Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Talviaika on kyllä niin ankea. Miten tämän kestää? Mitä järkeä, että illalla on näin pimeää?

Vierailija
25.10.2020 |

Järkyttävää.

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni on olennaisinta, että saan riittävästi nukuttua vuorokauden aikana. Työpaikallani on liukuva työaika, eikä minua kiinnosta paljonko kello on, vaan palkonko olen nukkunut. Vain sillä on merkitystä hyvinvoinnilleni. Tottakai kesä on parasta aikaa, mutta tänä säkkipimeänä aikana huolehdin vain riittävästä unesta ja sitä kautta energiasta tehdä asioita.

Vierailija
22/77 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yhtä pimeää se on kellojen siirtelystä riippumatta. Nyt se vain tuli tuntia aiemmin - kuten myös loppuu. Ihme kitinää asiasta, johon ei voi itse vaikuttaa. Toivottavasti elämä heittää eteesi ihan oikeitakin ongelmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin kestää kun aamut on niin valoisia.

3 viikon päästä ihan yhtä pimeitä, kuin mitä olivat eilen, kesäajassa siis. Siitä seuraavat 2 kuukautta sitten vielä pimeämpiä, kuin mitä ne ovat 3 viikon päästä.

Vierailija
24/77 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on varmaan sekin ettei joustava työaika ole kaikille mahdollinen, ja lasten takiakin päivä voi rytmittää tietyllä tavalla. Kesällä virtaa ja toimintatunteja piisaa ja siksi varmaan pimeä talviaika tuntuu niin vastenmieliseltä. Itsekin kävin kesäisin lenkillä vasta klo 21 aikoihin koska kesäillat ovat upeita. Tähän pimeään aikaan saa taas ihan pakottaa itsensä ulos.

Vierailija
25/77 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö kelloja sitten kääntää niin, että auringon noustessa kello olis 16.00? Saisitte reippaasti aikaa siihen ulkoiluun. Tuskin ulkoilisitte kuitenkaan, kun on niin kylmä tai märkä tai joku muu vali vali.

Vierailija
26/77 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kyllä nautin tästä 😊

En muutoinkaan tajua mitä se haittaa jos on pimeää.

On tutkimusten mukaan haittaa mm. liikenneturvallisuudelle ja ihmisten liikuntaharrastuksille. Siis nimenomaan siten, että käytössä on talviaika. Tokihan valoa ja pimeää olisi sama määrä kummallakin ajalla, mutta kyse on siitä, mille kellonajalle ne valoisat tunnit ja pimeät tunnit jakautuvat.

Vierailija
27/77 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap varmaan sitten haluaisi että joulukuussa aurinko nousee klo 10:25. Joo, olisi tosi kivaa.

Onneksi on normaaliaika.

Vierailija
28/77 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole niin kaunis kuin valaistu metropoli, kaupunki, kirkonkylä tai kotipiha. Rakastan tätä tunnelmallista aikaa. Lyhtyjä, kynttilöitä, tai saunapolkua, joka on valaistu myrskylyhdyin. Minulle tämä on paras vuodenaika.

Vierailija
29/77 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, päiväntasaajalla pimeä tulee melkein kuin katkaisijasta kääntäisi. Toisaalta myös aamu koittaa äkkiä, eikä päivällä ole valosta puute. 

Vierailija
30/77 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa on varmaan sekin ettei joustava työaika ole kaikille mahdollinen, ja lasten takiakin päivä voi rytmittää tietyllä tavalla. Kesällä virtaa ja toimintatunteja piisaa ja siksi varmaan pimeä talviaika tuntuu niin vastenmieliseltä. Itsekin kävin kesäisin lenkillä vasta klo 21 aikoihin koska kesäillat ovat upeita. Tähän pimeään aikaan saa taas ihan pakottaa itsensä ulos.

Liikaa on vielä työelämässä vanhaa jumiutumista siihen 8-16 työpäivään ja joissain tapauksissa vielä aiempaan. Samoin kouluissa ihan liian usein aloitetaan päivät klo 8. Jos minä saisin päättää, niin koulu alkaisi aina klo 10. Samoin työpäivät, ellei ole sellainen ala, jossa toinen aikataulu on välttämätön, kuten vuorotyöt jne.

Vierailija
31/77 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syökää vitamiineja ja antioksidantteja kunnolla. Joka päivä esim. piristävää Acaita, toki ne perus C- ja D- ja B-vitamiinit on itsestäänselviä.

Älä viitsi! Monet tulee niistä kamalan sairaiksi:-(

Vierailija
32/77 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap varmaan sitten haluaisi että joulukuussa aurinko nousee klo 10:25. Joo, olisi tosi kivaa.

Onneksi on normaaliaika.

Sillä nyt ei sinänsä ole väliä, mihin aikaan aurinko nousee. Ei ole parista tunnista kiinni, kun pimeää on joka tapauksessa. Sitä paitsi olisi ihan hyväkin nukkua klo 10:een.

Vierailija
33/77 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä valot päälle ja lopeta ruikuttaminen!

Nyt olisi jo joka tapauksessa muutenkin pimeää. Siihen ei enää edes kellojen siirrot auta.

Vierailija
34/77 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikaa on vielä työelämässä vanhaa jumiutumista siihen 8-16 työpäivään ja joissain tapauksissa vielä aiempaan. Samoin kouluissa ihan liian usein aloitetaan päivät klo 8. Jos minä saisin päättää, niin koulu alkaisi aina klo 10. Samoin työpäivät, ellei ole sellainen ala, jossa toinen aikataulu on välttämätön, kuten vuorotyöt jne.

No niillä alkamisajoilla olisi sitten ihan turha odottaa, että olisi pimeimmän talven aikaan valoisaa koulupäivän tai työpäivän jälkeen, varsinkaan kellojen ollessa talviajassa. Itse asiassa moni koululainen tarpoisi jo matkaa koulusta kotiin pimeässä silloin.

Vierailija
35/77 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi on normaaliaika.

Sillä nyt ei sinänsä ole väliä, mihin aikaan aurinko nousee. Ei ole parista tunnista kiinni, kun pimeää on joka tapauksessa. Sitä paitsi olisi ihan hyväkin nukkua klo 10:een.

No eipä se sitten ole myöskään tunnista kiinni että laskeeko aurinko klo 15:30 vai 16:30.

Ihme valitusta kesäajan suosijoilta. Nyyh nyyh.

Vierailija
36/77 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kyllä nautin tästä 😊

On tutkimusten mukaan haittaa mm. liikenneturvallisuudelle ja ihmisten liikuntaharrastuksille. Siis nimenomaan siten, että käytössä on talviaika. Tokihan valoa ja pimeää olisi sama määrä kummallakin ajalla, mutta kyse on siitä, mille kellonajalle ne valoisat tunnit ja pimeät tunnit jakautuvat.

Ei talvella ole valoisaa kuin vähän aikaa keskipäivällä.

Vierailija
37/77 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moskovan aika Moskovaan. Suomen aika Suomessa.

Vierailija
38/77 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on ehkä oikeasti se kipupiste, eli elämä painottuu liikaa aamuun ja se on iltavirkuille vaikeaa. Kaverini on luontaisesti iltarytminen eli hänelle parasta työaikaa on iltapäivä klo 18 saakka.

Mutta kas, hänellä on työkaverinsa aamuvirkku joka haluaa aloittaa palaverit klo 8.

Vierailija
39/77 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niillä alkamisajoilla olisi sitten ihan turha odottaa, että olisi pimeimmän talven aikaan valoisaa koulupäivän tai työpäivän jälkeen, varsinkaan kellojen ollessa talviajassa. Itse asiassa moni koululainen tarpoisi jo matkaa koulusta kotiin pimeässä silloin.

Siinä olisikin yksi syy olla veivaamatta sitä kelloa mihinkään. Toisekseen, mitä 40 vuotta olen täällä tarponut, niin sysipimeää on pääosin talvella ollut, vaikka näitä kelloja on miten ruuvailtu.

Vierailija
40/77 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kyllä nautin tästä 😊

Kyllähän se joitakin v*tuttaa, kun pitäs päästä kuljeskelemaan persesortseissa tissit tanassa. Voihan sitä tietty nytkin mennä, mutta kun kukaan ei NÄÄ!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi