Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä amerikkalaista tapaa sinä olet ihmetellyt?

Vierailija
24.10.2020 |

Minulla ei ole kokemusta muusta kuin telkkarista, mutta oletan että nämä asiat ovat hyvin tavallisia Amerikassa.
-kokolattiamatot
-kengät jalassa sisällä
-kertakäyttöastiat

Kommentit (9004)

Vierailija
3281/9004 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa että porukkaon mediatiedon varassa. Menkää sinne ja nähkää. Siellä on kierrätetty ja lajiteltu jätteet jo ennen 2000-lukua.

Miten asiat itänaapurissa?

Vierailija
3282/9004 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä ei ilmeisesti tehdä kovin hyviä karkkeja eikä juustopalloja ja -naksuja, olen katsellut tubevideoita joissa amerikkalaiset maistelee suomalaisia juustopalloja ja karkkeja, ja huokailevat että miksei amerikassa ole mitään vastaavia ja yhtä hyviä. Salmiakista eivät pidä, sen nyt arvasitte jo valmiiksi. Mutta moni suomalainen patukka, karkki ja taffelin juustopallot ja naksut saa hehkutusta.

Vaikuttaa karkkivalikoima melko surkealta.

Ihan hirveästi ei mulla ole kokemusta usalaisista "herkuista", mutta sikäli kuin tiedän, siellä tuotteissa tärkeintä on mahdollisimman pienet valmistuskustannukset ja kuluttajia houkuttavat keinotekoiset värit ja maut. Eurooppalainen maku suosii enemmän luonnollisuutta elintarvikkeissa ja sama suuntaus näkyy myös herkuissa. Valmistajien on täällä pakko panostaa myös raaka-aineisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3283/9004 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat pääsääntöisesti kohteliaita tuntemattomille. Se tuntuu aluksi oudolta.

Hotellihuoneessa oli iso telkkari ”piilossa” kaapissa, sitä ihmettelin. Aamupala tässä hotellissa oli tyyliin donitseja ja voisarvia, ei siis mitään terveellistä! Myöhemmin yövyimme paikoissa, joissa sai nauttia monipuolista aamupalaa.

Ruokakaupassa järjettömän kokoiset pakkaukset. Jäätelöä esimerkiksi neljän gallonan purkissa.

Minkälaista on se tuntemattomille osoitettu kohteliaisuus? "How are you?" lause, johon ei edes odoteta todellista vastausta, eikä kuunnella, mitä toinen sanoo?

Vierailija
3284/9004 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä ei ilmeisesti tehdä kovin hyviä karkkeja eikä juustopalloja ja -naksuja, olen katsellut tubevideoita joissa amerikkalaiset maistelee suomalaisia juustopalloja ja karkkeja, ja huokailevat että miksei amerikassa ole mitään vastaavia ja yhtä hyviä. Salmiakista eivät pidä, sen nyt arvasitte jo valmiiksi. Mutta moni suomalainen patukka, karkki ja taffelin juustopallot ja naksut saa hehkutusta.

Ihan hirveästi ei mulla ole kokemusta usalaisista "herkuista", mutta sikäli kuin tiedän, siellä tuotteissa tärkeintä on mahdollisimman pienet valmistuskustannukset ja kuluttajia houkuttavat keinotekoiset värit ja maut. Eurooppalainen maku suosii enemmän luonnollisuutta elintarvikkeissa ja sama suuntaus näkyy myös herkuissa. Valmistajien on täällä pakko panostaa myös raaka-aineisiin.

Mitä ovat juustopallot? Olen kai tyhmä, kun en tiedä. Ovatko ne näitä?

https://www.annies.com/products/puffs/

Vierailija
3285/9004 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa että porukkaon mediatiedon varassa. Menkää sinne ja nähkää. Siellä on kierrätetty ja lajiteltu jätteet jo ennen 2000-lukua.

Miten asiat itänaapurissa?

Voitko laittaa linkin usalaiseen "kierrätykseen ja lajitteluun"? Joku minipalkainen köyhä seisoo liukuhihnan äärellä ratkomassa jätesäkkejä auki ja poimii sekajätteen joukosta joitain aineksia pois.

