Miksi ihmiset pitää heti itserakkaana kus ipäänä, jos kertoo saamistaan kehuista heille?
Miksi sitä on niin vaikea hyväksyä, että kuulee toisen saaneen kehuja esim. kauneudestaan?
Kommentit (59)
Onpas nyt eri ääni kellossa kuin vielä eilen toisessa ketjussa, johon kirjoitettu kommentti kerskujan normaalista itsetunnosta keräsi 65 yläpeukkua 😁
https://www.vauva.fi/keskustelu/3923091/miten-jotkut-kehtaavat-edes-tei…
Tämä palsta on aina yhtä ennalta-arvattava. Ap on aina kertomuksen pahis, teki tai sanoi mitä vain😅
Vierailija kirjoitti:
Kauneus nyt on katsojan silmässä, joten siitä on turhaa toitotella ympäriinsä. Ellei sitten kyseessä ole joku sellainen tapahtuma että olet itse lääpälläsi johonkin, ja sitten saat jostain kautta kuulla että tämä kehen olet lääpällään pitää sinua kauniina. Sittenhän asialla on jo iso merkitys.
Noin muuten; Ei huvita olla ihmisten kanssa juurikaan tekemisissä kun siihen kateuden vihreyteen riittää vaikkapa se että 35v kt-kaksioelämän jälkeen muuttaa miehensä kanssa ok-taloon. Tai jopa se että 7v sinkkuilun jälkeen on löytynyt kumppani. Kaikesta sitä porukka loukkaantuu ja mielensä pahoittaakin. Jos vielä kertoisin miten ihanana ja kauniina ja parhaana naisena mieheni minua pitää, niin huhhuh! Parempi olla hiljaa.
Totta. Mulle on jopa sanottu että on itseasiassa aika epätodennäköistä että mieheni pitäisi minua viehättävimpänä naisena maailmassa, koska maailmassa on niin paljon naisia :D Mieheni myös saattaisi mieluummin haluta olla jonkun toisen kuin minun kanssani. Sillä ei ole näiden mielestä mitään tekemistä asian kanssa että mieheni on itse sanonut minulle nämä ihanat asiat, koska mieheni todennäköisesti valehtelee, koska eihän hän voi sanoa totuutta etten minä pahastuisi :D
Miettikää nyt herran tähden miten itseriittosita porukkaa!!
Mitä tästä voimme oppia? No varmaan näisen mielestä sen, että sinun kauneuttasi tuskin ihastellaan tai pidetään totuutena ollenkaan, vaikka näin sanottaisiinkin! :D
Vierailija kirjoitti:
Toi on muuten erikoista. Minä en ole koskaan osannut ajatella kehuista kertomista merkkinä itserakkaudesta tai k-päisyydestä vaan yleensä enemmänkin neutraalina toetamuksena tapahtuneesta sopivassa asiayhteydessä. Vaikka kehuista kertoja aidosti hämmästelisi saamiaan kehuja eikä mistään kerskailusta todellakaan olisi kyse, silti joku voi tulkita sen sellaiseksi. En tiedä voisiko taustalla olla jonkinlaista kateutta.
Olet asian ytimessä.
Tässäkin ketjussa on kateellisia jonkin verran, mutta jos sitä kysyt heiltä, niin he tietenkin keksivät selityksiä, miksi muka eivät olisi. Jos he eivät olisi kateellisia, niin miksi muuten he reagoisivat ketjuun niin voimakkaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska kerskuminen ei ole viehättävä piirre.
Monikaan ei erota normaalia itsekehua ja kerskumista.
On täysin normaalin, hyväitsetuntoisen ihmisen toimintaa kehua itseään, KUNHAN siihen on aihetta. tämä suomalaisten pitää oppia.
Cheek voi kehua olevansa pirun kova räppäri, Saara Aalto on pirun kova laulaja, samoin Jenni Vartiainen, Sanna Marin on pirun kova pääministeri.
Kerskuminen on lähinnä sitä, kun 10 v. poika kerskuu harrastaneensa seksiä tytön kanssa ja saaneensa tälle 50 orgasmia putkeen.
Jaaha, alapeukut todistavat väitteeni oikeaksi. Toisten menestystä ei vain kestetä, vaikka elämä ei ole mikään kilpailu, jossa menestynein voittaa. Lähihoitajan elämä on ihan yhtä hyvää kuin jonkun kuuluisankin, vaikka sinusta ei kirjoitetakaan koko ajan.
Mitä se sinun pyllyä kaivaa, minä/millaisena muut sinua pitävät? Keskity omiin asioihisi.
Ja sitten ketään ei haittaa jos kertoo saamistaan negatiivisista kommenteista. Kerron että joku kutsui minua rumaksi, kuulija vaan mielessään naureskelee että hah hah, olipa osuva kommentti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauneus nyt on katsojan silmässä, joten siitä on turhaa toitotella ympäriinsä. Ellei sitten kyseessä ole joku sellainen tapahtuma että olet itse lääpälläsi johonkin, ja sitten saat jostain kautta kuulla että tämä kehen olet lääpällään pitää sinua kauniina. Sittenhän asialla on jo iso merkitys.
