Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oven avaaminen, vaadinko mieheltä liikaa?

Vierailija
24.10.2020 |

Olen seurustellut jonkin aikaa miehen kanssa ja nyt hän kertoi eräästä asiasta jota hänen on vaikea ymmärtää.

Olen nainen joka haluaa että mies avaa minulle auton oven sisään ja ulos autosta mennessäni. Samoin esimerkiksi ravintolassa haluan että mies laittaa tuolin "alleni", avaa ulko-ovet jne.

Mies ei ymmärrä miksi minulle täytyy noin tehdä. Kuulemma esim ex-vaimonsa ei koskaan tällaisia vaatinut.

Olenko liian vaativa? Haluan että miehet kohtelevat minua hyvin eikä tämä ex-miehelleni ollut ongelma.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi Hyacinth Bucket!

Vierailija
22/55 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaadit mieheltä entisvanhoja kohteliaisuudenosoituksia, niin silloin tulee lopettaa puheet tasa- arvosta ja feminismistä. Oven avaaminen on naisen pitämistä kyvyttömänä ja avuttomana avaamaan ovea itse ja siten naisen väheksymistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän auton oven avaamisen siinä kohtaa jos on raskaana tai synnytys alkanut. 

Vierailija
24/55 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saathan sinä tuollaisia haluta, ei siinä mitään. Kunhan ymmärrät myös, että se ettei mies automaattisesti ole niin tehnyt, ei tarkoita että hän olisi huonotapainen, moukkamainen, tai ei arvostaisi sinua, tai ei kohtelisi sinua hyvin. Hän on aivan syystä ollut hämmästynyt. Hänen eksänsä lisäksi hyvin suuri osa suomalaisista naisista olisi hyvin hämmentynyt ja jopa suuttunut, jos mies ei antaisi naisen itse nousta autosta tai istua tuolille. Joudut siis selittelemään miehelle, että sinulla on nyt tällainen poikkeuksellinen käsitys, haluaisiko mies tehdä sinulle mieliksi koska se pitäisi sinut parammalla tuulella.

Vierailija
25/55 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua taas hämmentää se kun kaupungilla ollessani tuntemattomat miehet availevat minulle ovia. Onhan se kiva ele mutta jotenkin kiusallista, osaanhan minä itsekin oven avata mutta kiitän kyllä aina.

Vierailija
26/55 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et tee miehellesi voileipiä kysymättä, niin olet liian vaativa. Jos haluat perinteisiä sukupuolirooleja, niin noudata niitä itsekin.

Vierailija
27/55 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse (olen nainen) ensimmäisen auton kanssa tuli avattua ensin aina avaimella kyytiin tulevan ovi ja samalla avattua se ovi auki asti. Naiset totesivat että olen ainoa herrasmies jonka tuntevat, miehet olivat välillä jotenkin vaivautuneen oloisia. Mutta tämä oven aukaisu ulkoa oli kätevämpää minulle kuin suht lyhyenä yrittää kurotella auton sisällä lukon aukaisunuppia röhnöttäen vaihdekepin päällä.

Sitten tuli sähkölukot autoon ja kaikkien ovien lukot aukenivat yhdellä napin painamisella. Jäi sitten tuo tapa avata kyytiin tulevan ovi. Näin ne ajat, tavat ja ihmiset muuttuu.

Vierailija
28/55 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mäkin loukkaannun, jos mies ei pidä mulle ovea auki. Ja jos kauppakasseja on enemmän kuin yksi niin on ihan kohtuullista, että mieskin OSALLISTUU niiden kantamiseen.

Itse pidän ovea auki perässä tuleville, niin miehille kuin naisille, jos olen se joka oven avaa. Moukkamaista keneltä tahansa läimäyttää ovi toisen nenän edestä kiinni. Auton ovet ja tuolit saa jokainen hoitaa itse.

Vierailija
29/55 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelun alkuaikoina mieheni availi mulle autonovea ja muita ovia. Mikään pakko ei ollut, mutta siitä tuli supernaisellinen olo ja koin vastaavasti, että hän oli tosi miehekäs.

Vierailija
30/55 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seurustelun alkuaikoina mieheni availi mulle autonovea ja muita ovia. Mikään pakko ei ollut, mutta siitä tuli supernaisellinen olo ja koin vastaavasti, että hän oli tosi miehekäs.

Huvittavaa, että joku on alapeukuttanut tätä.

