Lue keskustelun säännöt.
Lapsi kouluun vai ei? Koronatartuntoja kaupungissamme on noin 40 viiden viimeisen
25.10.2020 |
päivän aikana, altistuneita satoja. Tartuntoja on neljässä eri koulussa .... ei vielä neljäsluokkalaiseni koulussa, mutta sen viereisessä koulussa kyllä. Olen itse riskiryhmäläinen ja hirvittää: ensimmäinen kerta, kun korona on näinkin "lähellä". Koko syksy ja kevätkin koronaa oli vain "muualla". Mieheni tekee etätöitä, samoin minä, eli ainoa tapa saada tartunta, on tartunta lapsen koulusta.
Miten olette toimineet vastaavissa tilanteissa, jos perheessä on riskiryhmäläinen?
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Tulkitsin nuo kommenttisi "paniikissa olemisesta", " aiemmin eletty kuin pellossa" ,"onko rokotteen tullessa mystisesti kaikki hyvin" "aikamoiseksi kuittailuksi nyt varovaisesti eläville.
Kuten vastauksessani totesin, riskit ollaan aiemminkin tiedostettu ja varottu. Se vaan ei ole näkynyt muille ihmisille kovin kummoisesti. Kun taas nyt, jos lapset jää etäkouluun ja joudutaan rajoittamaan omia sosiaalisia suhteita enemmän, se näkyy muillekin ihan eri tavalla.
Eli aika moni sun "aiemmin pellossa eläneistä" voi olla kuten me, on varottu ilman että tehdään siitä numeroa, nyt joutuu varomaan näkyvämmin ja kun ei voi entiseen malliin sille kovapäiselle flunssaiselle kaveriperheelle vaan sopia kyläilyä sittenkin kahden viikon päähän vaan ei uskalla nähdä ollenkaan, kun käyvät ravintoloissa, tapahtumissa ja pitävät varomista hysteriana, niin näkyyhän se eri lailla heille.
Ja toisaalta, jos aiemmin on oikeasti elänyt kuin "siat pellossa" niin eikö ole hyvä, jos edes nyt herää varomaan, kun edelleenkin, mitä useampi edes vähän rajoittaa jatkuvaa suhaamistaan tapahtumasta ja porukasta toiseen, niin sitä enemmän säästyy sairaanhoito kuormitukselta.
Miksi sinua ärsyttää ne, jotka varovat?