Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä amerikkalaista tapaa sinä olet ihmetellyt?

Vierailija
24.10.2020 |

Minulla ei ole kokemusta muusta kuin telkkarista, mutta oletan että nämä asiat ovat hyvin tavallisia Amerikassa.
-kokolattiamatot
-kengät jalassa sisällä
-kertakäyttöastiat

Kommentit (9006)

Vierailija
1401/9006 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai tunsin etelän keittiön etukäteen, olinhan siihen mennessä asunut Yhdysvalloissa jo parikymmentä vuotta. Outer banks on vähän fiinimpi ranta-alue verrattuna esim. Myrtle Beachiin ja ajattelimme, että siellä ruoka ei olisi sitä iänikuista friteerattua mössöä.

Ja en juo siidereitä Suomessa enkä makeita coctaileja Yhdysvalloissa. Juon kuivaa valkoviiniä ja sitä minulle tarjottiin kun kaikki naisystäväni tiesivät etten kestä niitä makeita litkuja.

Vierailija
1402/9006 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääpaloja pitää olla kaikissa juomissa, varmaan kahvissakin.

Poliisit ajavat talonkokoisilla city-maastureilla, mutta alkometreihin ei ole varaa, vaan DUI-testi tehdään kävelemällä kuviteltua viivaa pitkin ja osoittamalla sormella omaa nenää.

Purukumia jauhetaan aamusta iltaan paikassa kuin paikassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1403/9006 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jääpaloja pitää olla kaikissa juomissa, varmaan kahvissakin.

Poliisit ajavat talonkokoisilla city-maastureilla, mutta alkometreihin ei ole varaa, vaan DUI-testi tehdään kävelemällä kuviteltua viivaa pitkin ja osoittamalla sormella omaa nenää.

Purukumia jauhetaan aamusta iltaan paikassa kuin paikassa.

Ei kylla jauheta purukumia.

Vierailija
1404/9006 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää ja jääpalat juomissa ovat erittäin tärkeitä amerikkalaisille. Kun lämpötila on suurimman osan vuodesta korkeissa lukemissa, pahimmillaan yli 100 F, niin kyllä siinä kylmä juoma tulee usein tarpeeseen. Parhaiten virkistävät erilaiset jääteet, ja ilman sokeria tietenkin. Jääkahvit ovat myös suosittuja, ja tietenkin pelkkä jäävesi. Itse en koskaan juo virvoitusjuomia, mutta kyllä jää kuuluu niihinkin kesäkuumalla. Ei kukaan juo virvoitusjuomia ilman jäitä. Joskus erikoistilanteissa perinteinen lemonade on maistuvaa.

Vierailija
1405/9006 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoda viinaryyppyjä joka välissä äänekkäästi skoolaten. Ja se jatkuva pölötys, small talk. 

Vierailija
1406/9006 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hampaiden valkaisu.

Saisi yleistya Suomessakin samoinkuin oikominen.

Laitanko tilinumeron. Minun leegojen täysremontin arvio on 11000 euroa. Joo ei kiitos.

"leegojen"!?!? Ensinnäkin ne on LEGOja ja toiseksi ne eivät ole hampaita.

Vierailija
1407/9006 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä perustuu outoon suomalaiseen tapaan uskoa että alkometrit näyttävät aina ja iankaikkisesti oikein, täysin virheettä. Pesepä hampaat ja puhalla siihen ja katso mitä se näyttää? Ainakin neljän promillen humalaa. Entäpä huumeiden vaikutuksen alaisena ajaminen? Puhtaat lukemat ja matka jatkuu.

Tästä syystä Ameriikassa ajokunto todetaan hieman perusteellisemmin ja jos on syytä epäillä asiakkaan tilaa niin viedään verikokeeseen ja saadaan tieto asioiden oikeasta laidasta.

Vierailija
1408/9006 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Amerikassa ihmiset pierevät julkisilla paikoilla, kuten kaupoissa.

