailija
6/24 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain välissä ostin kehyksiä parille taululle. Mutta en saanut edes sitä loppuun, kun ei päästy yksimielisyyteen taulujen paikasta. En jaksa enää yhtään, vaan luovutan heti alkuunsa. Mies aina välillä saa jonkun intokohtauksen ja alkaa kuljeskelemaan niiden taulujen kanssa ympäriinsä, sitten suuttuu kun en jaksa innostua mukaan. Kaupassa jos tulee vastaan kivat verhot tai jotain, niin saatan olla ostamassa, mutta päädyn paiskaamaan tavaran takaisin, koska turhautuminen hyökyy päälle ja tulee vain olo, että ihan turhaa... Jos ostan jotain, en lopulta saa niitä laitettua mihinkään. En vain saa enää innostusta itselleni päälle. ap

Vierailija
7/24 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vika ei ole kodissa, vaan sinussa. masentunut?

Vierailija
8/24 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille miehelle, että on erittäin hintahtavaa puuttua sisustusjuttuihin ja anna palaa :) Uskon, että lopulta miehesikin kiittää kun olet laittanut kotia kuntoon. Koti on ihmisen tärkein ja paras paikka, pakkohan sinun olisi siellä viihtyä. Tsemppiä :)

Vierailija
9/24 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 18:04"]

Vika ei ole kodissa, vaan sinussa. masentunut?

[/quote]

Voi olla. En oikein viihdy enää missään, enkä saa iloa mistään. Työviikon päätteeksi olisi kiva päästä kotiin rentoutumaan, mutta tämäkin on tämmöinen työleiri, jossa ei saa hetken rauhaa. ap

Vierailija
10/24 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaapa ankealta:(

Jos ette pääse miehen kanssa yhteisymmärrykseen esim. taulun paikoista, niin tehkää se erikseen, siis että joko sinä teet sen yksin tai mies tekee sen yksin.

Uuden sohvan tai muuta kivaa saa tosi edullisestikin esim. tori.fi:stä, jos vaan kuljetus onnistuu.

Vierailija
11/24 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmmm... Meillä mies halusi vaihtaa auton ja minä keittiön. Huomattiin pikaisesti että olemme keittiön ulkonäöstä täysin eri mieltä ja samaa koskee autoa - mies halusi tehoja ja minä pienikulutuksisen auton... Päädyttiin siihen etten minä puuttunut autoasiaan eikä mies puutu keittiöremppaan. Auto on pihassa ja vanha keittiö on jo puoleksi purettu ja uusi tulee parin viikon päästä...

Olisiko vastaavasta mitään apua teidän tilanteeseen? Muutenkin olen sitä mieltä että kun kerran mies ei niin välitä vaikka kaatopaikalla asuisi niin se käytännössä tarkoittaa että minä saan hoitaa sisustuksen lähes kuten haluan, eli en enää viitsi kuunnella hänen mielipiteitään koska silloin siinä just käy niin ettei mitään jaksa/viitsi tehdä kun ei kuitenkaan saa sitä mitä haluaa.

Vierailija
12/24 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans rompetta liikaa. Täytyy ostaa eteiseen kaapisto ja yksi komero lisää. Silti viihdyn hyvin kotona ja yksinkin. 

Vierailija
13/24 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on meidän yhteinen koti, en minä siitä yksinäni päätä. Ymmärrän kyllä, että on paljon miehiä, joita ei koti kiinnosta yhtään. Eikä mua yksinään huvita mikään ostelu tai laittelu yhtään sen enempää, koska yksinäni sitten saisin ne kaikki siivota ja ylläpitääkin. Mutta voihan se olla, että tässä on laajempi asia kyseessä. Mun koko elämä on ihan yhtä turhautunutta. Työhuoneeni on sekaisin, enkä ole saanut sitäkään laitettua, taulut on sielläkin vielä seinää vasten, kun en vaan jaksa alkaa. Vaatteeni ovat ikivanhoja, kauhtuneita ja risaisia, mutta en jaksa ostaa uusia. Menen vaatekauppaan ja tulee vain itseinho ja turhautuminen. Koti on tämmöinen, työpaikka on tämmöinen, itse olen tämmöinen....ap

Vierailija
14/24 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi tuo on kuin velkaantua isosti vai mitä olet itse mieltä asiasta?

