Siis kuinka monen vuoden takaa liitto tarvitsee PALKKATODISTUKSEN?
Mulla on tilanne se että olin vuonna 2011 töissä kolmessa eri työpaikassa. Kolmannesta jäin äitiyslomalle vuoden 2011 lopulla ja irtisanouduin vuonna 2013.
Nyt olen taas työtön työnhakija ja minun pitää hakea työttömyyspäivärahaa liitolta ja se vaatii palkkatodistuksen 34:ltä vähintään 18-tuntiselta työviikolta. Siis jopa tältä työltä jossa olin alkuvuodesta 2011? Sekä siltä jossa olin kesän? Ja siltä jonka aloitin syksyllä 2011?
Miks ihmeessä kun enhän kuitenkaan ole oikeutettu ansiosidonnaiseen? Kun olen ollut poissa töistä jo niin kauan?
Hitto kun kiinnostaa kuin kilo p*skaa ruveta soittelemaan vanhoihin työpaikkoihin jonku palkkatodistuksen perään.
Kommentit (5)
Kolmeen paikkaan pitäisi soittaa? No, eihän siinä edes mene varttia...
Kyllä sinä voit olla oikeutettu ansiosidonnaiseen, sillä työssäoloehto lasketaan pitemmältä ajalta silloin, kun on ollut välillä poissa työmarkkinoilta hyväksyttävästä syystä. Sellaisia syitä ovat ainakin opiskelu ja perhevapaat.
Olisi kannattanut ottaa palkkatodistus saman tien kun lähti töitä. Usein palkkatiedot samalta ja edelliseltä kalenterivuodelta löytyvät viimeisestä palkkalapusta, "tilinauhasta". Ainakin minun kassalleni se on riittänyt.
No oksettaa ajatuskin soitella yhtään minnekään.
[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 15:05"]
No oksettaa ajatuskin soitella yhtään minnekään.
[/quote]Älä soita. sä saat sitten vaan päätöksen, että ansiosidonnaista ei makseta. Turhaan sä täällä kiukkuilet, jos rahaa et halua.
Niin ja siis en ole ollut missään palkkatöissä tuon loppuvuoden 2011 jälkeen!