KERTOKAA! Millä kylpyhuoneen kaakeleiden saumoista hiusväritahrat pois?
Joskus oli älyttömän hieno idea värjätä hiukset ja huuhdella se väri suihkussa pois... Nyt kaakelien saumat ovat punaiset enkä saa väriä millään pois.
Lattian saumoista saan helposti värin pois Klorintilla, mutta seinät - niistä valuu pois kaikki minkä pitäisi antaa vaikuttaa. Olen kokeillut Cillit Bangin suihketta ja sitä vaahtoa, molemmat valuvat pois saman tien, eivätkä ehdi vaikuttaa. Klorintti tietysti valuisi heti pois. Olen kokeillut taikasientä, pata-pataa, patasutia, juuriharjaa, perus pesuaineita ja vetyperoksidia.
Auttakaa!
Kommentit (18)
Laita uusiksi saumojen pinnat. Eli ensin rapsutellaan vanhoja saumoja vähän pois (ei vesieristeeseen asti) ja sitten vedetään uusi sauma päälle. Tuolla vähän tarkempaa ohjetta: http://www.mtv.fi/ohjelmat/sivusto2008.shtml/lifestyle/joka_kodin_asuntomarkkinat/ohjelma__koti_kunnossa_2007?854526
Itse kokeilin hiusvärin tahrimaan vessaan varmaan viittä eri hankausainetta, lähti sit ihan sitruunalla. Tosin mulla ei ollut väriä kaakeleiden saumoissa juuri ollenkaan, lähinnä lattiassa ja muissa pinnoissa. Halpa keino kokeilla silti :)
Suolahapolla laastia puhdistetaan, mutta jos väri on imeytynyt syvälle, saa koko saumausaineen pian poistaa, ennen kuin väri on hävinnyt.
Sipaise hiekkapaperilla (hienolla).
Mä sain ainakin kloritella myös seinien kaakeleiden saumoista. Hanskat kädessä tuputtelin sienellä ihan sitä purkissa olevaa tavaraa kuivalle seinälle saumoihin runsaan määrän. Annoin vaikuttaa ja toistin homman vielä pariin kertaan. Lähti. Jatkossa olen varovaisempi hiusvärin kanssa.
Eiks asetoonilla lähde kaikki tahrat..eli kynsilakan poistoaineella
[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 22:16"]
Eiks asetoonilla lähde kaikki tahrat..eli kynsilakan poistoaineella
[/quote]
Ai niin, tämänkin olen kokeillut. Ei toimi. :(
AP
Domestos on pitkälle samaa ainetta kuin Kloriitti, mutta paksumpaa. Ei valu niin nopeasti.
Se kannattaa myös hinkata harjalla siihen saumaan kiinni.
Höyrypuhdistimella saattaisi lähteä, mitta en usko että enää lähtee millään. Saumoja on muutenkin tosi vaikea saada puhtaiksi.
Kerran töissä asiakas sanoi saaneensa ihmesienellä. Itse en ole kokeillut
[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 22:22"]
Domestos on pitkälle samaa ainetta kuin Kloriitti, mutta paksumpaa. Ei valu niin nopeasti.
Se kannattaa myös hinkata harjalla siihen saumaan kiinni.
[/quote]
Kiitos vinkistä, voisin kokeilla! :) Löytyykö tuota perus marketeista? Ja vitoselle, höyrypuhdistin on kokeiltu kanssa, ei lähtenyt.
AP
Jollei ihmesieni toimi, niin ei mikään!! :) meillä aina kaapissa.
6 ja 8, ihmesieni (= taikasieni?) ja vaalennusaine kokeiltu kanssa, ei tulosta.
AP
Jos se on imeytynyt sinne saumauslaastiin niin voi olla enemmän kun hankalaa saada pois..
helpoin peittää kaakelin saumakynällä.. ei tarvitse hangata eikä muuta