Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ansiosidonnainen on pätkätyöläisen suurin onni työn saannin jälkeen!

Vierailija
31.01.2014 |

Virassa oleva saa ennen hautaa huilia elämäänsä vain vuorotteluvapaan avulla ja siitä korvaus on todella paljon huonompi kuin pätkätyöläisen saama ansiosidonnainen kahden työn välissä. Väliä voi vielä pidentää/lyhentää fiilisten mukaan.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä! En enää ikinä mene naimisiin vakituisen työsopimuksen kanssa. Melkein 10 vuotta tuli lusittua eikä mitään jäänyt käteen. Enää en vaivaudu, vaan hankin pätkän sieltä, toisen täältä ja toivottavasti aina sen 10 kk. Vaikken saisi sitäkään, ei se maailmanloppu olisi matalapalkka-alalla sossustakaan toimeentuloaan hakea.

Vierailija
2/7 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä 10kk?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu pätkätöissä on omat huonot mutta myös hyvät puolensa!

Itse pidän aina pätkän loputtua rauhassa kuntolomaa palautuakseni ja teen työttömyysajalla myös sivutoimisia opintoja (sehän on nykyään sallittu) sekä edistän omaa uraani, osallistun tapahtumiin, hankin lisää osaamista, yms.

Pätkäläisenä pääsee myös pois työpaikkojen tulehtuineista henkilöstösuhteista, vakituiset saavat junnata niissä vuosikaudet kun johto ei asiaan puutu.

Pätkäläisenä on tottunut muutoksiin ja uusiin asioihin eikä niitä stressaa. Vakituiset hyppivät seinille ja saavat slaageja heti kun tulee joku pienikin organisaatiomuutos tai muu.

Välillä työpaikan pienten piirien ulkopuolellla oleskeleva pätkis myös pysyy paremmin kärryillä uusista asioista, vaikkapa tietotekniikassa ynnä muussa. Vakkarit jauhaa samassa myllyssä, jossa muutokset ovat hitaita, eikä heillä ole aikaa tai energiaa tutustua talon ulkopuoliseen työelämään. Pätkiksen on vähän pakko.

Mun luonteelle sopii myös tehdä työtä intensiivisesti ja sitten elellä vähän iisimmin hetki.

Vierailija
4/7 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 18:19"]

Mikä 10kk?

[/quote]

10 kuukauden työpätkä tarvitaan, jotta "päivät nolllantuu", eli riittää taas 500 päivää ansiosidonnaista.

Juuh, tässähän taas huilaillaan ja saa nähdä, riittääkö tällä kertaa kaksi vuotta seuraavan pätkän löytämiseen. Työelämä on tosiaan nykyään sellaista, että minäkin selvittelen edellisen työni konflikteja ammattiliiton, työsuojelun ja poliisin kanssa. Että onnea vaan teille, jotka vielä olette töissä jos satutte tuollaiseen paikkaan.

Vierailija
5/7 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilouutinen aloittajalle: työssäoloehto on nykyään vain 26 viikkoa!

Vierailija
6/7 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut pätkätöissä 15v (vakituinen työ silti)...eli kesän ajan olen työssä ja talvet lepään kotona ansiosidonnaisella. Sopii mulle aivan mainiosti, vaikka kesät menee pilalle kun työtä ns. yötä/päivää, mutta on se sitten kiva talvella vaan "löhöillä".

Jos olisin vapaa mies menisin talveksi aina esim. 3kk Thaimaaseen (työkaveri tekee niin) mutta varattuna en sitä nyt ihan viitsi tehdä...olen siis asfalttitöissä.

Vierailija
7/7 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennan lapsia tykkäsin pätkätöistä. Töitä oli yleensä talvella, ja kesällä oli kolmen tai neljän kuukauden loma. Työpaikan ihmissuhteet otti kevyesti, kun tiesi että kaikki on väliaikaista, enkä ollut moksiskaan kiukutteluista ja piikittelyistä, silloin harvoin kun joutui jonkun sellaisen kanssa töitä tekemään. Minulla sentään koittaisi ihana vapaus ihan pian,  ja hankalina hetkinä oli hauska ajatella pitkiä kesäpäiviä mökillä mökkinaapureiden kanssa, ja kaikkea sitä mukavaa millä saisi päivänsä täyttää kunhan työsoppari loppuisi.

Lasten myötä olen alkanut kaivata jotain vähän vakituisempaa, mut kun lapset kasvavat, voin ihan ilolla lähteä tekemään taas vähän pätkää silloin tällöin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän