Vastaamoon tiistaina?
Mulla on aika ens tiistaille psykoterapiaan Vastaamoon. Pitäiskö ilmoittaa etten luota heidän tietoturvaansa ja jäädä pois. Jos oikein ymmärsin ne palvelinsoftat joista uutisissa puhuttiin olivat edelleen päivittämättä.
Sieltähän voi vuotaa myös hetu, eli joutuisi ottamaan vapaaehtoisen luottokiellons, vaikkei itse terapiassa mitään kovin dramaattista ole.
Ikävä sinänsä sillä terapeutti on hyvä.
Kommentit (13)
Itse en kyllä menisi.
Ihan jo senkin vuoksi, että asiakkaiden on äänestettävä jaloillaan ja vaadittava Vastaamolta vastuullisuutta ja ennen kaikkea parempaa tietoturvaa.
Löydätkö uuden terapeutin, jos lopetat?
Vierailija kirjoitti:
Sun hetu on jo siellä
Eikö sitä mitenkään saa pois? ap
Menisi mutta keskustelisin mitä suosittelee tehräväksi ja minne voisi vaihtaa
Kyllä menisin. Nythän se on tutkittu että nykyisin niiden tietoturva on OK. Ja jos sulla on ennen 2018 tietoja jotka on voineet vuotaa, sille ei enää mitään voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun hetu on jo siellä
Eikö sitä mitenkään saa pois? ap
Tuo tietomurto on tehty 2018 joten jos silloin olit Vastaamon asiakas, niin tietosi on useilla verkkorikollisilla, koska murtaja julkaisi koko asiakastietokannan ja monet sen latasi. Olet myös saanut eilen kiristysviestin sähköpostiin jos olet siellä listalla, jossa rikollinen pyytää maksamaan hänelle 200 eurolla bitcoineja. Jos viestiä ei ole tullut, olet ilmeisesti ollut Vastaamon asiakas vasta murron jälkeen eikä tietojasi ole vuotanut.
En menisi. Kyllä ne vastaamon terapeutit kohta laittavat omia toiminimiään ja jatkavat töitä yksityisyrittäjinä. Vastaamo menee joka tapauksessa konkurssiin.
Laita terapeutillesi s.postia että olet kiinnostunut yhteistyöstä, mutta ilman Vastaamoa.
Vierailija kirjoitti:
Itse en kyllä menisi.
Ihan jo senkin vuoksi, että asiakkaiden on äänestettävä jaloillaan ja vaadittava Vastaamolta vastuullisuutta ja ennen kaikkea parempaa tietoturvaa.
Nehän on jo parantaneet sitä. Menneisyydessä nolo tapaus, jossa potilastietoa laitettiin jonkun olan perheen it-osaajan kyhäämiin systeemeihin, ei tietoturva-auditointia jne. Mutta nyt on jo kauan sitten korjattu ja ulkopuolinen tietoturvakonsulttiryhmä arvioinut.
Itsellä ainakin niin hyvä terapeutti etten todellakaan lakkaa näin ollen käymästä.
Kai se vahinko on jo joka tapauksessa käynyt. Siellähän on ne tiedot, eikä pois saa.