Herrasmiesmäisesti käyttäytyvällä miehellä on todennäköisesti enemmän valinnanvaraa naisista, mutta mikään pakko kenenkään ei ole sillälailla käyttäytyä, ellei itse halua. Jos olisin mies, toimisin niin, koska luultavasti saisin silloin helpommin "pesää".

Vierailija
31/55 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herrasmiesmäisesti käyttäytyvällä miehellä on todennäköisesti enemmän valinnanvaraa naisista, mutta mikään pakko kenenkään ei ole sillälailla käyttäytyä, ellei itse halua. Jos olisin mies, toimisin niin, koska luultavasti saisin silloin helpommin "pesää".

Alapeukutin, kun en ymmärrä miten jostain tuollaisesta voi tulla supernaisellinen olo. Jännästi yhdistetään heikkous ja avuttomuus naisellisuuteen..

Vierailija
32/55 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole liikaa vaadittu kunhan et poimi rusinoita pullasta ja kaikki perinteiset sukupuoliroolit käyvät.

Vierailija
33/55 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovet avautuu yhdellä napsautuksella. Minusta olisi vähän outoa, että mies tulisi avamaan minulle oven, kun olisin voinut avata sen oven sillä napsautuksella. Miksi odottaa, että mies tulee sen oven avaamaan minulle ja minä seison tumput suorina sitä odotellessa. 

Vierailija
34/55 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytöstavat ja valta-asemat eivät ole yksi ja sama asia. On herrasmiestä avata naiselle ovia ja kantaa kauppakasseja. Se ei poista sitä etteikö parisuhteissa yhdessä päätetä ostetaanko talo vai rivari. Jokainen osaa itsekin avata oven, mutta mitä jäisi sitten areenaa osoittaa toiselle huomaavaisuutta, jos kaikki tekisivät kaiken itse. Olette varmaan aika nuoria tässä ketjussa, kun perus ihmisten välinen kanssakäyminen on näin hakusessa.

Vierailija
35/55 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaha, muija jostain sadan vuoden takaa

Vierailija
36/55 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi nainen nyki ulkona väärää lukittua ovea. Sanoin että ei siitä kyllä pääse, mut avaan sulle oven.

Menin automaattioven eteen seisoo ja se aukes. Ja nainen vielä nauraen kiitti :D

Vierailija
37/55 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasa-arvo, naisten mukaan.

"Pitää olla tasa-arvoiset oikeudet"

"Mutta kyllä miehen pitää noudattaa ihania vanhoja tapoja, muuten en anna pesää koska mies on moukka"

"Itse en törkeitä vanhoja tapoja noudata, ne ovat moukkamaista naisen alistamista"

Vierailija
38/55 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen toki tykkää eri asioista. Itselleni on tärkeää, että suhteessa huomioidaan toista, mutta sitten tällaiset "perinteiset" huomionosoitukset ovat minulle ihan yhdentekeviä ja vähän jopa tylsiä, kun ne eivät sillä lailla tunnu henkilökohtaisilta. Minusta sen sijaan on ihanaa, että jos olen sivulauseessa maininnut jotain vaikka ruokamieltymyksistä, niin toinen muistaa nämä. Itse teen toki myös samoin. Tai sitten vaan sellainen flirttailu, kohteliaat puheet, yms. Tällaiset merkitsevät minulle enemmän.

Vierailija
39/55 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tasa-arvo, naisten mukaan.

"Pitää olla tasa-arvoiset oikeudet"

"Mutta kyllä miehen pitää noudattaa ihania vanhoja tapoja, muuten en anna pesää koska mies on moukka"

"Itse en törkeitä vanhoja tapoja noudata, ne ovat moukkamaista naisen alistamista"

Mikä tässä on sinusta ihmeellistä? Eri ihmiset tykkäävät eri asioista ja ajattelevat noista vanhoista kohteliaisuussäännöistä eri lailla. Ja vaikka jotkut ovat kovasti tasa-arvon kannalla, kaikki eivät ole. Noinhan se miestenkin kohdalla menee - ei ole mitään kollektiivista "miesten mielipidettä" sen enempää kuin kollektiivista "naisten mielipidettä".

Olennaista olisi se, että suunnilleen samoin ajattelevat löytäisivät toisensa.

Vierailija
40/55 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi nainen nyki ulkona väärää lukittua ovea. Sanoin että ei siitä kyllä pääse, mut avaan sulle oven.

Menin automaattioven eteen seisoo ja se aukes. Ja nainen vielä nauraen kiitti :D

No mutta tämähän oli juuri hauska kohtaaminen ja kivasti hoidettu tilanne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme