Kerään katseita -ihmiset (ov)
En oikein ymmärrä miten ihminen pystyy itse huomaamaan, että kerää katseita silloinhan hänen pitäisi katsoa katsojaa. Esimerkiksi, jos ruokakaupassa kävelen jota kuta vastaan ja katson, niin tietenkin hän katsoo takaisin. Pitäisikö kääntyä ohittaessani katsomaan kääntyikö katse? Jos noin olisi tapahtunut, niin tilannehan olisi todella hävettävä.
Jos esim. lenkillä juoksee ja katsoo autoilijaa, on melkein luonnollista että hän katsoo myös sinua. Siis jotenkin sivusilmälläkö pitäisi seurata katseita vai miten?
Kommentit (58)
Varmaan moniakin katsotaan joskus, mutta mulla on kans pari kaveria, jotka on aina ja kaikkialla sitä mieltä, että miehet suorastaan pyörtyy heidät nähdessään. Kaikki kuolaa ja haluaa juuri heitä. Toisen mielestä jopa meidän kaveriporukan jokainen mies kuolaa hänen peräänsä. Ja kyllä mä väitän tietäväni miltä mun mies näyttää, kun näkee kauniin naisen, meillä kun se ei ole kiellettyä katsoa ja ei, hän ei kuolaa tota mun kaveria vaikka tämä niin luulee ja on muistanut sen mullekin monta kertaa kertoa.
Mulla on myös pari kaveria, jotka on oikeasti todella näyttäviä ja kauniita naisia, naisia, jotka todellakin keräävät katseita. Mutta ei heitäkään nyt aina ja kaikkialla koko ajan äijät tiiraa kiimassa :-D
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 19:27"]
en malta olla katsomatta katse. Ja etenkin tuo viimeinen on esimerkiksi uimarannalla sellainen "kiertävä", jossa katsojan silmät tekevät väärinpäin olevan U-kirjaimen muotoisen kaarroksen ja, joka alkaa toisesta rintalihaksesta, käy silmissä ja laskee toisen rintalihaksen kautta navan ohi kohden alavatsan muodostamaan V-kuviota.
[/quote]
Höpö höpö, naiset tsiigaa miehen munat eikä mitään rintalihaksia.
ap
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 18:12"]
en malta olla katsomatta katse. Ja etenkin tuo viimeinen on esimerkiksi uimarannalla sellainen "kiertävä", jossa katsojan silmät tekevät väärinpäin olevan U-kirjaimen muotoisen kaarroksen ja, joka alkaa toisesta rintalihaksesta, käy silmissä ja laskee toisen rintalihaksen kautta navan ohi kohden alavatsan muodostamaan V-kuviota.
[/quote]
Höpö höpö, naiset tsiigaa miehen munat eikä mitään rintalihaksia.
ap
Täytyy olla jotenkin outo, jos ei huomaa kävellessään suoraan eteenpäin katse suunnattuna eteenpäin, jos joku kääntyy ja jää tuijottamaan, vaikka itse tätä ihmistä ei suoraan edes katso.
Ja pysähtyneenä sen välillä tuntee kuinka joku tuijottaa ja kääntyessä katsomaan ko.tuijottaja kääntää katseeensa pois.
Tämän täytyy olla totta. Äidilläni on bipolaarihäiriö, kun olin lapsi me ei voitu koskaan käydä edes kaupassa eikä mennä yleensäkään edes ulos asunnosta, koska "ihmiset katsovat" ja "ihmiset vahtaavat". Äidin mielestä meitä muka tuijotettiin aina.
Kun äidillä oli maniavaihe, hän ei jankuttanut tuijottamisista.
Nykyään hänellä on onneksi lääkitys.
Olen asunut useita vuosia ulkomailla. Miehet katsovat kaikkia naisia päästä varpaisiin. Aluksi se vaivaannutti, nykyään olen niin tottunut etten edes huomaa, itseasiassa myös naiset tekevät näin. Kun suomalaiset ystäväni tulevat vierailulle niin ekat pari päivää menee siinä kun he koko ajan sanovat että "näiksää kuin pitkää toi mies tuijotti!" Ja parin päivän päästä ollaan kovasti rinta rottingilla ja omanarvontunto ja itsevarmuus selkeästi kohonnut. Olen antanut asian olla ja ehkä hieman jopa myötäillyt:) Olen joskus ulkomaalaisille Suomeen matkustaville miespuolisille ystäville sanonut että jos katsovat naista samalla hymyillen Suomessa niin se on melkein raiskaus. Suomalaisen naisen mukaan häntä katsova mies on kiinnostunut ja joskus voi että suputtaa siitä miehensäkin korvaan joka saattaa sitten tulla kovistelemaan:D Takaisin tullessaan kaverit muistavat sanoa aina että oli sitten niin totta!
Ahaa, ap:lle jäi jotain koloon tuosta aiemmasta keskustelusta ja nyt hän yrittää täällä todistaa, ettei ihminen muka huomaa, jos häntä katsellaan. Ite sit taas olen hyvinkin huomannut sen eron mikä on taviksen ja kroppansa kuntoon laittaneen välillä, kun kokemuksia on molemmista. Ap ei sitä kuitenkaan usko, kun hän on päättänyt, että penkkitulos ratkaisee, vaikka se välttämättä näy ulospäin sen läskivuoren alta. Kerrottakoon ap:lle kuitenkin, että noita katseitakin on monenlaisia. On olemassa tavallinen katse, sitten utelias katse, kiukkuinen katse, haastava katse, himokas katse, iskevä katse ja en malta olla katsomatta katse. Ja etenkin tuo viimeinen on esimerkiksi uimarannalla sellainen "kiertävä", jossa katsojan silmät tekevät väärinpäin olevan U-kirjaimen muotoisen kaarroksen ja, joka alkaa toisesta rintalihaksesta, käy silmissä ja laskee toisen rintalihaksen kautta navan ohi kohden alavatsan muodostamaan V-kuviota. Ja kaikki tuo vie aikaa reilusti alle sekunnin, mutta jutellessa helppo havaita. Eikä häiritse yhtään, kumpikin tietää miksi tämä halusi juttusille ja, etten pelkästään itseäni varten ole noita tunteja kuntosalilla viettänyt. Suurimman osan kyllä, mutta jos voin vähääkään tuoda iloa ja piristystä aurinkoiseen kesäpäivään, niin siinähän sitten kadetutte ja alaspeukutatte. Mutta älkää hyvä jumala sentään menkö seuraavassa hetkessä ja haukkuko suomalaisen miehen ulkonäköä, kaljamahaa tai muutakaan. :D
Ahaa, ap:lle jäi jotain koloon tuosta aiemmasta keskustelusta ja nyt hän yrittää täällä todistaa, ettei ihminen muka huomaa, jos häntä katsellaan. Ite sit taas olen hyvinkin huomannut sen eron mikä on taviksen ja kroppansa kuntoon laittaneen välillä, kun kokemuksia on molemmista. Ap ei sitä kuitenkaan usko, kun hän on päättänyt, että penkkitulos ratkaisee, vaikka se välttämättä näy ulospäin sen läskivuoren alta. Kerrottakoon ap:lle kuitenkin, että noita katseitakin on monenlaisia. On olemassa tavallinen katse, sitten utelias katse, kiukkuinen katse, haastava katse, himokas katse, iskevä katse ja en malta olla katsomatta katse. Ja etenkin tuo viimeinen on esimerkiksi uimarannalla sellainen "kiertävä", jossa katsojan silmät tekevät väärinpäin olevan U-kirjaimen muotoisen kaarroksen ja, joka alkaa toisesta rintalihaksesta, käy silmissä ja laskee toisen rintalihaksen kautta navan ohi kohden alavatsan muodostamaan V-kuviota. Ja kaikki tuo vie aikaa reilusti alle sekunnin, mutta jutellessa helppo havaita. Eikä häiritse yhtään, kumpikin tietää miksi tämä halusi juttusille ja, etten pelkästään itseäni varten ole noita tunteja kuntosalilla viettänyt. Suurimman osan kyllä, mutta jos voin vähääkään tuoda iloa ja piristystä aurinkoiseen kesäpäivään, niin siinähän sitten kadetutte ja alaspeukutatte. Mutta älkää hyvä jumala sentään menkö seuraavassa hetkessä ja haukkuko suomalaisen miehen ulkonäköä, kaljamahaa tai muutakaan. :D
[/quote]
En ole ap, mutta eihän tässä kaiketi tuosta ollutkaan kyse, et pelkästään kerää katseita koska sinäkin myös katselet toisia, tuollainenhan on täysin normaalia.
Tässä kai oli puhe sellaisista, jotka väittävät että heitä aina katsellaan, vaikka he eivät katselisi muita yhtään. Siihen en minäkään usko.
-ei ap.
Pikkuisen samoilla linjoilla ap:n kanssa.
Minä kuulen joskus mieheltäni tai joltain muulta seurassani olleelta, että ihmiset ovat tuijottaneet minua tms. Itse olen autuaan tietämätön tuollaisesta ja mietin puhuvatko p**kaa. Pienemmissä ympyröissä kyllä huomaa helpommin.
Ja tuo yksi, joka kertoi huomaavansa jos mittailee päästä varpaisiin, aika usein tällaisissakin tilanteissa silmä ja oma aistimus valehtelee, ja ihminen, jonka luulee tuijottavan, katsookin vaikka vain samaan suuntaan.
...mutta totta kai silloin ihan oikeasti kerää katseita (katselijoiden ajatusmaailmasta tosin ei ole takeita), jos itse pukeutuu provosoivasti tai paljastelevasti. Ihan varmasti lähes jokainen vastaantulija tuijottaa, jos edes pikkuisen muotoja omaava nainen pukeutuu ylikireään, värikkääseen vaatetukseen, joka on vieläpä avonainen joko ylhäältä tai alhaalta. Ja vielä on räikeä meikki, niin varmasti sitä pistää silmään harmaassa väkijoukossa.
Niin, yleensä on kyse huonosta itsetunnosta, tai toinen ääripää; ylikorostuneesta itsetunnosta. Ihmiset eivät ole niin kiinnostuneita oikeasti juuri sinusta, vaikka oma maailma itsensä ympärillä pyörisikin.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 20:11"]
...mutta totta kai silloin ihan oikeasti kerää katseita (katselijoiden ajatusmaailmasta tosin ei ole takeita), jos itse pukeutuu provosoivasti tai paljastelevasti. Ihan varmasti lähes jokainen vastaantulija tuijottaa, jos edes pikkuisen muotoja omaava nainen pukeutuu ylikireään, värikkääseen vaatetukseen, joka on vieläpä avonainen joko ylhäältä tai alhaalta. Ja vielä on räikeä meikki, niin varmasti sitä pistää silmään harmaassa väkijoukossa.
[/quote]
Turhaan yrität todistaa, noiden mielestä kaikkia katsotaan yhtä demokraattisesti kuin miten älykin on jakaantunut ihmisten kesken, kukaan tunnusta jääneensä paitsi...
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 16:10"]
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 16:08"]
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 15:14"]
Ihmisen näkökentän laajuus on 180 astetta, joten toki minä kaupassakin huomaan jos joku minun ohikulkiessa mittailee katsellaan vartaloni, vaikka itse katsoisin suoraan eteenpäin.
[/quote] Vai oikein mittailee ;) Jos itse katson suoraan eteenpäin (silmät osoitettuna siihen suuntaan) en pysty hahmottamaan muiden katselemisia, no ehkä olen vajainen sitten tuon suhteen. Sehän menee niin että näkökenttä on laajempana kauempana ja supistuu lähemmäksi... Kauempaa ei voi mitenkään toisen ihmisen silmiä nähdä miten ne mittailee. Lähempänä sitten itse en ainakaan voi tuollaista huomata ilman että käännän silmäni siihen suuntaan (naamaa ei tarvitse välttämättä kääntää) ja en mitenkään 180-astetta voi noin katsoa (silmiä pitäisi vääntää ihan hitosti)
ap
[/quote]Vaikka sinä et sitä ole ilmeisestikään kokenut, miten voit väittää ettei kukaan muukaan ole? Väitätkö myös että kuussa ei ole käyty tai kukaan ei asu Helsingissä, kun sinä et ole käynyt kuussa tai asunut Helsingissä? Kaikesta täytyy olla omakohtainen kokemus ennen kuin uskot?
[/quote]Niin kerroin vaan että itse en osaa katsoa niin, mutta en väittänyt niin ettei muut osaisi. Sehän olisi hyvä taito.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 18:31"]
Täytyy olla jotenkin outo, jos ei huomaa kävellessään suoraan eteenpäin katse suunnattuna eteenpäin, jos joku kääntyy ja jää tuijottamaan, vaikka itse tätä ihmistä ei suoraan edes katso.
Ja pysähtyneenä sen välillä tuntee kuinka joku tuijottaa ja kääntyessä katsomaan ko.tuijottaja kääntää katseeensa pois.
[/quote]Tuntee? Häh? Kun tämä kääntyminen tapahtuu, niin sinähän oot just kohdalla (pitää vääntää silmät sivuun) ja loppua et tiedäkään (ellet katso) ..tunnehan on just vain tunne. Minusta olisi pelottavaa, jos tuntisin noin...
Esimerkiksi kerran yksi mies kääntyi katsomaan perääni, kun kuljin hänen ohi. Näin sen kyseisen käytävän päässä olevan huoneen ikkunasta heijastuksena. Muuten en olisi mitenkään tuntenut ja tiennyt asiaa. Vaan puhtaasti näin sen.
ap
Mustakin tuntuu, että joskus ihmiset kattelee, mutta koen sen lähinnä vaivaannuttavaksi. Tulee fiilis, että naamassa/vaatteissa/tms on jotain vialla kun tuijotetaan. Miten te tiiätte katotaanko teitä "hyvällä" tai sillä silmällä? Onko seki vaan sellanen asia, jonka tietää tai tuntee?
No mitäs pahaa siinä on jos joku katsoo? :D
Ootte te huvittavia! Jos on kaunis nainen, niin sehän on vaan kiva jos kerää katseita, ihan normaalia. Ihme vänkäämistä, kyllä sen vaan tuntee/näkee sivu silmällä jos joku katsoo. :D
Miehet jäävät tuijottamaan erityisesti rumuutta eli jos olet erityisen ruma niin saat varmasti enemmän katseita kuin todellinen kaunotar
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 08:16"]
Mustakin tuntuu, että joskus ihmiset kattelee, mutta koen sen lähinnä vaivaannuttavaksi. Tulee fiilis, että naamassa/vaatteissa/tms on jotain vialla kun tuijotetaan. Miten te tiiätte katotaanko teitä "hyvällä" tai sillä silmällä? Onko seki vaan sellanen asia, jonka tietää tai tuntee?
[/quote] Nyt tuosta "tietää tuntee kokee" -asiasta tuli minulle sellainen mieleen, että jos laittautuu kauniiksi ja pukeutuu nätiksi ja katsoo peilistä "olenpa hyvännäköinen", niin varmasti tulee helposti sellainen tunne että kerää katseita.
Onko se vähän sellainen "tunnen itseni kauniiksi, kerään katseita" -asia. Toki huonossakin voi kerätä katseita. Esim. eilen yhdessä paikassa huomasin että meinaan tuijotella yhtä läksiä perää. Siis heti skarppasin, kun tajusin sen itsestäni.
Ja pitääkö täällä todistella olevansa melko kaunis tiimalasi? Mitat 98-72-103, perse treenattu ja muutenkin, rasvaprosentti sellainen sopiva ~22. Kai sitä vähän tiimalasi noilla mitoilla on. Kauniiksi on silloin tällöin kehuttu (ja muussakin kuin housuun uinti -mielessä), niin naispuoliset kuin miespuoliset. Ei tietenkään kaikki ja koko ajan.
ap
Se ei varmaan ole sama kuin katseiden kerääminen, mutta tiedättekö niitä ihmisiä joilla on ärsyttävä tapa jonkun ihmisen ensi kertaa tavatessaan (esim. juhlissa joku esittelee jonkun tällaiselle ihmiselle) rullata katsetta päästä varpaisiin ja takaisin päähän. Eli mitata katseella. Siitä tulee kiusallinen olo.
Mutta tosiaan tää on eri asia, koska esittelytilanteessa tutustuvat ihmiset tietenkin katsovat toisiaan, kyse ei ole mistään ohimennen vilkuilusta tai muuten vaan tuijottelusta.