Miksi vanhemmat hylkäävät lapset autoonsa?
Lähes joka päivä näkee miten vanhemmat ovat hylänneet lapsensa autonsa takapenkille tabletin kanssa kun itse ovat kaupassa tai asioilla. Mitä tällaisten vanhempien päässä oikein liikkuu?
Kommentit (42)
He ovat kuunnelleet mammapalstalla niitä, jotka jaksavat räksyttää, miten lapsia ei korona-aikaan saa ottaa mukaan kauppaan. Tai he kuuntelevat, kun lapset pyytävät saada jäädä pelaamaan padilla sillä välin, kun vanhempi käy tylsässä kaupassa.
Joskus huomannut saman. On kyllä edesvastuutonta jättää lapset autoon kun itse menee kauppaan.
Miksi vanhemmat tekevät tällaista?
Eihän lapsi opi kärsivällisyyttä ja tapoja jos häntä ei oteta kauppaan mukaan.
Minä teen siksi että lapsi ei halua kauppaan mukaan vaan jää mieluummin autoon siksi aikaa kun kipaisen nopeasti kaupassa. On niin iso että pärjää ja osaa toimia jos jotain yllättävää sattuisi. Taaperoikäisiä en toki autoon jättäisi.
Isot ostokset teen aina yksin, silloin lapsi jää kotiin. Mutta huoletta ”hylkään” lapseni autoon siksi ajaksi kun haen maitopurkin.
Vierailija kirjoitti:
Eihän lapsi opi kärsivällisyyttä ja tapoja jos häntä ei oteta kauppaan mukaan.
Eiköhän ne asiat opeteta jossain muualla kuin kaupassa.
Mä jätän lapsen kotiin kun menen kauppaan. Siellä se aika menee rattoisasti pelatessa. Edesvastuutonta?
Näitä on tullut nähtyä itsekin missä isosisko tai isoveli valvoo tabletin kanssa pientä lasta autossa. Joka kerta tuntuu pahalta lasten puolesta.
Vanhemmat ei kestä omia lapsiaan, siksi jättävät autoonsa. Surullista, mutta totta.
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat ei kestä omia lapsiaan, siksi jättävät autoonsa. Surullista, mutta totta.
Tai muut aikuiset kaupassa eivät kestä?
Tunnustan, jokusen kerran olen ison marketin perjantairuuhkassa ihmetellyt perheitä joilla mukana 3-4 väsynyttä alle kymmenvuotiasta. Eikö olisi helpompi toisen vanhemman jäädä lasten kanssa kotiin tai vaikka ulkoilemaan ja toisen tulla yksin kauppaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai muut aikuiset kaupassa eivät kestä?
Tunnustan, jokusen kerran olen ison marketin perjantairuuhkassa ihmetellyt perheitä joilla mukana 3-4 väsynyttä alle kymmenvuotiasta. Eikö olisi helpompi toisen vanhemman jäädä lasten kanssa kotiin tai vaikka ulkoilemaan ja toisen tulla yksin kauppaan?
Näin varmasti, mutta puhun lapsista jotka jätetään autoon.
Kyvyttömiä vanhempia jos pitää lapsi lukita autoon kauppareissun ajaksi.
Jättääkö joku oikeasti lapsia autoon? Hyi helvetti.
Mikä vanhempiin on mennyt jos tällaista tapahtuu?
Vierailija kirjoitti:
Jostain tällaisesta lienee kysymys.
Oliskohan tällä hetkellä ainakin koronan kanssa jotain tekemistä?
Vierailija kirjoitti:
Mä jätän lapsen kotiin kun menen kauppaan. Siellä se aika menee rattoisasti pelatessa. Edesvastuutonta?
Miksi tämä on saanut alapeukun. Eikä saa jättää kotiin siksi aikaa, kun käy kaupassa?
Mun teinit käy kahdestaan kaupassa pikkuostoksilla ja mä jään kotiin esim. siivoamaan.
Lasta ei kiinnosta tulla kauppaan? Kaikilla kivempaa.