Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten päästä yli kammosta mennä ihmisten ilmoille täysin meikittömänä?

Vierailija
25.10.2020 |

On päiviä jolloin väsyttää niin paljon, ettei ole mitään intoa meikata. Tavallisesti, hyvin nukutun yön jälkeen meikkaaminen on yleensä tosi kivaakin, mutta aina ei vaan jaksa.

Olen meikannut ihmisten ilmoille n. 15-vuotiaasta asti eli yli 15 vuoden ajan. Nuorempana oli suuri motivaatio meikata, varsinkin ennen älypuhelimia, jolloin ei ollut koko ajan viihdykettä sen kautta. Viihdytin itseäni meikkailemalla.

Olen siis nyt yli 30, ja alkanut oikeasti miettiä, miksi mä annan naamani vaikuttaa elämääni näin paljon. En pidä naamastani ilman meikkiä - siitä syystä siis aloitinkin meikkaamisen silloin teini-iässä. Jos olisin eri näköinen, voisin ollakin ilman meikkiä vaikka koko ajan, mutta mä suorastaan häpeän itseäni ilman meikkiä. Naamaa ei voi muokata liikunnalla tai ruokavaliolla kauniiksi eikä sitä voi peittää vaatteilla. Ainoa vaihtoehto on meikki. Eli kun menen ulos ilman meikkiä, on se minulle melkein sama kuin menisin ulos ilman vaatteita, jossa osa liikkuisi myös ilman ja osalla olisi vaatteet. En minä kropastanikaan tykkää, mutta onneksi saan sen piiloon vaatteilla.

Nytkin olen ollut koko päivän kotona, koska minua väsyttää enkä jaksa meikata, ja kaupassakin olisi pitänyt käydä. En vaan haluaisi näyttää tätä paljasta naamaani. Tunnen itseni säälittäväksi. Luultavasti
teidänkin mielestä tämä on nimenomaan säälittävää.

Kertokaa minulle miten voisin saada itseni ajattelemaan, ettei minun tarvitse näyttää hyvältä.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa toiminnan olevan sinulle osa identiteettiä. Vähän sama asia kuin lävistykset on lävistetyille ihmisille. He ei suostu ottamaan niitä pois töiden ajaksi koska on osa heidän identiteettiä.

Vierailija
2/55 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menemällä. Jos on aina meikattu, se huutaa kaikille näkijöille surkeaa itsetuntoa. Ihmiset varmaan pitävät sinua outona, koska olet aina meikattu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla tavalla miten muistakin kammoista tai fobioista: altistamalla. Jos heti meikittömänä ulos meneminen tuntuu liian suurelta askeleelta, tee asia pikkuhiljaa: joka kerta jätät jonkun meikin pois ulos mennessä, kunnes lopulta pääset meikittömänä testaamaan miltä se tuntuu ja miten ihmiset reagoivat. Jos haluat pohtia ajatuksiasi, niin mieti mikä on se uhkakuva mitä voisi tapahtua tai mitä ihmiset mielestäsi ajattelisivat, jos näkisivät sinut ehostamatta. Mutta suosittelen KKT-hengessä altistamista ja ns. käyttäytymiskokeita, asian mielessä pyörittely ei yksin auta mitään.

Vierailija
4/55 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pitkäkyntinen nainen oli kasvattanut jäätävän pitkät kynnet ja uusi työnantaja ei hyväksynyt niitä. Nainen valitsi olla menemättä töihin koska kynnet oli niin tärkeä osa hänen identiteettiä.

Vierailija
5/55 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko ihan oikeasti, että muita kiinnostaa, oletko sinä meikannut vai jättänyt meikkaamatta?

Aihe kiinnostaa vain ja ainoastana sinua. 

Älä meikkaa, jos et halua meikata.

Vierailija
6/55 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai tämä olikin taas kauneusketju ja jotakin ärsyttää muiden kauneus. :)

Vierailija
7/55 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa toiminnan olevan sinulle osa identiteettiä. Vähän sama asia kuin lävistykset on lävistetyille ihmisille. He ei suostu ottamaan niitä pois töiden ajaksi koska on osa heidän identiteettiä.

😪👍 Juuri näin se on. Lävistetyillä on vaan sillä tavalla helpompaa, ettei lävistyksien laittaminen vaadi sitä, että seisoo peilin edessä pahimmillaan jopa tunteja saadakseen lävistykset näyttämään haluamaltaan. Minä kun meikkaan, niin siinä kestää ja kestää, koska en voi vaan 10 minuutissa sutaista väriä sinne tänne, vaan joudun korjailemaan koko naamani uuteen uskoon 🥺

-ap

Vierailija
8/55 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samalla tavalla miten muistakin kammoista tai fobioista: altistamalla. Jos heti meikittömänä ulos meneminen tuntuu liian suurelta askeleelta, tee asia pikkuhiljaa: joka kerta jätät jonkun meikin pois ulos mennessä, kunnes lopulta pääset meikittömänä testaamaan miltä se tuntuu ja miten ihmiset reagoivat. Jos haluat pohtia ajatuksiasi, niin mieti mikä on se uhkakuva mitä voisi tapahtua tai mitä ihmiset mielestäsi ajattelisivat, jos näkisivät sinut ehostamatta. Mutta suosittelen KKT-hengessä altistamista ja ns. käyttäytymiskokeita, asian mielessä pyörittely ei yksin auta mitään.

Tämä, mutta myös voit kokeilla esim. meikkivoiteen vaihtamista sävyttävään kosteusvoiteeseen, mustan ripsarin tilalle ruskea jne. Kun vähän kerrallaan vähennät tuotteita ja kevennät niitä mitä käytät, huomaat lopulta että meikitön ja meikattu sinä ovat niin lähellä toisiaan, ettei enää ole niin justiinsa.

Vierailija
9/55 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näkisi että naapurin meikkaamaton ja suttuinen nainen on itsetunnoltaan sen parempi kuin rapun meikattu. Silloin pitää ehostautua kun on nuori.

Vierailija
10/55 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vähän sama juttu. Olen meikannut muistaakseni 7-luokkalaisesta asti aina kun menen ihmisten ilmoille. Myös hiukset pitää olla edes jotenkin laitettu koska suihkun jälkeen normaalisti kuivatettuina ne ovat laineikkaat ja hamppuiset sekä pyörteet tekevät kaljuja länttejä takaraivolle. Ihanaa kun tuli vihdoin kylmempi niin voi vetäistä vaan pipon päähän!

Sain juuri ensimmäisen lapseni ja pinnallisuus on vähän helpottanut. Tänään olin vaunulenkillä pipo ja huppu päässä ilman meikkiä ja rillit naamalla :D karsea näky mutta mitä sitten. Nykyään oon ihan semi-tyytyväinen naamaani kun laitan meikkivoiteen ja väritän kulmakarvoja että olis ees jotain eloa. Jos on paljon aikaa (yleensä ei ole) niin laitan vielä ripsarin ja poskipunaa, ehkä luomiväriäkin :)

Vierailija
11/55 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki itsellesi mielekkäämpää ajattelemista. Kehitä itseäsi niin, ettei itsetunto roiku ulkonäön varassa. Harva meistä on täysin luonnonkaunis, mutta so what?

Vierailija
12/55 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän varmaan kammottais mennä meikattuna.

Vierailija
13/55 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon sinun olevan täysin oikeassa. Kunhan nyt vaan uskaltaudun kauppaan ilman ja huomaan ettei kukaan katso järkyttyneenä, voin päästäkin kammosta. Kiitos💓

-ap

Vierailija
14/55 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät hiukset riittää kompensoimaan meikittömyyttä jos ei satu olemaan jotain erityistä ongelmaa, ihmiset huomaa kasvoista ja hiuksista kaiken normaalista poikkeavan.

Vierailija
15/55 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronamaski päässä ei tarvi meikkiä.

Vierailija
16/55 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljon omista kasvonpiirteistä ja niiden vahvuudesta miten helppo on olla ilman meikkiä. Vertaa vaikka naista jolla tasainen, virheetön oliivi-iho, tuuheat ja tummat kulmakarvat sekä tummat silmäripset ja kalpeaa, punakkahipiäistä naista jolla on ihoon hukkuvat harvat kulmakarvat ja ripset. Kyllä toi jälkimmäinen on auttamatta valjumman näköinen (itse kuulun heihin) luonnontilassaan.

Vierailija
17/55 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähennä meikkaamista pikkuhiljaa, jos muuten ei onnistu. Ensin jätät vaikka huulipunan pois, tai vaihdat sen aluksi vaikka johonkin nudeen tai huulikiiltoon. Jos käytät maskia, voit jättää huulet meikkaamatta joka tapauksessa.

Nyt kun illat ovat jo pimeitä, voit kokeilla mennä illalla ulos ilman meikkiä. Kukaan ei taatusti huomaa.

Itse luovuin lähes täysin meikkaamisesta jo maaliskuussa, kun aloitimme etätyöt. Olen meikannut tuon jälkeen vain muutaman kerran.

Vierailija
18/55 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En näkisi että naapurin meikkaamaton ja suttuinen nainen on itsetunnoltaan sen parempi kuin rapun meikattu. Silloin pitää ehostautua kun on nuori.

Meikkaamaton ei aina ole suttuinen. Itse olen sitä mieltä, että nuorena juuri ei tarvitse meikkiä samalla tavalla kuin vanhempana, vähän jo rupsahtaneena.

Vierailija
19/55 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaaminen on täysin turhaa. Ei ketään kiinnosta toisten ulkonäkö. Ymmärrän, että juhliin on kiva laittautua, kun pukeudutaankin juhlavammin, mutta ei siellä lähikaupassa/kirjastossa sua kukaan katsele. Ota tästä haaste ja lähde ulos vaan. Huomaat ettei maailma kaadu ja kohta koko entinen meikkausmaniasi tuntuu seinähullulta.

Vierailija
20/55 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sun ei tarvitse todistaa mitään itsetuntojuttuja yhtään kellekkään. Meikkaa jos olo on niin parempi. Kyse ei kuitenkaan ole mistään vakavammasta asiasta. Jos lähipiirissä on sellaisia ihmisiä ketkä vaatii meikittömyyttä niin ei tarvitse antaa heidän hallita elämää.