Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oven avaaminen, vaadinko mieheltä liikaa?

Vierailija
24.10.2020 |

Olen seurustellut jonkin aikaa miehen kanssa ja nyt hän kertoi eräästä asiasta jota hänen on vaikea ymmärtää.

Olen nainen joka haluaa että mies avaa minulle auton oven sisään ja ulos autosta mennessäni. Samoin esimerkiksi ravintolassa haluan että mies laittaa tuolin "alleni", avaa ulko-ovet jne.

Mies ei ymmärrä miksi minulle täytyy noin tehdä. Kuulemma esim ex-vaimonsa ei koskaan tällaisia vaatinut.

Olenko liian vaativa? Haluan että miehet kohtelevat minua hyvin eikä tämä ex-miehelleni ollut ongelma.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei saisi tuollaista vaatia?

Mulla on mies joka auttaa takin päälle, ojentaa tuolin, avaa oven, kantaa kauppakassit, maksaa ravintolassa. Auton ovetkin varmaan avaisi jos en olisi jo ulkona ennenkuin mies ehtisi auton toiselle puolelle.

Oppinut kotoaan tuollaiset tavat ja ihan suomalainen perusmies on.

Kaikenlaisia käytöstavattomia juntteja tavanneena tuollaiset herrasmiesmäiset käytöstavat tekee edelleenkin vaikutuksen vaikka yhteisiä vuosia takana jo monta.

Vierailija
42/55 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua taas hämmentää se kun kaupungilla ollessani tuntemattomat miehet availevat minulle ovia. Onhan se kiva ele mutta jotenkin kiusallista, osaanhan minä itsekin oven avata mutta kiitän kyllä aina.

Minä taas suhtaudun tuohon niin, että se on vaan kohteliasta. Samalla lailla voi nainenkin avata oven naiselle - tai miehelle. Jos sattuu sopivasti kohdalla olemaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytöstavat ja valta-asemat eivät ole yksi ja sama asia. On herrasmiestä avata naiselle ovia ja kantaa kauppakasseja. Se ei poista sitä etteikö parisuhteissa yhdessä päätetä ostetaanko talo vai rivari. Jokainen osaa itsekin avata oven, mutta mitä jäisi sitten areenaa osoittaa toiselle huomaavaisuutta, jos kaikki tekisivät kaiken itse. Olette varmaan aika nuoria tässä ketjussa, kun perus ihmisten välinen kanssakäyminen on näin hakusessa.

Toki nelikymppinen voi olla sinusta nuori, jos olet itse paljon vanhempi.

Mutta kyllä ap:n ja sinun kaltaisia tällä palstalla riittää, eipä sillä. Olen saanut jossain ketjussa runsaasti alapeukkuja kun kerroin kokemuksestani parista työpaikan miehestä. Heillä oli pakkomielle rynnätä avaamaan jokaikinen ovi, vaikka tekisivät sen tavalla joka vaikeuttaa, ei helpota, kulkemistani ovesta. Olin ihan kamala, kun minusta tämä oli vain typerää ja ärsyttävää, sen sijaan että olisin huokunut onnesta, kuinka hyväkäytöksisiä herramiehiä he ovatkaan ja kuinka nyt tunnen itseni niiiin arvostetuksi naisena.

Vierailija
44/55 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitus on todennäköisesti provo, mutta Suomessa tuollaisia juttuja on ihan turha toivoa miehiltä. Kohteliaita käytöstapoja pidetään muutenkin noloina tai feikkaamisena tms. Nykyään miesten on sosiaalisesti hyväksyttyä syödä ravintolassa lippis päässä, antaa naisen kantaa painavat ostokset ja kävellä itse tyhjin käsin jne.

Tosin naiset ovat itse ajaneet tätä muutosta suostumalla työjuhdan rooliin.

Mitä ihmettä julistat. Olen tapaillut ja seurustellut vain suomalaisten miesten kanssa ja jokainen näistä on avannut mulle oven ihan rutiininomaisesti, mikäli en itse ole ehtinyt ensin. Ovat avanneet ovia myös tuntemattomille ja auttaneet rattaita sporaan sisälle ja niin edelleen. Kuten itsekin teen jos osuu kohdalle.

Kuuluu peruskäytöstapoihin huomioida ja auttaa muita ympärillä, oma seuralainen tai ei. Älkää tapailko juntteja.

Vierailija
45/55 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä totuin pitkän entisen avioliittoni aikana siihen, että aviomieheni avasi minulle ulko-ovia ja kantoi kauppakassit, vaikka niitä yritin ottaa kannettavakseni, ei hän sitä herrasmiehenä sallinut. Itsekin koin itseni naiselliseksi ja hänet ihanaksi herrasmieheksi.

Ja kyllä, minulla oli esim. tapana tehdä kysymättä hänelle syömistä, en pakosta, vaan koska tällä pienellä eleellä osoitin arvostusta ja huolenpitoa.

Vaikka emme tehneet ns. tasa-arvon nimissä täysin samoja kohteliaita eleitä toisillemme, osoitimme vastavuoroisuutta toimivasti eri tavoilla.

Myöhemmin olen käynyt joillakin treffeillä uusien ihmisten kanssa ja valitettavasti ei vain ollenkaan sytytä, pikemminkin päinvastoin jos miesdeittini menee ensimmäisenä ovesta eikä edes pidä ovea jälkeensä auki... Ja ei sillä, kukin tehköön niin kuin tekee, itse vain viehätyn oikeista herrasmiehistä ja tällaisille yksilöille on ns. helppoa ja mukavaa antaa arvostukseni näkyä.

Uskon, että kiinnostava parisuhde perustuu osittain tällaiseen positiiviseen vaihtokauppaan ja sukupuolen eroavaisuuksiin ja jonkin tyyppisiin rooleihin.

Vierailija
46/55 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasa-arvo, naisten mukaan.

"Pitää olla tasa-arvoiset oikeudet"

"Mutta kyllä miehen pitää noudattaa ihania vanhoja tapoja, muuten en anna pesää koska mies on moukka"

"Itse en törkeitä vanhoja tapoja noudata, ne ovat moukkamaista naisen alistamista"

Mikä tässä on sinusta ihmeellistä? Eri ihmiset tykkäävät eri asioista ja ajattelevat noista vanhoista kohteliaisuussäännöistä eri lailla. Ja vaikka jotkut ovat kovasti tasa-arvon kannalla, kaikki eivät ole. Noinhan se miestenkin kohdalla menee - ei ole mitään kollektiivista "miesten mielipidettä" sen enempää kuin kollektiivista "naisten mielipidettä".

Olennaista olisi se, että suunnilleen samoin ajattelevat löytäisivät toisensa.

On minun puolestani ok jos joku pitää vanhoista velvollisuuksista molemmille sukupuolille, ja toinen ei pidä.

Ongelmaksi se muuttuu kun halutaan säilyttää vanhat velvollisuudet miehille mutta ei naisille.

Vierailija
47/55 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kukapa ei pitäisi palveltavana olemisesta.

Mistään muustahan tuossa ei ole kyse.

Ennen oli syynsä miksi nuo tavat olivat olemassa. Mies avasi oven ja auttoi takin pois päältä koska naisilla oli valtavat ja kömpelöt hameet. Mies tarjosi treffeillä koska naiset eivät juuri käyneet palkkatöissä.

Jos joku haluaa säilytttää vanhoja tapoja vastavuoroisuuteen perustuen (esim. mies avaa ovet, nainen tekee ne voileivät), niin siitä vaan. Ei mitään vikaa sellaisessa.

Mutta se että vaaditaan palvelua "herrasmiesmäisyyteen" tai "hyviin tapoihin" perustuen vain siksi että no kun minä olen nainen ja sinä et ole, on samassa sarjassa kuin jos minä alkaisin vinkumaan että antakaa palstanaiset minulle 20 euroa per nokka koska minä olen mies ja vanhoihin tapoihin kuuluu että miehellä on rahat.

Samaan tapaan voisi vaatia naisilta hamepakkoa, johon tuo kyseinen tapa perustui. Taaas kerran se vastavuoroisuus. Kaikkiin vanhoihin tapoihin kuului joku velvoite miehille ja joku velvoite naisille, joka selitti miksi ko. velvoite miehille oli olemassa. Ja nyt haluttaisiin poimia kirsikka kakun päältä.

Vierailija
48/55 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä suostun avaamaan oven ja auttamaan takin pois päältä, niin kuin hyviin tapoihin kuuluu. Tarjoan myös treffeillä.

Olethan nainen sitten pukeutunut tyylikkääseen hameeseen, olet hoikka, käytät korsettia, olet valmis vakiintumaan nuorena ja neitsyt.

Se on ladies and gentlemen, ei women and gentlemen.

-vanhan ajan herrasmies

Vierailija
49/55 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytöstavat ja valta-asemat eivät ole yksi ja sama asia. On herrasmiestä avata naiselle ovia ja kantaa kauppakasseja. Se ei poista sitä etteikö parisuhteissa yhdessä päätetä ostetaanko talo vai rivari. Jokainen osaa itsekin avata oven, mutta mitä jäisi sitten areenaa osoittaa toiselle huomaavaisuutta, jos kaikki tekisivät kaiken itse. Olette varmaan aika nuoria tässä ketjussa, kun perus ihmisten välinen kanssakäyminen on näin hakusessa.

Toki nelikymppinen voi olla sinusta nuori, jos olet itse paljon vanhempi.

Mutta kyllä ap:n ja sinun kaltaisia tällä palstalla riittää, eipä sillä. Olen saanut jossain ketjussa runsaasti alapeukkuja kun kerroin kokemuksestani parista työpaikan miehestä. Heillä oli pakkomielle rynnätä avaamaan jokaikinen ovi, vaikka tekisivät sen tavalla joka vaikeuttaa, ei helpota, kulkemistani ovesta. Olin ihan kamala, kun minusta tämä oli vain typerää ja ärsyttävää, sen sijaan että olisin huokunut onnesta, kuinka hyväkäytöksisiä herramiehiä he ovatkaan ja kuinka nyt tunnen itseni niiiin arvostetuksi naisena.

Olen viisikymppinen ja neuvoisin sinua olemaan niin väkisin rynnimättä, jos toinen avaa ovea, se helpottaa kaikkien menoa.

Vierailija
50/55 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä suostun avaamaan oven ja auttamaan takin pois päältä, niin kuin hyviin tapoihin kuuluu. Tarjoan myös treffeillä.

Olethan nainen sitten pukeutunut tyylikkääseen hameeseen, olet hoikka, käytät korsettia, olet valmis vakiintumaan nuorena ja neitsyt.

-vanhan ajan herrasmies

Sinä voit vapaasti ajatella noin, siitä seuraa ainoastaan, että ainakaan minä en treffaile sinua. Win win, kumpikin on tyytyväisiä 👍Myös se herrasmies, jota tapailen.

Vierailija
51/55 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole vaativa. Eeikö tuo ole ihan normaalia. Luulinpa ettei tuollaisia naisia edes ole enää Suomessa. Oma vaimo on Venäjältä, ja siellä kaikki toimii noin. Minusta se on vaan hienoa. Sukupuoli roolit ovat vielä tallella. Jatka samaan malliin.

Vierailija
52/55 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-vanhan ajan herrasmies

Laitat rinnakkain oven avaamisen ja neitsytmorsiamen haaveen? Mahdat olla melko kujalla.

Vierailija
53/55 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-vanhan ajan herrasmies

Laitat rinnakkain oven avaamisen ja neitsytmorsiamen haaveen? Mahdat olla melko kujalla.

Tasa-arvo kaikissa asioissa tai ei missään.

Vierailija
54/55 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-vanhan ajan herrasmies

Kai sulla on poikuus tallella itselläsi? Ei se pelkkä oven avaaminen riitä neitsytmorsiameen.

Vierailija
55/55 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-vanhan ajan herrasmies

Kai sulla on poikuus tallella itselläsi? Ei se pelkkä oven avaaminen riitä neitsytmorsiameen.

Ei oo miehenä pahakaan rasti, kuule

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi