Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Otatko influenssarokotteen? entä muut perheessä?

Vierailija
24.10.2020 |

Juu, otamme kaikki. Koronassa ihan tarpeeksi "jännitettävää" eli kaikki mahd suoja kiitos muiden virusten ja vastaavien suhteen.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Influenssa rokotteen pitäisi olla pakollinen tarhoissa ja päiväkodeissa työskenteleville

Vierailija
2/26 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan ja niin ottaa myös muut perheessä. Lähisuvussa on riskiryhmäläisiä ja lisäksi olen opettaja, joten pöpöt kyllä liikkuvat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ottanut eikä lapsetkaan, en halua ottaa mitään rokotusohjelman ulkopuolisia rokotuksia. Ei ole koskaan ollut influenssaa ja muutenkin sairastelen tosi vähän. Edellisestä pikkuflunssastakin useita vuosia.

Mies ei ole niin rokotevastainen kuin minä ja ottanut influenssarokotteen monta kertaa.

Vierailija
4/26 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Influenssa rokotteen pitäisi olla pakollinen tarhoissa ja päiväkodeissa työskenteleville[/

Tai ainakin maksuton ja työnantajan tarjoama. Meillä on aiemmin kunta tarjonnut halukkaille päiväkodin ja koulun työntekijöille Rokotteen. Tänä vuonna ei saa, vaan joutuu omakustanteisesti omasta tk:sta tai yksityiseltä hankkimaan.

Olisin ottanut tänä vuonna, mut en mä siitä aio maksaa. Joutuisin myös tekemään aikamoiset järjestelyt rokotuksen saadakseni. TYöskentelen eri kunnassa kuin asun ja rokotusreissu kesken työpäivän kestäisi yli tunnin. Ei päiväkodista voi lähteä kesken päivän noin vaan, sehän olisi turvallisuusriski lapsille

Vierailija
5/26 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota. Jos maskit, käsienpesut ja turvavälit oikeasti auttavat, kuten meille sanotaan, todennäköisyys saada influenssa tai perusräkis on käytännössä olematon.

Jos taas saan edes normiflunssan, se kertoo siitä että suositukset ovat virheellisiä.

Pidän siis maskia julkisilla paikoilla, huolehdin turvaväleistä merkittävästi paremmin kuin ihmiset keskimäärin ja ylipäänsä liikun hyvin vähän ihmisten ilmoilla.

Viime keväänähän oli influenssaa vähemmän kuin yleensä, juuri koronarajoitusten takia. Samoin tarhan tädit sairastivat vähemmän, kun kerrankin ei tuoto räkäisiä kakaroita hoitoon.

Vierailija
6/26 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ottanut eikä lapsetkaan, en halua ottaa mitään rokotusohjelman ulkopuolisia rokotuksia. Ei ole koskaan ollut influenssaa ja muutenkin sairastelen tosi vähän. Edellisestä pikkuflunssastakin useita vuosia.

Mies ei ole niin rokotevastainen kuin minä ja ottanut influenssarokotteen monta kertaa.

Olet kyllä lähes satavarmasti sairastanut joskus influenssan. Jos joka vuosi vähintään joka kymmenes ja pahimpina vuosina joka viides suomalainen sairastuu, niin kyllä se melkein väistämättä osuu jonakin vuonna omalle kohdallekin. Ja ihan kuten koronan, niin myös influenssan voi sairastaa lieväoireisena tai jopa oireettomana.

Vierailija
7/26 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin  jo, koska olen raskaana ja muutenkin riskiryhmäläinen. Ennen en ole ikinä ottanut, enkä ole koskaan influessaa sairastanut, mutta en myöskään haluakaan sairastaa, saatikka tartuttaa omaa lastani. Miestä olen yrittänyt patistella, koska saa riskiryhmäläisen perheenjäsenenä ilmaiseksi rokotteen, mutta ei ole vielä varannut aikaa. Samoin vanhempiani yritin saada ottamaan rokotteen, koska ovat itsekin riskiryhmää, mutta tulevia isovanhempia ei vissiin kiinnosta tavata piakkoin syntyvää lapsenlasta, kun suhtautuminen rokotteeseen oli niin nihkeää. Äitini pelkäsi enemmän rokotteen mahdollisia sivuvaikutuksia (joita itselle ei tullut ollenkaan) kuin taudin saamista (koska ei ole sitä koskaan sairastanut), eikä koronaltakaan suojaudu kunnolla. Ei viitsi edes isossa kaupassa maskia käyttää, vaikka on kroonisen nuhansa kanssa myös krooninen yskijä ja siten voi vallan hyvin tartunnan saadessaan olla massiivinen levittäjä, kun pärskii menemään huolettomasti sillä ajatuksella "että ei ole flunssaa". Ei välttämättä olekaan, mutta jos saa koronan/influessan/flussan/muun pöpön, ehtii levitellä sitä mielinmäärin. Kun äiti ei suojele itseään, tai edes muita ihmisiä, ei vissiin käydä jouluna kylässä eikä ihan heti muutenkaan, jos ei ala suhtautuminen muuttua vähän varovaisemmaksi. Enkä puhu nyt pelkästään rokotevastaisuudesta vaan yleisestä välinpitämättömyydestä, joka perustuu ajatukseen "ei ole ollut koskaan ennenkään, joten tuskin tulee nytkään". Ainahan sitä ajatellaan, ettei se iske omalle kohdalle, kunnes iskeekin.

Vierailija
8/26 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ottanut enkä tarvitse sillä saan puutarha hommissa vastustuskyvyn taudeille. Kasvatan itse keittiö yrtit ja teen itse ruokaa niin etten syö eineksiä tai pikaruokaa pääasiallisesti vaan hyvin harvoin. Syön paljon perunaa ja kaalia. Teen itse ruokia ja varalla on einestä jos en jaksa. Kädet mullassa koko kesän enkä sairasta influenssia ollenkaan. Kuolemaa en pelkää. Luoja sen sitten päättää jos en ole enää hyödyksi. 

Vierailija
9/26 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inluenssarokotehan ei ole ilmainen rokote.

Ilmainen se on vain yli 65-vuotiaille ja riskiryhmiin kuuluville,  sekä alle 7-vuotiaille lapsille.

Kaikki muut joutuvat ostamaan itse rokotteen apteekista ja pistättämään sen jossakin.

Ja se on tietenkin vapaaehtoinen rokote.

Jos katsoo, ettei sitä tarvitse, niin eihän sitä kannata ottaa.

Vierailija
10/26 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En etelleenkään. 37 kertaa peräjälkeen jäänyt ottamati enkä influenssaa musita siarastaneeni koskaan, Syysnuhiakaan ei enää pariin kolmeen vuoteen

Vierailija
11/26 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain sen jo viime viikolla sytostaattihoidon yhteydessä. Joka tapauksessa olisin sen ottanut, mutta silloin sitä oikein tarjottiin. Näppärästi kävi, kun ei tarvinnut erikseen lähteä mihinkään sitä ottamaan.

Vierailija
12/26 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmainen se on vain yli 65-vuotiaille ja riskiryhmiin kuuluville,  sekä alle 7-vuotiaille lapsille.

Kaikki muut joutuvat ostamaan itse rokotteen apteekista ja pistättämään sen jossakin.

Myös riskiryhmään kuuluvien perheenjäsenet saavat sen ilmaiseksi.

Vierailija
13/26 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei multa ole koskaan kysytty, kuulunko riskiryhmään tai kuuluuko perheestä kukaan. Aina olen saanut sen ilmaiseksi.

Vierailija
14/26 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Influenssarokote on kuin turvavyön käyttöä. Hyvällä tuurilla pärjää vuosikymmeniäkin ilman vyötä.

Vierailija
15/26 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei multa ole koskaan kysytty, kuulunko riskiryhmään tai kuuluuko perheestä kukaan. Aina olen saanut sen ilmaiseksi.

Ei ole minultakaan koskaan mitään kysytty. Aina olen rokotteen saanut ilmaiseksi.

Vierailija
16/26 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otamme kausi-inf.rokotteen koko perhe.

Vierailija
17/26 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä sen saa ilmaiseksi myös riskiryhmään kuuluvien läheiset eli käytännössä kaikki jotka vain haluavat. Ikinä ei ole minulta edes kysytty, miksi olen ilmaista rokotusta hakemassa.

Nyt otin kyllä rokotteen Terveystalosta, koska en halua tässä koronatilanteessa odottaa enää.

Vierailija
18/26 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota, en ole koskaan ottanut ja hoitaja olen. Ei ota myöskään perheenjäsenet.

Vierailija
19/26 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa että ei ole pakollinen lastentarhojen työntekijöille. Ajattelivatko tarhatätit että voivat vapaasti toimia "viruslinkoina"???

Vierailija
20/26 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaan kaikki, aina otettu, yhtä vuotta lukuunottamatta. Ja mitä tapahtui sinä vuotta? Influenssa B kummallakin aikuisella.. oli niin mahdottoman mukavaa 2 viikkoa kuumeessa, että ei oo sen jälkeen tarttunut miettiä yhtään et otetaanko vai ei...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi