Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oven avaaminen, vaadinko mieheltä liikaa?

Vierailija
24.10.2020 |

Olen seurustellut jonkin aikaa miehen kanssa ja nyt hän kertoi eräästä asiasta jota hänen on vaikea ymmärtää.

Olen nainen joka haluaa että mies avaa minulle auton oven sisään ja ulos autosta mennessäni. Samoin esimerkiksi ravintolassa haluan että mies laittaa tuolin "alleni", avaa ulko-ovet jne.

Mies ei ymmärrä miksi minulle täytyy noin tehdä. Kuulemma esim ex-vaimonsa ei koskaan tällaisia vaatinut.

Olenko liian vaativa? Haluan että miehet kohtelevat minua hyvin eikä tämä ex-miehelleni ollut ongelma.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasa-arvon kannattajana uskon siihen, että nainen on kykeneväinen avaamaan oven itse.

Vierailija
2/55 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehket ole sen vaivan arvoinen? Tasa-arvo, feminismi jne. lisäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö, tuoli laitettiin daamille siihen aikaan, kun käytettiin hehtaarihameita eikä yksinkertaisesti itse sitä saanut aseteltua. Auton oven avaaminen on ihan turhaa, onhan sulla omatkin kädet. Toinen seikka silloin jos sulla on syli täynnä tavaraa etkä itse saa avettua. Ulko-oven avaaminen on ihan ok, se ei vaadi hirveästi ylimääräistä vaivaa.

Vierailija
4/55 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämme tasa-arvon maassa. Avaa itse omat ovesi.

Vierailija
5/55 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, kyllähän sellaiset Hyasinthit odottavat, että kotitossukka tulee aukaisemaan auton oven, että matami pääsee ulos.

Vierailija
6/55 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten ennenkuulumattoman sopimatonta ja törkeää käytöstä. kyllähän moinen epeli tulisi ohjata johonkin tapakasvatus koulutukseen. !!!

😠

7/55 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo tavat ovat peräisin ajalta, jolloin naisilla oli pitkät leveät hameet Usein vielä vannealushameita niiden alla. Ovet ja tuolit olivat paljon painavampia kuin nykyisin.

Naiselle pidettiin ovea auki, koska hän olisi hameen takia joutunut kurkottelemaan painavan oven kahvaan ja taiteilemaan samalla hameensa oviaukosta sisään.

Istumaan pääsy painavan tuolin kanssa tuollaisessa hameessa oli käytännössä lähes mahdotonta. Kädet ei ylety tarpeeksi ttaakse, hame on tiellä ja tuoli raskas vetää alle.

Entisajan pukeutumisesta ja miehen asuun kuuluneesta miekasta johtuu moni vanha käytöstapa.

Vierailija
8/55 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kiva jos mies avaa vaikka liikkeen oven ja pitelee sitä auki, kuuluu vanhoihin kivoihin tapoihin. Sen sijaan joku ramppaus auton ovelle on älytöntä, tai tuolin nykiminen.

Vierailija
9/55 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oven avaaminen kenelle tahansa on peruskohteliasuutta.

Kuski yleensä avaa aina oven kaikille kuljettavilleen, myös takaovet valmiiksi sinne istuville, oli kuski sitten mies tai nainen.

Kysymys ei ole tasa-arvosta vaan kohteliaisuudesta ja muiden ihmisten huomioimisesta.

Miksi kummassa tälläkin palstalla kohteliaisuus on kirosana.

Ovatko kaikki täällä kirjoittajat kasvaneet rikkinäisissä kodeissa, tai jossain hölmölässä, jossa ei ole ollut alkeellisimpiakaan käytöstapoja?

Lapsena ne peruskäytöstavat opitaan.  Lapsi matkii vanhempiaan.

Vierailija
10/55 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli niin paska provo, että ilmiannoin sen samantien.

Vierailija
11/55 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran oli ukko kelle oli pakkomielle avata aina ovet ei se mistään sydämestä tullut kohteliaisuus ollut, vaan oman erinomaisuuden korostamista. Äärimmäisen ärsyttävää touhua tuntui melkeinpä alistamiselta että piti aina odottaa että herra avaa sen stnan oven.

Vierailija
12/55 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku nainen olettaisi minun avaavan oven hänelle, niin pamauttaisin ovella otsaan. Oppisi.

Vierailija
13/55 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vattu mikä provo. 

Vierailija
14/55 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä liioittelua, jos aivan terveille, nuorille ihmisille availlaan auton ovia, etenkin autosta poistuttaessa. Kyllä lapset autetaan penkeilleen ja vyöt kiinni jne, samoin huonosti liikkuvia autetaan, mutta muuten menee kyllä jo ihan pöhköksi tanssiksi kulkea ympäri autoa, kun ihminen voi ihan itsekin avata oven ja nousta autoon ja autosta. 

Vierailija
15/55 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

naiset ei halua tasa arvoa vaa yli arvoa

tää vauva mammat antaa hyviä syyitä mennä mgtow monkkii modiin

Vierailija
16/55 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yhdysvaltalainen mies. Hän avaa minulle ovet, auttaa takin päälleni, kantaa kauppakassit nurkumatta. On myös erinomainen isä, jaksaa pelata lapsen kanssa ja kokkaa erinomaiset sapuskat. Päätöksenteossa olemme tasa-arvoiset aikuiset, sitähän se tasa-arvo tarkoittaa.

Vierailija
17/55 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaatko sinä hänelle ovet, vai millä tavalla sinä kohtelet häntä hyvin?

Vierailija
18/55 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sinussa on niin ihanaa ja ylivoimaista, ettet voi tehdä ihan tavallisia asioita, kun avata oven tai laittaa jonku tuolin perseesi alle? 

Vierailija
19/55 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni avaa minulle kaikki auton ovet yms. Sateella ajaa autoa jopa joskus meidän terassi katoksen eteen että pääsen kuivana autoon 😄

Vierailija
20/55 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi tuollaista nuijamuijaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä