Mitä amerikkalaista tapaa sinä olet ihmetellyt?
Minulla ei ole kokemusta muusta kuin telkkarista, mutta oletan että nämä asiat ovat hyvin tavallisia Amerikassa.
-kokolattiamatot
-kengät jalassa sisällä
-kertakäyttöastiat
Kommentit (9006)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perhe pitää aina olla joka paikassa mukana. Muutaman viikon erossa ollessa itketään jo kun on äitiä ikävä.
Ne parakkitalot, joissa mennään suoraan ulkoa olohuoneeseen, ei mitään eteistä.
Järkyttävät sisustukset, on kyse sitten köyhistä tai rikkaista.
Ulko-ovissa aina se soikea lasi, jossa kukkaornamentti tms.
Huutava puhetapa. Oumaigaad joka käänteessä. Eikö niillä muuta ilmaisua ole?
Ylivalkoiset hampaat.
Vanhojen miesten luomileikkaukset, jotka erottuu selvästi.
Vanhojen naisten kampausluomukset. Ihan överiä vaikka toisaalta ihailen sitä vahvaa itsetuntoa.
Tuosta luomileikkauksesta tuli mieleen että mulla on ny "jo" 40v toisen silmän yläpuolella kunnon lippaluomi. Se ei pienennä sentään näkökenttää mutta ei paljon puutu. Olen aikonut kysyä joskus kun käyn työterveys tai muulla lääkärillä leikataanko se julkisellla puolella jos tai kun se rupeaa ajan myötä roikkumaan enemmän. Jos mulla olisi tarpeeksi ylimääräistä rahaa saattaisin leikkauttaa sen jo nyt. Eivät ne kaikki luomileikkaukset Amerikassakaan vanhoilla miehillä välttämättä turhamaisuutta ole vaan voinut olla lippaluomia jotka ovat kaventaneet nökökenttää ja painaneet silmiä.
Ei tarvitse kysyä, koska saat minulta vastauksen: leikataan julkisella, jos haittaa näkökykyä. Kosmeettiset jutut hoidetaan yksityisellä. Minä olen leikkauttanut lippaluomet, tosin ne eivät olleet PAHAT ja olen nuori nainen.
Niin ja ihan yksityiselle menin. Tuskin olisin saanut julkisella, koska ei se lähtötilanne ollut mikään paha. Ajan myötä olisi ehkä ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perhe pitää aina olla joka paikassa mukana. Muutaman viikon erossa ollessa itketään jo kun on äitiä ikävä.
Ylivalkoiset hampaat.
Vanhojen naisten kampausluomukset. Ihan överiä vaikka toisaalta ihailen sitä vahvaa itsetuntoa.
Tuosta luomileikkauksesta tuli mieleen että mulla on ny "jo" 40v toisen silmän yläpuolella kunnon lippaluomi. Se ei pienennä sentään näkökenttää mutta ei paljon puutu. Olen aikonut kysyä joskus kun käyn työterveys tai muulla lääkärillä leikataanko se julkisellla puolella jos tai kun se rupeaa ajan myötä roikkumaan enemmän. Jos mulla olisi tarpeeksi ylimääräistä rahaa saattaisin leikkauttaa sen jo nyt. Eivät ne kaikki luomileikkaukset Amerikassakaan vanhoilla miehillä välttämättä turhamaisuutta ole vaan voinut olla lippaluomia jotka ovat kaventaneet nökökenttää ja painaneet silmiä.
Ei tarvitse kysyä, koska saat minulta vastauksen: leikataan julkisella, jos haittaa näkökykyä. Kosmeettiset jutut hoidetaan yksityisellä. Minä olen leikkauttanut lippaluomet, tosin ne eivät olleet PAHAT ja olen nuori nainen.
Miten se tutkitaan haittaako se näkökykyä. Toi mun lippaluomi on sen verran iso että epäilen sen jo painavan silmämunaa. Mikä ei käsittääkseni ole hyvä. Peilistä katsoen se peittää enemmän silmää kuin toinen luomi. En osaa sanoa haittaisiko se marginaalisesti näkökykyä. Luomi on sitä kokoluokkaa että silmänympärystäni ovat toisiinsa verranten selvästi erinäköiset.
Hymyily joka näyttää irvistämiseltä.
Asunnoissa on useampi kylpyhuone. Eteisiä ei kaikissa asunnoissa vaan tullaan ulkoa suoraan olohuoneeseen.
Olen vieraillut amerikkalaisilla ystävillä pari kertaa, ja mua katsottiin kuin hullua, kun ehdotin, että voitaisiinko lähteä kävelylle. Halusin ottaa kuvia paikasta ja katsella muutenkin kuin auton ikkunasta.
Kyseessä oli siisti ylemmän keskiluokan asuinalue, ei mikään jengilähiö.
Ihmisten sivistymättömyys hämmästyttää aina. Eivät tiedä ympäröivästä maailmasta juuri mitään. Lisäksi on outoa miten tärkeä asia uskonto tuntuu siellä monelle olevan. Tai ainakin kirkossa kuuluu käydä ja sopivassa määrin harjoittaa kristillistä hyväntekeväisyyttä, uskoitpa tosissasi tai et. Jos julkisesti tunnustat ettet ole uskovainen, sinua pidetään heti jotenkin epäluotettavana.
Miksi ihmeessä tarvitaan joka huoneeseen erillinen kylpyhuone? Tai monta vierashuonetta...
Sitten heillä ei kuitenkaan ole eteisiä tai kunnollisia naulakoita ulkovaatteille jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Presidentinvaalien voittajan määräytyminen siten, että kussakin osavaltiossa enemmän ääniä saanut saa ko. osavaltion kaikki valitsijamiehet, jotka sitten äänestävät pressasta ja kaikenkaikkiaan vähemmän kansalaisten ääniä saanut voi voittaa.
Viiden pisteen vihje: Yhdysvallat, 52 osavaltioita. Miten Suomen kansanedustajat valitaan? Miksi näin?
Kymmenen pisteen vihje: Voi kun joku alykas, kaikkitietava suomalainen luettelisi ihan nimelta ne 52 osavaltiota. Me tyhmat amerikkalaiset olemme oppineet vain 50.
Menikö pilkunnussinnan puolelle, kun et pysty itse argumenttiin vastaamaan.
Haluan vain nahda niiden kahden osavaltion nimet kun kerran vaitetaan etta niita on 52.
"USA has had 50 states since 1959. The District of Columbia is a federal district, not a state. Many lists include DC and Puerto Rico, which makes for 52 "states and other jurisdictions". ... The flag has 50 stars, one for each state."
Tuokin on epatarkkaa tietoa:
USA has 48 contiguous states Alaska and Hawaii = 50
District of Columbia (not a state)
Guam
American Samoa
Puerto Rico
Virgin Islands
Northern Mariana Islands
Total 50 states and 5 territories and 1 Federal District =56
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Presidentinvaalien voittajan määräytyminen siten, että kussakin osavaltiossa enemmän ääniä saanut saa ko. osavaltion kaikki valitsijamiehet, jotka sitten äänestävät pressasta ja kaikenkaikkiaan vähemmän kansalaisten ääniä saanut voi voittaa.
Viiden pisteen vihje: Yhdysvallat, 52 osavaltioita. Miten Suomen kansanedustajat valitaan? Miksi näin?
Kymmenen pisteen vihje: Voi kun joku alykas, kaikkitietava suomalainen luettelisi ihan nimelta ne 52 osavaltiota. Me tyhmat amerikkalaiset olemme oppineet vain 50.
Et sinä amerikkalainen ole.
USAn passilla matkustan, Suomeen ei mitaan siteita. Yhta amerikkalainen niinkuin muutkin muualta tulleet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylivalkoiset hampaat.
Miten se tutkitaan haittaako se näkökykyä. Toi mun lippaluomi on sen verran iso että epäilen sen jo painavan silmämunaa. Mikä ei käsittääkseni ole hyvä. Peilistä katsoen se peittää enemmän silmää kuin toinen luomi. En osaa sanoa haittaisiko se marginaalisesti näkökykyä. Luomi on sitä kokoluokkaa että silmänympärystäni ovat toisiinsa verranten selvästi erinäköiset.