Onko Usa osa itänaapuriamme, vai miten "itänaapurin asiat" tähän USA-keskusteluun liittyvät?

Vierailija
3286/9004 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

USAssa kauan asuneena en osaa edes kaivata makeisia. Niitä ei meillä syödä, vaan meidän makeaa ovat hedelmät, melonit, marjat, joskus jäätelö, itse tehdyt mehujäät jne. Jouluna maistelemme erilaisia suklaita.

Vierailija
3287/9004 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi valitsee sen huonon vaihtoehdon, kun parempikin on tarjolla. Omasta valinnasta se riippuu.

Vierailija
3288/9004 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
3289/9004 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
3290/9004 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
3291/9004 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
3292/9004 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
3293/9004 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käsitä mistä tälläaiset uskomukset tulevat. Oikeasti kun vertaa USAlaista ruokakauppaa Suomalaiseen, niin mieleen tulee neuvostoliitto, sen verran valtava tarjonta siellä on Suomeen verrattuna. On esim. paljon organic food myymälöitä yms. jokaiselle jotakin, johtuu varmaan kulttuurien määrästä.

Vierailija
3294/9004 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi valitsee sen huonon vaihtoehdon, kun parempikin on tarjolla. Omasta valinnasta se riippuu.

Wallmarteissa ei niitä parempia vaihtoehtoja ole. On vain superhypermegapusseja halvinta moskaa. Hinta edellä, alhainen sivistystaso. Ilmankos usalaiset niin kasvavat isoiksi, siis leveyssuunnassa.

Vierailija
3295/9004 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ovat juustopallot? Olen kai tyhmä, kun en tiedä. Ovatko ne näitä?

https://www.annies.com/products/puffs/

Cheese puffs, jotka keksittiin USAssa 1930-luvulla. Nyt saatavilla Suomessakin suomalaiseen makuun sovellettuina.

Vierailija
3296/9004 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

USAssa kauan asuneena en osaa edes kaivata makeisia. Niitä ei meillä syödä, vaan meidän makeaa ovat hedelmät, melonit, marjat, joskus jäätelö, itse tehdyt mehujäät jne. Jouluna maistelemme erilaisia suklaita.

Meilla ei myoskaan syoda karkkia. Silloin talloin herkuttelemme kasintehdyilla butiikkisuklailla.

Vierailija
3297/9004 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

USan kummallisuudet väestörekisteröinnissä.

Minkälainen kehitysmaa pitää olla, että väkilukua ei tiedetä, vaan se pitää otantaan perustuvalla väestönlaskennalla muutaman vuoden välein arpoa? Länsimaissa ihminen laitetaan syntymän jälkeen väestörekisteriin. Ja elämänkaaren toisessa päässä eli todennetun kuoleman tapahduttua vaestörekisteriin tehdään merkintä kuolinpäivästä. Maahan ja maasta muuttaneet kansalaiset tilastoidaan myös. Länsimaisissa demokratioissa täysi-ikäisillä maan kansalaisilla on äänioikeus automaattisesti. Äänioikeutta käyttääkseen ei siis joudu etukäteen ilmoittautumaan, vaan tieto äänioikeudesta tulostuu väestörekisteristä.

Vierailija
3298/9004 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestys tapahtuu jotain lakanakokoista paperia koneella rei'ittämällä. Reikäkortti elää

Vierailija
3299/9004 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksessä mukana molempien vanhempien ystäviä, sukulaisia jne. Yleensä paljon porukkaa.

Vierailija
3300/9004 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amerikan lippu on joka paikassa, jokaisessa huoneessa...

Ei oo tilaa missä se ei olisi.

Turhaa läpätystä, olisivat senkin ajan hiljaa 🤭

Vain ulkonäöllä on merkitystä . Silti syövät kuin possut, valtavat lautaset ( kaukalot🤣).

Teennäisyyden paratiisi. Elämä kuin karusellissä.

Monesko kommentti? Hanki apua heikon itsetuntosi parantamiseen, reppana.