Tunnen koko ajan sydämen lyönnit.
Tunnen siis jatkuvasti miten sydän lyö. Pulssi on myös melkein koko ajan aika nopea noin 78-110.
Ärsyttävää ja inhottavaa.
Kommentit (11)
Olisin kyllä huolestuneempi jos sykettä ei tuntuisi. Ja edelliselle sanoisin että ei tosiaan kannata lääkärille turhan takia ryntäillä.
Monesti jos on ahdistunut, alkaa kiinnittää huomiota sydämen lyönteihin. Onko sulla ap ahdistusta? Pystytkö yrittämään kiinnittää huomiosi johonkin muuhun ja yrittämään unohtaa tuon sydämen tarkkailun?
Mulla samaa aina silloin tällöin. Kumpi siis oikeassa kakkonen vai kolmonen?
Kakkonen on sydänsairas itse ja tietää että ilman rasitusta, paikallaan istuessaan tai maatessaan jos yhtäkkiä tuntee sykkeensä (ei siis tunnustelemalla) kyse ei ehkä ole normaalista tilanteesta.
Kuten 4 sanoi, ahdistus saattaa aiheuttaa tällaista fyysistä oireilua myös.
Minulla sen sai aikaan basedowin tauti. Mene lääkäriin, hyvä selvittää asia.
Levossa ei pitäisi olla 110 pulssi. Mittaa se vaikka aamulla herättyäsi, jos silloinkin noin korkea jotain on vialla. Ensiapuun ei ehkä kannata juosta, mut lääkärillä olis hyvä varmistaa et kaikki on kunnossa, ottaa sydänfilmin ja kuuntelee.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 21:20"]Tunnen siis jatkuvasti miten sydän lyö. Pulssi on myös melkein koko ajan aika nopea noin 78-110.
Ärsyttävää ja inhottavaa.
[/quote]
Sain marraskuussa samaan vaivaan 40mg propral lääkityksen. Nukkumaan mennessä sydän lyö vieläkin raskaasti, mutta syke on tasautunut. On tosi inhottava vaiva ja vaikuttaa uneen! Vähän ahdistaa rinta kehässäkin.
Ekg oli ihan hyvä nopeaa pulssia lukuun ottamatta, rytmihäiriötä ei näkynyt, luulen että muljahteli ennen kuin sain beetasalpaajaa.
Ahdidtusta on jonkun verran ja aamulla kun kello soi niin pelästyn ja sydän alkaa hakkaamaan. Rauhoituu vasta myöhään iltapäivällä, mutta harvemmin tipahtaa alle 70 lyönyiä minuutissa. Verenpaine ok. Kilpirauhaslääkitys syksystä asti, nyt arvot kuulemma ok.
Alhainen hemoglobiinikin voi aiheuttaa sydämentykytystä ja sepelvaltimotaudin kaltaisia oireita.
Se ei ole normaalia. Varaa aika lääkäriin ja kerro olevasi huolissasi sydämesi terveydestä. Normaalisti ihminen ei tunne sykettään.