Se oli joku prosenttiosuus siitä minkä verran luomi peittää iristä. Kelan sivuilla, muistaakseni Kelan sivuilla, kerrotaan tarkasti. Itse vetoaisin myös päänsärkyyn. Itselläni on ollut sama ongelma pienestä lapsesta saakka ja tietysti pahenee koko ajan. Olen aina nostellut otsaani, jotta näkisin hyvin. Päätähän se otsan nostelu särkee. Ei ole muuten yksityiselläkään järkyttävän hintainen operaatio.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Olen vieraillut amerikkalaisilla ystävillä pari kertaa, ja mua katsottiin kuin hullua, kun ehdotin, että voitaisiinko lähteä kävelylle. Halusin ottaa kuvia paikasta ja katsella muutenkin kuin auton ikkunasta.
Kyseessä oli siisti ylemmän keskiluokan asuinalue, ei mikään jengilähiö.
Meidan lahiossa ainakin kavellaan saannollisesti, suomalaiset vieraatkin viedaan kavelylle. Alkaa yleistako.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten sivistymättömyys hämmästyttää aina. Eivät tiedä ympäröivästä maailmasta juuri mitään. Lisäksi on outoa miten tärkeä asia uskonto tuntuu siellä monelle olevan. Tai ainakin kirkossa kuuluu käydä ja sopivassa määrin harjoittaa kristillistä hyväntekeväisyyttä, uskoitpa tosissasi tai et. Jos julkisesti tunnustat ettet ole uskovainen, sinua pidetään heti jotenkin epäluotettavana.
Not true.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menikö pilkunnussinnan puolelle, kun et pysty itse argumenttiin vastaamaan.
Haluan vain nahda niiden kahden osavaltion nimet kun kerran vaitetaan etta niita on 52.
"USA has had 50 states since 1959. The District of Columbia is a federal district, not a state. Many lists include DC and Puerto Rico, which makes for 52 "states and other jurisdictions". ... The flag has 50 stars, one for each state."
Tuokin on epatarkkaa tietoa:
USA has 48 contiguous states Alaska and Hawaii = 50
District of Columbia (not a state)
Guam
American Samoa
Puerto Rico
Virgin Islands
Northern Mariana Islands
Total 50 states and 5 territories and 1 Federal District =56
Tuossa vastasin vain siihen, miksi jossain väitetään osavaltioita olevan 52, eli mitä ne kaksi ylimääräistä yleensä ovat.
Vierailija kirjoitti:
Tää on varmaan ollu täällä, mutta amerikkalaisissa sarjoissa ja elokuvissa aina suljetaan puhelin sanomatta hyvästejä. Olen aina ihmetellyt tätä. Ikäänkuin lyödään luuri korvaan. Tekeekö ne niin oikeeasti?
Suomalaisissa elokuvissa (ainakin USAssa naytetyissa) mennaan aina ladon taakse juomaan viinaa, kaikki samasta pullosta. keskustelu on " Ota nyt".
Vierailija kirjoitti:
Syödään vain haarukalla.
Ai kamala! Tuossa aikaisemmin joku oli ihan paastaan pyoralla kun syodaan sormilla, ei ole tainnut Intiassa kaynyt. Syodaanko ranskalaiset Suomessa veitsella ja haarukalla?
Amerikkalaisia taas ihmetyttaa kun eurooppalaiset pitavat haarukan kuperaa puolta ylospain ja siihen sitten taiteillaan syotavaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos lahden kotoa ajelemaan 1/2 tuntia mihin suuntaan tahansa niin loytyy kirkkoja, synagoogeja, hindu temppeleita ja moskeijoita. Jokaiselle jotain tai ei mitaan , ihan miten itse tahtoo. USAssa ei ole valtion uskontoa eika pakkoa kuulua mihinkaan kirkkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylivalkoiset hampaat.
Oletko kaynyt USAssa edes lomalla? Mihin Havaijilla tarvitaan eteista kun ei tarvita edes paalystakkia?
Onko Hawaiji sama kuin koko USA?
Onko koko USA samanlaista kuin telkkarilavasteet?