En ole koskaan kuullut.

t.usalainen

Mitä väliä tuolla, mutta tässä sulle vastausta toiseen asiaan:

https://www.vauva.fi/keskustelu/4007899/miamilainen-laakari-kuoli-koron…

Laitapa tuo asia eteenpäin kiireellisenä, kun ei täällä sille kukaan mitään tee.

Vierailija
1409/9006 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi he halusivat luopua hyvästä presidentistä?

Vierailija
1410/9006 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse Amerikassa (Kaliforniassa) noin 2 kuukautta.

Ihmettelin seuraavia tapoja:

- pakollinen tippi ravintolassa (maksakaa nyt v*ttu niille tarjoilijoille kunnon tuntipalkkaa)

- polkupyörien kuljettaminen paikallisliikenteen bussien ulkopuolella (kyllä, bussin keulassa on pyöräteline johon kuljettaja kiinnittää matkustajien polkupyörät)

- itsemurhakandidaattien paapominen (korkeiden siltojen kaiteessa oli kylttejä "Jos tarvitset apua, soita meille numeroon 123-4567"

- se, että alkoholia ei myydä alle 21-vuotiaille (mutta ajokortin saa 16-vuotiaana)

- se, että kauppojen hyllyjen reunoissa näkyy verottomat hinnat (kassamyyjä lätkäisee arvonlisäveron vasta sitten, kun tuotteet maksetaan tiskillä)

- se, että jenkeillä on helvetillinen määrä käsimatkatavaraa lentokoneissa (minä otin kotimatkalla mukaani 25 kiloa käsimatkatavaraa turistiluokan lennolle, mutta lentoemännät vain hymyilivät "Hello, can I take your bags and store them in the overhead locker?" )

- se, että nainen saa kulkea rauhassa pimeän aikaan eikä kukaan huutele perään, huorittele tai vonkaa seksiä (minä olin about 20 v ja asuin kaupungin keskustassa)

- se, että rikoksenuusijoita ei paapota (Three Strikes Law eli kolmannesta rikoksesta voi tulla 25 vuotta vankilaa, vaikka se kolmas rikos olisi melko lievä)

Paljon muitakin kulttuurieroja oli, mutta eivät jääneet mieleen yhtä hyvin kuin nuo edellämainitut. 

Vierailija
1411/9006 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätemylly lavuaarin pohjalla ja sinne menee aivan kaikki.

Erittäin fiksu keksintö.

Ei todellakaan! Suomessa ei toimisi sillä rasvoittaa ja lopulta tukkii putkia. Mitään ylimääräistä ei saisi viemäriin laittaa!

Vierailija
1412/9006 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestetään Trumppia vaikka se on ihan täys idiootti ja elävä putoushahmo

Vierailija
1413/9006 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- pakollinen tippi ravintolassa (maksakaa nyt v*ttu niille tarjoilijoille kunnon tuntipalkkaa)

- polkupyörien kuljettaminen paikallisliikenteen bussien ulkopuolella (kyllä, bussin keulassa on pyöräteline johon kuljettaja kiinnittää matkustajien polkupyörät)

- itsemurhakandidaattien paapominen (korkeiden siltojen kaiteessa oli kylttejä "Jos tarvitset apua, soita meille numeroon 123-4567"

- se, että alkoholia ei myydä alle 21-vuotiaille (mutta ajokortin saa 16-vuotiaana)

- se, että kauppojen hyllyjen reunoissa näkyy verottomat hinnat (kassamyyjä lätkäisee arvonlisäveron vasta sitten, kun tuotteet maksetaan tiskillä)

- se, että jenkeillä on helvetillinen määrä käsimatkatavaraa lentokoneissa (minä otin kotimatkalla mukaani 25 kiloa käsimatkatavaraa turistiluokan lennolle, mutta lentoemännät vain hymyilivät "Hello, can I take your bags and store them in the overhead locker?" )

- se, että nainen saa kulkea rauhassa pimeän aikaan eikä kukaan huutele perään, huorittele tai vonkaa seksiä (minä olin about 20 v ja asuin kaupungin keskustassa)

- se, että rikoksenuusijoita ei paapota (Three Strikes Law eli kolmannesta rikoksesta voi tulla 25 vuotta vankilaa, vaikka se kolmas rikos olisi melko lievä)

Paljon muitakin kulttuurieroja oli, mutta eivät jääneet mieleen yhtä hyvin kuin nuo edellämainitut. 

