Sopiva auton hinta?
Auto alkaa olla vanha ja kulunut. Olen miettinyt sen vaihtamista uudempaan ja katsellut liikenteessä eri vaihtoehtoja. Nyt löytyi mieleinen mutta hinta arveluttaa. Varaakin ehkä olisi, mutta mietin tässä että mikä on kohtuullista ja mikä rupeaa jo olemaan tuhlaavaista/nousukasmaista? Mitä mieltä?
Kommentit (36)
Joskus kuulin sellaisen ohjeen, että auto saisi maksaa maksimissaan vuositulojen verran.
Vierailija kirjoitti:
Joskus kuulin sellaisen ohjeen, että auto saisi maksaa maksimissaan vuositulojen verran.
netto vai brutto
Joskus on ollut niin että sulla pitäisi olla varaa ostaa 2 sen hintaista autoa niin voit ostaa yhden
Pitäähän sen enemmän maksaa kuin naapurilla
Vierailija kirjoitti:
En kyllä laittaisi autoon niin paljoa rahaa.
Meille miehen kanssa riittää aivan täysin kummallekin noin viiden tuhannen euron autot. Niistä kyllä jo löytyy kaikki mitä pitääkin, ja ovat silti maltillisia ajomäärältään. Auto on kuitenkin aina huono sijoitus.
Japsi on todennäköisesti kestävä 5ke hintaluokassakin. Saksalaisen kun ostat niin uusikin on korjaamolla jatkuvasti. No niitähän te kuitenkin ostatte ja luulette, että semmosia ne on kaikki.
Ei kannata vaihtaa vanhaa jos ei mitään isoa korjausta tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Meille miehen kanssa riittää aivan täysin kummallekin noin viiden tuhannen euron autot. Niistä kyllä jo löytyy kaikki mitä pitääkin, ja ovat silti maltillisia ajomäärältään. Auto on kuitenkin aina huono sijoitus.
auto ei ole sijoitus ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
netto vai brutto
Joskus on ollut niin että sulla pitäisi olla varaa ostaa 2 sen hintaista autoa niin voit ostaa yhden
Varmasti pätee näihin premium vehkeisiin kun luullaan, että se on tae jostain kestävyydestä. Töissä naurattaa kuunnella näitä audikuskeja kun on taas korjaamolle mennyt pari tonnia rahaa milloin mistäkin syystä.
Vierailija kirjoitti:
Oikein hinnoitellut autot! Tyhmä maksaa liikaa!
Se nyt vaan on tyhmää mennä huijattavaksi!
Noin 5000€ on järkevin hinta. Tuolla rahalla saa auton joka toimii ongelmitta helposti 5 vuotta ja voit vielä tonnin tai pari saada kun myyt pois. Jos tulisi kalliimpi remppa niin ei ole mikään suuri menetys vaikka ajaisit romuttamolle.
Meillä pari tuollaista autoa. Yksi maksoi 4500 ja ostettu 2014, ei mitään suurempaa ongelmaa, kuluvia osia kuten iskareita ja jarruja uusittu mutta puhutaan muutaman satasen rempoista. Toinen maksoi 4000e ja ostetiin 2015, joka vuosi katsastuksesta läpi ilman ongelmia ja ehkä 300e mennyt jarruremppoihin.
Auto kannattaa ajaa Ihan Loppuun.
Ja sen jälkeen ei kannata enää ostaa vaan liisata seuraavat pari vuotta ja katsoa millä tekniikalla uudet autot toimivat ja kuinka yleistä on robottiautoilu. En vitsaile! Kun rakas autoni hajoaa, en enää osta omaa.
Minä maksoin autosta viimeksi 1600 :D
Vierailija kirjoitti:
No jaa. Mulla on tulot noin 60k vuodessa, mutta viittä tonnia enempää en kyllä autoon laita. Alle 10 v vanha perusauto sisältää kaiken tarvittavan.
Kiitos, hyviä kommentteja. Minulla tulee ajoa noin 20.000 km vuodessa ja siitä kolmasosa on työnantajan ajoja joista saan laskuttaa km korvaukset. Vapaa-aikana käydään ahkerasti mökillä. Nelivetomaasturi kiinnostaa mutta edelleen pohdin sitä hintaa...
itse en aio ostaa uutta omaa, kun luovun nykyisestä autosta. Päädyin siihen, että ainakin kokeilen privaattiliisaria. Ajelen huoletta uudella autolla vuoden tai kolme vuotta, jonka jälkeen mietin mitä teen. Vaihtoehtojahan on vaihtaa auto uuteen liisariin tai lunastaa se omaksi (tai ostaa joku muu auto omaksi). Maksaa minkä maksaa. Olen vaan niin niin kyllästynyt näihin max. viiden tonnin romuihin, joissa on vähän väliä jotain korjattavaa. Tulee olemaan tervetullutta vaihtelua ajella uudella autolla <3
Vierailija kirjoitti:
Noin 5000€ on järkevin hinta. Tuolla rahalla saa auton joka toimii ongelmitta helposti 5 vuotta ja voit vielä tonnin tai pari saada kun myyt pois. Jos tulisi kalliimpi remppa niin ei ole mikään suuri menetys vaikka ajaisit romuttamolle.
Meillä pari tuollaista autoa. Yksi maksoi 4500 ja ostettu 2014, ei mitään suurempaa ongelmaa, kuluvia osia kuten iskareita ja jarruja uusittu mutta puhutaan muutaman satasen rempoista. Toinen maksoi 4000e ja ostetiin 2015, joka vuosi katsastuksesta läpi ilman ongelmia ja ehkä 300e mennyt jarruremppoihin.
Minkä merkkisiä nämä on, kiinnostaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä merkkisiä nämä on, kiinnostaa?
Dacia ja Wartburg
minulle riittää noin 40k auto.