Enää yksi yö aikaa nukkua. Ei jaksa.
Enää ens yö aikaa nukkua, sit alkaa taas arki. Väsyttää niin etten tiedä miten selvitä työviikoista. Viikonloppuisin nukun 10-11 tuntia per yö. Viikolla nukun 6-max 8 tuntia per yö. Harvemmi on noita 8 tunnin öitä. Uni viikolla myös katkonaista.
Ahdistaa jo nyt että on vaan ennä yksi yö aikaa nukkua kunnolla.
Kommentit (15)
Miksi et viikolla pysty nukkumaan enempää?
Viikolla em vaan saa jnta ennen klo 22. Katkonaista unta kun vihdoin nukahdan. Herään miltei joka kerta kun käännyn. On kuuma, kylmä, särkyä jne jne.
Ap
Niin ja viikot pitää siis käydä töissä ja olla skarppina koko ajan.
Ap
Kokeiles nukkua 3-4 h yössä arkena ja painaa 12h -> töitä. Prkl...
[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 21:27"]Kokeiles nukkua 3-4 h yössä arkena ja painaa 12h -> töitä. Prkl...
[/quote]
Kokeiltu on. Vuoden kestin ja sit romahdin. Pelottaa että tää johtaa taas samaan. Niin ja ne muutamat tunnit pienissä pätkissä.
Ap
Kokeile melatoniinia, saa ilman reseptiä? Auttaa nukahtamiseen.
Liikutko/ ulkoiletko tarpeeksi? Itselläni säännöllinen liikunta auttaa univaikeuksiin. Kun on fyysisesti ihan poikki, käy lämpimässä suihkussa/saunassa ja syö iltapalan, melkein väkisinkin alkaa nukuttaa.
Käyppä tarkistuttamassa kilpirauhasarvot. Mulla oli oireena vajaatoiminnasta yletön väsymys.
Minua ei auta liikunta eikä sauna eikä rentoutusharjoituksetkaan. Ja mitä väsyneempi on, sitä varmemmin ei nukuta. Mutta 20mg triptyliä seitsemän aikaan illalla auttaa: nukahtaa yhdeksältä ja nukkuu melkein varmasti aamuseitsemään asti.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 21:38"]Käyppä tarkistuttamassa kilpirauhasarvot. Mulla oli oireena vajaatoiminnasta yletön väsymys.
[/quote]
Kilpieauhasarvot tarkistettu. Lääkkeitä syöty syyskuusta asti ja arvot kolme viikkoa sitten tsh 2,5 ja t4v 16. Lääkärin mukaan nyt ok arvot, jatketaan ylläpitoannostuksella 50 mikrog seuraavat 6 kk, sitten uusi tarkistus. Väsymys vaan pahentunut.
Liikuntaa en harrasta kun en vaan jaksa lähteä ulos edes kävelylle. Aikakin kortilla.
Ap
Mulla ihan sama ongelma! Olen arkena hirviö, jos en saa viikonloppuöinä nukkua 12 tuntia. Arkiöinä nukun 7-9 tuntia.
Lopeta stressaaminen nukkumisesta ja unen määrästä. Kuulostaa hölmöltä neuvolta, toimii mulla. Kun stressitasot on kuormittavasta arjesta koholla, nukahdan myöhään, herään kolmelta, valvon pari tuntia ja nukahdan uudestaan. Aiemmin hermoilin heräämisestä, keräsin kierroksia vahtimalla kelloa ja laskemalla aikaa kellon herätykseen.
nyt herätessäni yöllä pötkistelen ja odotan unta. Jollei uni tule puolessa tunnissa, avaan netflixin ja laitan jonkun seuraamistani sarjoista pyörimään. Yleensä nukahdan vartissa. Jollen, rentoudun lempisarjojeni parissa ja nousen määräaikana ylös levänneempänä, kuin olisin tuskailun, pyörimiseen ja kellon vahtimisen jälkeen.
Jos peräkkäisinä öinä nukkuu vain muutamia tunteja, jossakin vaiheessa nukahtaa aikaisemmin ja nukkuu yhtenäiset yöunet...
Sun ei varmaan kannata muuttaa rytmiä viikonlopuksi vaan nukkua silloinkin vain se 8 tuntia?
Itsellä on nukahtamiseen auttanut töllö. Sängyssä kierin ja pyörin aamuyön tunneille asti, mutta töllön ääressä uni tulee 23. Havahdun joskus 02-04 aikoihin, silloin töllö kiinni ja sänkyyn. Ja nukun sikeästi herätykseen asti.
Diagnosoimaton diabetes väsyttää myös.
Ohhoh... Olisin onnellinen jos saisin edes 6-8h nukkua =D