Vierailija
15/24 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse alan voida huonosti, jos kotini on sekainen, huonosti toimiva tai jotenkin vääränlainen. Tämän vuoksi en pidä erityisesti matkailustakaan. Hotellihuoneen likainen kokolattiamatto voi estää rentoutumiseni. Jotkut meistä ovat vain herkempiä ympäristölle kuin toiset. Tällainen piirre ei katoa pakkopositiivisuudella. 

Vierailija
16/24 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin samat fiilikset, itseinho, koti-inho, en vaan jaksaa kaikkien muitten jälkiä enää korjailla, olen tehnyt sitä kymmeniä vuosia. Toisia ei näytä hetkauttavan, kävelevät pinojen yli vaan. Miehen pitäis hoitaa tiskikone, mutta nytkin kaikki keittiön tasot täynnä astioita, perjantaina varmaan viimeks ollu kone päällä. Jos laitan sen kerran, laitan toisenkin ja siitä eteenpäin vallan. Teen kuitenkin jo kaikki muut kotityöt. Ja meillä iso perhe. Aina on möykkää ja meteliä, ikinä en saa olla vaikka yhtä päivää yksin kotona, sit ehkä jaksaisin jotain tehdä. Vaikka turhaa sekin, pienessä hetkessä on kaikki taas laitettu hyrskynmyrskyn.

Vierailija
17/24 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 18:41"]

Niin samat fiilikset, itseinho, koti-inho, en vaan jaksaa kaikkien muitten jälkiä enää korjailla, olen tehnyt sitä kymmeniä vuosia. Toisia ei näytä hetkauttavan, kävelevät pinojen yli vaan. Miehen pitäis hoitaa tiskikone, mutta nytkin kaikki keittiön tasot täynnä astioita, perjantaina varmaan viimeks ollu kone päällä. Jos laitan sen kerran, laitan toisenkin ja siitä eteenpäin vallan. Teen kuitenkin jo kaikki muut kotityöt. Ja meillä iso perhe. Aina on möykkää ja meteliä, ikinä en saa olla vaikka yhtä päivää yksin kotona, sit ehkä jaksaisin jotain tehdä. Vaikka turhaa sekin, pienessä hetkessä on kaikki taas laitettu hyrskynmyrskyn.

[/quote]

Kuulosta siltä, että lapsiperje-elämä ei sovi sinulle. Vastaavassa tilanteessa mies lähtisi kävelemään.

Vierailija
18/24 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sun ongelmahan on ihan selvästi se, ettet ilmaise riittävästi omia tarpeitasi, joten niitä ei sitten kukaan täytäkään. Et sinä eikä mies. Jos tuntuu, ettei omassa kodissa kukaan kunnioita ja arvosta, niin johan siitä tulee vihaiseksi. Ja jos vihaa ei saa ilmaista, niin se viha kääntyy itseään vastaan, ja mikään ei huvita, mitään ei saa aikaiseksi, ja sitä alkaa sabotoimaan itseään. Näin se vaan toimii.

Ota itsellesi kunnon oma loma, mene vaikka hotelliin. Niillä rahoilla vaikka, jotka piti pistää siihen sohvaan. Nauti elämästä, mieti mitä haluat, ja juttele sitten miehen kanssa.

Vierailija
19/24 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla niin vaikeaa. VM carpetin nukkamattoja on meillä kaikki ja niissä liukuestepohja ja ne ei rullaa mihinkään. Hanki sohvapöytä, senkki ja tv- taso samaa sarjaa. Sohva ja lepotuoli. Vaaleita värejä.

Vierailija
20/24 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 18:50"]Miten voi olla niin vaikeaa. VM carpetin nukkamattoja on meillä kaikki ja niissä liukuestepohja ja ne ei rullaa mihinkään. Hanki sohvapöytä, senkki ja tv- taso samaa sarjaa. Sohva ja lepotuoli. Vaaleita värejä.

[/quote]

joo ja se nukkamatto ois sitten hiekassa ja koirankarvoissa ja esim. muovailuvahassa. vaaleat huonekalut päivässä likaiset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan