Millaiset silmälasit ovat tällä hetkellä muodissa?
Olen huomannut, että muovisia kehyksiä ei ole enää ollenkaan myynnissä samalla laajuudella kuin esim. muutama vuosi sitten. Silloin niitä oli todella monilla ja laaja valikoima. Harmittaa, koska itse pidän juuri vahvoista mustista sangoista ja kehyksistä.
Kommentit (40)
Metalliset pyöreät ja naisilla myös metalliset pyöreähköt ylänurkkiin nousevat. Toisaalta myös "nude"-tyyliset eli läpinäkyvät sangat tai muuten huomaamattomat.
Ihan vitunrumiahan ne on viime vuosina ollut: pyöreitä Potteripokia, jotka ei sovi kellekään, ja ne 70-l läskinaapuripoikarillit, jotka saavat naaman kuin naaman roikkuvan näköiseksi. Mitähelvettiä ja jotkut vielä maksavat tuollaisista hirvityksistä. Eläkeläislaseja koko valikoima täynnä.
Toivottavasti ne isot muovikehykset jotka peittää puoli naamaa ei tule enään ikinä muotiin.En ole nähnyt yhtään ihmistä jolle ne sopii.Aivan järkyt.
Minä en voi sietää muovisia, paksuja ja mustia sankoja, hyi olkoot. Onneksi löytyy muuta valikoimaa vaikka kuinka.
Sellaiset, jotka sopivat sinun kasvoille.
Ärsyttää kaikki tällaiset tekemällä tehdyt muodit, jotka vain yllyttävät ihmiset ostamaan uutta ja tarpeetonta. Esimerkkinä myös farkkumuoti. Nyt näkee ihan hirveitä korkeavyötäröisiä semileveitä farkkuja joissa nuoret sutjakat tytötkin näyttävät läskimahoilta. Leuan tasolla roikkuvat pöllölasit silmälasimuodissa jne.
Mun kasvoihin sopii vain harvat kehykset ja tympii, kun sellaisia ei ole tarjolla, vaan vain juuri sen hetken trendikehyksiä. Pyöreät eivät sovi ollenkaan. Keväällä ostin hengettömät, vaikka ne ovat poistumassa muodista, kun ei kertakaikkisesti muuta siedettävää löytynyt.
Kun linssin vahvuus lähentelee miinus kymppiä, saa noista isoista muotikehyksistä melkoiset punnukset naamalleen. Ohkaisiin metallikehyksiin ei varmaan meikäläisen pullonpohjia voisi edes asentaa. Onneksi tuli aikanaan hommattua nyt niin epämuodikkaat pienet muovikehykset, joista en kyllä luovu.
Vierailija kirjoitti:
Oikeastikin joku valitsee kehykset silleen, että ne ovat trendikkäät??!
Useimmiten kun laseja menee ostamaan, ne kaupassa olevat ovat sen hetken muotivirtausten mukaisia, jollei siellä nyt ole jotakin varaston perältä kaivettujen pokien poistomyyntiä. Koska lasini ovat linssien takia joka tapauksessa kalliita, periaatteei on etten koskaan katso kehysten hintaa, vaan otan ne jotka näytävät minusta parhaila - en vaihda niitä enää mitenkään kovin usein koska silmät pysyvät jo aika samoissa arvoissa. Kesällä ostamani kehykset ovat mustat, muoviset, aika kapeat ja kulmista pyöristetyt - ja näyttivät tosin parhailta - olen jo niin vanha, että näen yleensä jo hyllyssä mitkä ovat yleensä mahdolliset.
Olen eri mieltä. Hankin hiljattain uudet rillit. Mulle käy vain muovikehykset linssien vahvuuden takia. Oli niitä vaikka minkä näköisiä tarjolla, ei todellakaan voi väittää ettei olisi valinnanvaraa.
Kannattaa hakea sopivaa mallia, väriä ja materiaalia optikkoliikkeiden verkkosivuilta ennen kuin lähtee liikenteeesen. Minäkin tiesin aika tarkaan, millaista mallia haen ja olin valmis käymään useammalla optikolla katsomassa valikoimia. Onneksi vakioptikolla jo tärppäsi.
Ja joo, ne on kyllä selvästi isommat ja pyöreämmät kuin vanhat pokat, ei kuitenkaan överi-isot koska rillit ei ole mulle trendiasuste vaan välttämättömyys. Modernimman näköiset ne toki ovat, ja ennen kaikkea sopivat minulle. Tykkään kovasti.
Semmoiset jotka sopii SINULLE. Muulla ei ole väliä.
Saapa nähdä minkälaiset minulle tulee.. - 6 kaksinkertaisella ohennuksella ja valitsin metallikehykset. Optikko ei ainakaan sanonut että tulisi paksun näköiset. Saa luvan olla hyvät, maksoi hunajaa.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Minulle sopii todella hyvin juuri tuollaiset klassiset mustat muovikehykset (olen mies), mutta nyt tuntuu ettei valikoimissa enää löydy sellaisia. Hankala juttu, kun pitäisi ostaa uudet kohta eikä tuollaiset ohuet pyöreät sovi minulle ollenkaan
En ymmärrä, niitähän on vaikka millä mitalla, hakuun musta väri, muovi materiaalina ja kulmikas muoto. T. se hiljattain rillit ostanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastikin joku valitsee kehykset silleen, että ne ovat trendikkäät??!
Useimmiten kun laseja menee ostamaan, ne kaupassa olevat ovat sen hetken muotivirtausten mukaisia, jollei siellä nyt ole jotakin varaston perältä kaivettujen pokien poistomyyntiä. Koska lasini ovat linssien takia joka tapauksessa kalliita, periaatteei on etten koskaan katso kehysten hintaa, vaan otan ne jotka näytävät minusta parhaila - en vaihda niitä enää mitenkään kovin usein koska silmät pysyvät jo aika samoissa arvoissa. Kesällä ostamani kehykset ovat mustat, muoviset, aika kapeat ja kulmista pyöristetyt - ja näyttivät tosin parhailta - olen jo niin vanha, että näen yleensä jo hyllyssä mitkä ovat yleensä mahdolliset.
Onhan niitä trendikehyksiä liikkeissä, mutta on kyllä ajattomiakin. Kaikki asiakkaat eivät halua trendikehyksiä.
Sinänsä olen sitä mieltä, että parhaat kehykset ovat ne, jotka sopivat omaan tyyliin ja omiin kasvoihin. Valitettavasti silmälasit ovat niin kalliita, ettei minulla ole varaa useampiin. Muuten hankkisin parit erilaiset, joista yhdet ajattomat, yhdet ihan pyöreät ja yhdet vaikka punaiset tai keltaiset... Saahan sitä haaveilla.
Sellaiset, millä näkee asiat mustavalkoisesti.
Kyllä muovisiakin edelleen myydään, mutta valikoima on pelkistetty. Metallisia on selvä enemmistö
En kyllä ymmärrä noiden potter-lasien suosiota
Totta kaijonkin verran. Toki niiden pitää istua päähänkin.
En myöskään leikkaa hiuksiani a la 80 luvun permis tms.