Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa masentunutta äitiä, hajoan pian

Vierailija
01.02.2014 |

Olen itkenyt melkein joka ilta vanhoja asioita, suurimmaksi osaksi kaikkea mitä eksäni teki. Petti monta kertaa, koska tavallaan hyväksyin sen. En halunnut jäädä yksin. Hyväksyin väkivallan, kaiken. Suostuin hyvin alistaviin seksileikkeihin vain miellyttääkseni eksää.

Isäni hylkäsi perheemme toisen naisen vuoksi, kun olin 10v. Luulen, että tämän takia pelkään kuollakseni hylkäämistä. Roikuin vanhassa suhteessa hyväksikäytettävänä monta vuotta, kunnes uskalsin muuttaa pois.

Aloitin uuden suhteen hyvin nopeasti. Olisi ollut järkevää käydä yksin läpi kaikkea mennyttä, mutten vain kyennyt. Nykyinen mieheni on kaikkea sitä, mitä mieheltä haluan. Silti sisimmässäni pelkään, että hän hylkää minut. :( Vaikka asiat ovat kunnossa, itken melkein joka päivä ahdistusta, pelkoa ja menneisyyttä.

Mistä saan apua?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko puhunut tuosta sinun miehesi kanssa? Jos et ole, puhu.

Vierailija
2/9 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene terveyskeskukseen ja pyydä että saat lähetteen psykiatrian polille. SItä kautta  pääset psykiatrin puheille (julkista reittiä) ja voit saada b-lausunnon psykoterapiaa varten. Voit myös terveyskeskuksen kautta päästä psykologin ja/tai psykiatrisen sairaanhoitajan vastaanotolle, mutta näiden kohdalla puhutaan melko lyhytaikaisesta kontaktista. Ehkä 20 kertaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita terveyskeskukseen, jos pääsisit psykiatrisen sairaanhoitajan juttusille. Sitä kautta selviävät kaikki terapiahommat ym. Joissain tapauksissa menneiden käsitteleminen tekee hyvää, mut on olemassa myös suuntauksia, joissa keskitytään menneen sijasta nykyhetkeen. Meditaatiota kannattaa kokeilla menit terapiaan tai et. 

Vierailija
4/9 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen tuota samaa kuin nro 3 ja samoilla kokemuksilla kuin sulla. Lähes tismalleen. Tosin mä en pysty enää parisuhteisiin ollenkaan tuon edellisen pettäjämiehen jälkeen.

Vierailija
5/9 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen harkinnut puhuvani mieheni kanssa, mutta pelkään hänen reaktiotaan. Jos hän pitää minua takertuvana. Miten voisin kertoa hänelle menneisyydestäni niin, etten säikäytä häntä pois? :(

Ap

Vierailija
6/9 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 22:11"]

Olen itkenyt melkein joka ilta vanhoja asioita, suurimmaksi osaksi kaikkea mitä eksäni teki. Petti monta kertaa, koska tavallaan hyväksyin sen. En halunnut jäädä yksin. Hyväksyin väkivallan, kaiken. Suostuin hyvin alistaviin seksileikkeihin vain miellyttääkseni eksää.

Isäni hylkäsi perheemme toisen naisen vuoksi, kun olin 10v. Luulen, että tämän takia pelkään kuollakseni hylkäämistä. Roikuin vanhassa suhteessa hyväksikäytettävänä monta vuotta, kunnes uskalsin muuttaa pois.

Aloitin uuden suhteen hyvin nopeasti. Olisi ollut järkevää käydä yksin läpi kaikkea mennyttä, mutten vain kyennyt. Nykyinen mieheni on kaikkea sitä, mitä mieheltä haluan. Silti sisimmässäni pelkään, että hän hylkää minut. :( Vaikka asiat ovat kunnossa, itken melkein joka päivä ahdistusta, pelkoa ja menneisyyttä.

Mistä saan apua?

[/quote]Mieheltäsi

Ole hyvä

Vierailija
7/9 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä!!! <3

Vierailija
8/9 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ja eksälläni on lapsi ja pelkään, että hän kokee samaa ahdistusta aikuisena kuin minäkin. Isän hylkäys. Eksä siis lähti toisen naisen matkaan. Syytän erosta itseäni ja jos lapsi joskus potee samaa kuin minä nyt, syytän siitäkin itseäni. Miksi, oi miksi syytän itseäni kaikesta?

Ap

Vierailija
9/9 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.naistenlinja.fi/fi/julkinen/muita+auttavia+tahoja/

Paljon vaihtoehtoja ja vertaistukea.