Saa kulkea rauhassa pimeän aikaan? Laitahan youtubeen Jovie's home, amerikkalainen nainen joka muuttanut Hollantiin, niin kyllä sanoo ihan selkeesti, että Hollannissa ei tartte pelätä yksin liikkuessa.

Vierailija
1414/9006 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä perustuu outoon suomalaiseen tapaan uskoa että alkometrit näyttävät aina ja iankaikkisesti oikein, täysin virheettä. Pesepä hampaat ja puhalla siihen ja katso mitä se näyttää? Ainakin neljän promillen humalaa. Entäpä huumeiden vaikutuksen alaisena ajaminen? Puhtaat lukemat ja matka jatkuu.

Tästä syystä Ameriikassa ajokunto todetaan hieman perusteellisemmin ja jos on syytä epäillä asiakkaan tilaa niin viedään verikokeeseen ja saadaan tieto asioiden oikeasta laidasta.

Peset hampaat ja puhallat niin näyttää edelleen sitä samaa mitä pitääkin. En tiedä millä alkometrillä ite mittaat.

Vierailija
1415/9006 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono yleissivistys. Nurkkapatrioottisuus.

"Mä luulin, että sä olet jostain Karibian saarelta, kun sanoit Finland." Hehheh. Eka kerta eläessäni, kun mua luullaan rihannaksi :D 

Vierailija
1416/9006 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliit vakuutukset lääkäri- ja hammaslääkärilaskuihin.  Tosin Suomessa otin vauvalle/lapselle vakuutuksen.

Vierailija
1417/9006 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa kulkea rauhassa pimeän aikaan? Laitahan youtubeen Jovie's home, amerikkalainen nainen joka muuttanut Hollantiin, niin kyllä sanoo ihan selkeesti, että Hollannissa ei tartte pelätä yksin liikkuessa.

Ei voisi vähempää kiinnostaa jonkun toisen naisen kokemukset Amerikasta. Eri osavaltioiden ja eri kaupunkien välillä on massiivisia eroja (rikosten määrä, yleinen turvallisuus kadulla, yms). Juuri siksi päätin itse mennä Kaliforniaan ja vieläpä erittäin hyvämaineiseen kaupunkiin. 

Joku "trailer trash" -osaston nainen ei saa kulkea rauhassa missään, koska jo ulkonäkö paljastaa, että nainen on helppo uhri. 

Vierailija
1418/9006 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikos heillä se tapa, että samaa paitaa/housua saa pitää putkeen yhden päivän kerrallaan, muu on epäkohteliasta.

Sitä ihmettelen.

Vierailija
1419/9006 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tippikulttuuria monet ihmettelevät. Käsittääkseni se on sen takia, että asiakaspalvelijat tekevät työnsä kunnolla. Mitä paremmin työnsä tekevät sitä isompi tippi. Huonosti työnsä tekevät eivät saa tippiä ollenkaan. Tippikulttuuri pakottaa tekemään työnsä kunnolla. 

Vierailija
1420/9006 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät osaa laittaa mitään ruokaa kotona ! Jopa aamupalan voivat hakea ravintolasta !

Suurin osa näyttää myös asuvan isossa omakotitalossa, uudehkot autot kaikilla perheenjäsenillä jotka ovat yli 17v.

Eivät osaa nauttia yksinolosta, eivätkä HILJAISUUDESTA.

Täysin tietämättömiä terveellisesti ravinnosta.

Liian mukavuuden haluisia. Jopa laiskoja.

Kouluissa vain ollaan. Läksyt ja opintoihin panostaminen laimeeta.