Kerään katseita -ihmiset (ov)
En oikein ymmärrä miten ihminen pystyy itse huomaamaan, että kerää katseita silloinhan hänen pitäisi katsoa katsojaa. Esimerkiksi, jos ruokakaupassa kävelen jota kuta vastaan ja katson, niin tietenkin hän katsoo takaisin. Pitäisikö kääntyä ohittaessani katsomaan kääntyikö katse? Jos noin olisi tapahtunut, niin tilannehan olisi todella hävettävä.
Jos esim. lenkillä juoksee ja katsoo autoilijaa, on melkein luonnollista että hän katsoo myös sinua. Siis jotenkin sivusilmälläkö pitäisi seurata katseita vai miten?
Kommentit (58)
54. Sullahan on iso perse, ei ihme, että katsotaan. Oli treenattu tai ei ja noiden mittojen tiimalasi ei ole esteettisesti silmiä hivelevä.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 11:07"]
54. Sullahan on iso perse, ei ihme, että katsotaan. Oli treenattu tai ei ja noiden mittojen tiimalasi ei ole esteettisesti silmiä hivelevä.
[/quote] Iso perse?!? Takaneva perse kuten pikajuoksijoilla ja oon pitkä 173 cm eli ei se kuule tossa mitassa niin kamalan isolta näytä.
Takuulla joitakin kauniita naisia miehet tuijottavat. Työpaikkani pihalla kävi hassu tapaus, kun mies putosi vahingossa työmaalla olleeseen ojaan tuijottaessaan todella kaunista ja seksikästä työkaveriani. Oli meillä aika hauskaa, eikä se mies onneksi pahemmin loukannut.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 11:19"]
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 11:07"]
[/quote] Iso perse?!? Takaneva perse kuten pikajuoksijoilla ja oon pitkä 173 cm eli ei se kuule tossa mitassa niin kamalan isolta näytä.
[/quote]Tosin oon kyllä pari kiloo tiputtamassa, jolloin lantiolta ehkä se pari kolme senttiä poistuu, mutta se saa riittää ja on hyvä! Ehkä 56 olitkin osittain oikeassa.
ap
Kyllä mä vähän mietin, että jäikö yks mies tahallaan minun taakse katsoakseen takamustani, kun hiihdettiin. Tuli siihen taakse ja olisi ollut kyllä tilaisuus ohittaa, himmailinkin mutta ei.. Vähän siinä tilanteessa kyllä mietityttää..En kuitenkaan kamalan kovaa hiihtänyt 11 km/50 min vauhtia.
ap
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 21:34"]
Kyllä mä vähän mietin, että jäikö yks mies tahallaan minun taakse katsoakseen takamustani, kun hiihdettiin. Tuli siihen taakse ja olisi ollut kyllä tilaisuus ohittaa, himmailinkin mutta ei.. Vähän siinä tilanteessa kyllä mietityttää..En kuitenkaan kamalan kovaa hiihtänyt 11 km/50 min vauhtia.
ap
[/quote]
Jep, kyllä se katsoi soman peppusi pyörimistä.
Miltä nyt tuntuu? Sinun perääsi on katsottu, sinä pieni alffa-naaras...
t. 194cm
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 21:47"]
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 21:34"]
ap
[/quote]
Jep, kyllä se katsoi soman peppusi pyörimistä.
Miltä nyt tuntuu? Sinun perääsi on katsottu, sinä pieni alffa-naaras...
t. 194cm
[/quote] ei kun keksinkin, että jätkähän rupes jäähyttelemään hiihtonsa lopuksi :/
ap
Tiedä sitten onko minulla paha skitsofrenia jo kun en tunne niitä katseita vaan minulle tullaan ihan sanomaan ulkonäöstäni, yleensä kehuvat jotain yksittäistä vaatettani tai sanovat että olen tyylikäs. Miehet yleensä kehuvat hiuksiani. Että kai minä sitten kerään katseita tai olen erittäin pahasti harhainen.
Minä vain pidän vaatteita jotka koen mukaviksi päälläni, poikkeavat toki valtavirrasta mutta eivät mielestäni mitenkään älyttömästi. Tosin äitini on samanlainen, hänellekin tullaan kehumaan tyylikkyyttä. Äitini osaa nauttia näistä kehuista, itselle ei ole väliä vaikka en loppuelämäni aikana kuulisi enää yhtään kehua.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 22:11"]
Tiedä sitten onko minulla paha skitsofrenia jo kun en tunne niitä katseita vaan minulle tullaan ihan sanomaan ulkonäöstäni, yleensä kehuvat jotain yksittäistä vaatettani tai sanovat että olen tyylikäs. Miehet yleensä kehuvat hiuksiani. Että kai minä sitten kerään katseita tai olen erittäin pahasti harhainen.
Minä vain pidän vaatteita jotka koen mukaviksi päälläni, poikkeavat toki valtavirrasta mutta eivät mielestäni mitenkään älyttömästi. Tosin äitini on samanlainen, hänellekin tullaan kehumaan tyylikkyyttä. Äitini osaa nauttia näistä kehuista, itselle ei ole väliä vaikka en loppuelämäni aikana kuulisi enää yhtään kehua.
[/quote]
Niin sanoit että sulle tullaan sanomaan, sehän on ihan eri asia kuin että muka "kerää katseita", mutta mitään erikseen ei sanota! Hain siis vähän eri asiaa tässä ketjussa, lähinnä miten sen voi muka huomata (ilman että tullaan sanomaan).
Toki näyttävät ja/tai hyvännäköisesti pukeutuvat varmasti keräävätkin, ei välttämättä tarvita kauneuttakaan tai vastaavasti kauniskaan ei saa katseita, jos pukeutuu taviksen tavoin...Mutta melko harvassa on sellaiset naiset, miehet joita on pitänyt jäädä ihan tuijottamaan näyttävyyden takia..
ap
Kyllä katseet tuntee. Jos joku katselee, sen havaitsee ja on tehokas keino saada toinen vaivautumaan, vaikka ei katsoisi kohti. Minulla oli kerran nolo tilanne vaatteideni kanssa, enkä tiennyt asiasta, mutta tunsin katseet. Koska tunsin katseet, tiesin mennä vessaan tarkistamaan ja oli tosiaan jotain.
En usko, että mua tuijotetaan mitenkään erityisen paljon, mutta kyllä mä havaitsen sivusilmällä huomattavan määrän asioita. Joskus oikein huvittaa, kun joku tuijottaa häpeilemättömästi tajuamatta, että mä kyllä huomaan sen vaikken suoraan siihen ihmiseen katsoisikaan.
Kun olin lihava, minua ei katsottu. Nyt käännytään jopa perään. Kyllä sen vaan huomaa.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 16:08"]
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 15:14"]
Ihmisen näkökentän laajuus on 180 astetta, joten toki minä kaupassakin huomaan jos joku minun ohikulkiessa mittailee katsellaan vartaloni, vaikka itse katsoisin suoraan eteenpäin.
[/quote] Vai oikein mittailee ;) Jos itse katson suoraan eteenpäin (silmät osoitettuna siihen suuntaan) en pysty hahmottamaan muiden katselemisia, no ehkä olen vajainen sitten tuon suhteen. Sehän menee niin että näkökenttä on laajempana kauempana ja supistuu lähemmäksi... Kauempaa ei voi mitenkään toisen ihmisen silmiä nähdä miten ne mittailee. Lähempänä sitten itse en ainakaan voi tuollaista huomata ilman että käännän silmäni siihen suuntaan (naamaa ei tarvitse välttämättä kääntää) ja en mitenkään 180-astetta voi noin katsoa (silmiä pitäisi vääntää ihan hitosti)
ap
[/quote]
Huolensa kullakin! Et taida olla penaalin terävin kynä!
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 20:14"]
Niin, yleensä on kyse huonosta itsetunnosta, tai toinen ääripää; ylikorostuneesta itsetunnosta. Ihmiset eivät ole niin kiinnostuneita oikeasti juuri sinusta, vaikka oma maailma itsensä ympärillä pyörisikin.
[/quote]
... ainakaan positiivisessa mielessä eiks vaan? Kyllähän jo täällä palstallakin huomaa kuinka usein ollaan sairaalloisen kiinnostuneita toisten ulkomuodosta, tekemisistä jne. "Järkyttävä asu sillä ja sillä" "näin tänään uimahallissa.." jne. jne. "miehen exällä oli" "naapurin ämmä kuvittelee olevansa" "wt-tyyliin sisustettu" jne.. esimerkkejä riitäisi loputtomiin.
Suomi on kyllä sellainen maa että siellä kyllä tuijotetaan ja pitkään! En ennen edes tajunnut sitä kuin vasta asuttuani ulkomailla ja tullessani Suomeen- se alkoi jo heti lentokentällä. Mitä syrjempään menee niin sitä pitempään ja hartaammin töllötetään. En ole edes huomiota herättävän näköinen vaan ihan tavis. Miksi te tuijotatte??!
No sillon joskus nuorempana sen kyllä tiesi siitä vihellyksen määrästä, että tuli huomatuksi.
Se on myös niin, että sitä mitä ei osaa odottaa, ei huomaa. Asiasta on tehty lukuisia tutkimuksia. Tässä niistä yksi: http://www.hs.fi/tiede/a1360157113407
Ap selvästi on "en kerää katseita" -ihmisiä, joten jos joku satunnaisesti häntä katsoo, hän ei itse sitä huomaa. Ei silti kannata olla kateellinen niille, joita katsellaan. Suurin osa siitä katselusta kuitenkin on esineellistämistä, ellei katselun kohde erikseen ole laittautunut hyvin huomiotaherättävän näköiseksi.
Asia on myös niin, että katseiden määrä riippuu katsojista, ei niinkään katselun kohteesta. Toiset tykkäävät äidistä, toiset tyttäristä, toiset tisseistä, toiset pepuista. Lihavia ihmisiä yleensä myös katsotaan ihan eri syystä kuin niitä tiimalaseja.
Se, että kaikki miehet eivät katso esim. tissien perään, ei tarkoita sitä, etteikö joku voisi tuijottaa niitä joka kerta.
Kyllähän ne katseet tosiaqn huomaa.
Minä olen ollut aina jotenkin mielenkiintoisen näköinen, siis aivan lapsesta asti. Olen saanut paljon kehuja ulkonäöstäni ja ystäväni on kateellisia saamastani huomiosta. Ja ihmiset seurassani huomiovat sen, että ihmiset katsovat minua ja siitä usein kommentoivat.
Herätän myös muuten huomiota ja minulle tullaan helposti puhumaan.
Mutta olen aina kärsinyt hirvittävän huonosta itsetunnosta. En tosian ole mikään järjettömän kaunis nainen, vaan aivan tavallinen. Olen ollut aina hyvin hoikka, minulla ei ole rintoja käytännössä lainkaan. Kasvonpiirteeni on toki sopusuhtaiset, eikä ulkonäössäni ole mitään erityistä huomiopistettä. Malliksi minua on tahdottu ja muutamiin kuvauksiin suostuin, mutta senkin koin hyvin vaivaannuttavana.
Katseet nimenomaa tuntee, asiasta voi varmistua sillä, että vilkaisee itse katsojaa, jolloin kyllä huomaa onko hän ns.jäänyt kiinni.
Minä en tiedä mikä siinä on, että jotkut ihmiset kiinnittää huomiota. Toki itsekkin katson ihmisiä, joissa on joku joka kiinnittää huomioni.
En usko, että tekemistä on niknkään mittaamattoman kauneuden tai rumuudenkaan kanssa.
Minä olen viehättänyt miehiä, vaikka en olekkaan ihannevartaloinen (tiimalasi, isot rinnat/peppu), enkä todella säteile itsevarmuutta..olenkin miettinyt igan oikeasti voisiko kyseessä ollu jokin biologinen juttu. Jotkut erittävät jotakin (mitäs ne viettelyhormonit tai vastastaavat olikaan) toisia enemmän, ja näin vetoavat.
Olisi mielenkiintoista tietää.
Mutta itse katseluun, niin kyllähän sen tosiaan huomaa, näkee ja aistii. Minä ainakaan en tosin aisti, että miksi ihmiset katsovat ja kuten joku aikaisemminkin mainitsi, minullekkin tulee hyvin vaivautunut olo, sellainen, että naamassani on varmasti räkäklöntti, tai persuuksissani iso tahra..todella häiritsevää ja kiusallista.