Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kehtaisitko jäädä töihin jos voittaisit lotossa?

Vierailija
31.01.2014 |

Siis veisit työpaikan sellaiselta joka sitä tarvitsee toimeentulon vuoksi? Tuli vaan mieleen, kun jotkut sanovat, että en minä näitä hommia jättäisi. Vaikka tilille ropsahtaisi useampi miljoona.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me voitettiin markka-aikaan pari miljoonaa, ei nykyrahassa mikään jättisumma. Muutettiin vuokra-asunnosta omaan rivariin, mä jäin vuorotteluvapaalle mikä oli silloin aika uusi juttu. Lapset sai vapaan vuoden päiväkodista ja sen jälkeen palasin töihin tekemään nelipäiväistä viikkoa. Työ on vaihtunut muutamaan otteseen viimeisen 15 vuoden aikana, mutta koko ajan olen tehnyt lyhennettyä viikkoa ja vaihtanut lomarahat vapaaksi. Mies on ollut normi työssä kokoajan.

Ei se voitto hirveästi ole meidän elämää muuttanut. Asunto ehkä suurin asia ja varmasti kyllä vähentänyt lapsiperheen rahahuolia ja matkusteltiin ehkä enemmän kuin keskiverto lapsiperhe. Nykyään enää kuopus asuu kotona.

Vierailija
22/25 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta jatkaisin töitä.  Teen nyt 24 tuntia viikossa, voisin vaikkaa puolittaa sen, mutta kokonaan en lopettaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai jatkaisin töitä. En minä niitä pelkän rahan takia tee.

Vierailija
24/25 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 22:38"]

Tottakai jatkaisin töitä. En minä niitä pelkän rahan takia tee.

[/quote] Ihanaa, edes muutama samoin ajatteleva! Jäin miettimään, että miksi ihmiset ovat niin kurjissa työpaikoissa, että sieltä "keskisormi pystyssä pois kaasuttavat"? Jos työ on noin ikävää, niin eikö olisi hyvä tehdä asialle jotakin? Siis jotakin muuta kuin odottaa sitä lottovoittoa.

Viihdyn työssäni hyvin, työkaverini ovat ystäviäni ja menen joka päivä hyvillä mielin töihin. Ihan muutamalla miljoonalla eurolla en nyt 40 vuotiaana töistä pois jättäytyisi, vastahan olin lasten kanssa lähes kymmenen vuotta kotona. Myöskään matkustelu ei ole minulle mikään unelma. Niinpä en keksi yhtään syytä miksi jäisin pois töistäni, en keksi mitään hyvää tekemistä päiviini kun lapset ovat koulussa. :)

Vierailija
25/25 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se aina niin helppo sanoa, että jääkää vaan pois kurjista työpaikoista. Tietysti on niitäkin, joille se työhön jääminen on vain leipääntymistä ja urautumista, ja ulkopuolinen ravistelu voisi auttaa, mutta on valtavasti ihmisiä, jotka koko ajan etsivät parempaa työpaikkaa sitä löytämättä. Jos palkka ei ole suuren suuri, niin vaikea on jättäytyä töistä etukäteen pois, ilman varmuutta tulevasta. Samasta syystä saatetaan opintojen varaan heittäytymisen sijaan valita se tuttu paha tuntemattoman sijaan.

Jonkun niissä ikävissäkin työpaikoissa pitää olla töissä ja ne työt tehdä. Varsinkin nykypäivänä, ehkä joskus nousukaudella oli vielä valinnanvaraa.