Noin muuten; Ei huvita olla ihmisten kanssa juurikaan tekemisissä kun siihen kateuden vihreyteen riittää vaikkapa se että 35v kt-kaksioelämän jälkeen muuttaa miehensä kanssa ok-taloon. Tai jopa se että 7v sinkkuilun jälkeen on löytynyt kumppani. Kaikesta sitä porukka loukkaantuu ja mielensä pahoittaakin. Jos vielä kertoisin miten ihanana ja kauniina ja parhaana naisena mieheni minua pitää, niin huhhuh! Parempi olla hiljaa.
Totta. Mulle on jopa sanottu että on itseasiassa aika epätodennäköistä että mieheni pitäisi minua viehättävimpänä naisena maailmassa, koska maailmassa on niin paljon naisia :D Mieheni myös saattaisi mieluummin haluta olla jonkun toisen kuin minun kanssani. Sillä ei ole näiden mielestä mitään tekemistä asian kanssa että mieheni on itse sanonut minulle nämä ihanat asiat, koska mieheni todennäköisesti valehtelee, koska eihän hän voi sanoa totuutta etten minä pahastuisi :D
Mitä tästä voimme oppia? No varmaan näisen mielestä sen, että sinun kauneuttasi tuskin ihastellaan tai pidetään totuutena ollenkaan, vaikka näin sanottaisiinkin! :D
Miehenä kyllä puistattaa ajatus, että te naiset jaatte niitä kehuja eteenpäin. Monen mutkan kautta saa sitten kuulla niistä itse.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten ketään ei haittaa jos kertoo saamistaan negatiivisista kommenteista. Kerron että joku kutsui minua rumaksi, kuulija vaan mielessään naureskelee että hah hah, olipa osuva kommentti.
Miksi niitä henkilökohtaisia kommentteja pitää jakaa muille????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi on muuten erikoista. Minä en ole koskaan osannut ajatella kehuista kertomista merkkinä itserakkaudesta tai k-päisyydestä vaan yleensä enemmänkin neutraalina toetamuksena tapahtuneesta sopivassa asiayhteydessä. Vaikka kehuista kertoja aidosti hämmästelisi saamiaan kehuja eikä mistään kerskailusta todellakaan olisi kyse, silti joku voi tulkita sen sellaiseksi. En tiedä voisiko taustalla olla jonkinlaista kateutta.
Olet asian ytimessä.
Tässäkin ketjussa on kateellisia jonkin verran, mutta jos sitä kysyt heiltä, niin he tietenkin keksivät selityksiä, miksi muka eivät olisi. Jos he eivät olisi kateellisia, niin miksi muuten he reagoisivat ketjuun niin voimakkaasti.
Kyllä nämä pahimmat haukkujat on olleet kehumisen jakamisen takana.
Itseäni ei niin hirveästi hetkauta jos kehutaan ulkonäköä, en tunne tarvetta kertoilla siitä kellekään🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi niitä henkilökohtaisia kommentteja pitää jakaa muille????
Ei varsinaisesti pidäkään mutta voi enkä näe mitään syytä miksei. Joskus sopii niin hyvin sen hetkiseen keskusteluun että ihan spontaanisti tulee heitettyä. Minulla kertomiskynnys ylittyy myös silloin, jos kommentti tai tilanne jossa se on sanottu on ollut jotenkin poikkeuksellinen. Keskustelua siinä missä mikä tahansa muukin.
Suomalaisessa tapakulttuurissa vaatimattomuus on hyve. Jos kehuja saa, on sosiaalisesti hyväksytympää pitää asia itsellään kuin jakaa se muiden kanssa. Se kel onni on, se onnen kätkeköön jne.
Tässä ketjussa kokoontuvat ihmiset joita ei kehuta ikinä. He ovat kärppänä alapeukuttamassa kaikki kommentit, jotka eivät lyttää positiivisista asioista puhumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehenä kyllä puistattaa ajatus, että te naiset jaatte niitä kehuja eteenpäin. Monen mutkan kautta saa sitten kuulla niistä itse.
Sehän on positiivinen asia, jos sinusta huhutaan, että kehut muita ihmisiä. Ellet tarkoita kehumisella tissien tai perseen muotojen kehumista.
Ei täällä uskalla kertoa mitään positiivista itsestään, se on itserakasta leuhkimista ja rehvastelua.
Tuskailen just työhakemuksen kanssa. Olisiko "voisitte huonommankin löytää" sopivasti kehuttu?
Aika paljon riippuu siitä miten ja millä tyylillä kerrot asian eteenpäin. Asenne ja äänensävy ratkaisevat paljon. Jos nokka pystyssä ylpeänä kerrot eteenpäin, voi olla, että reaktio ei ole kovin kiva. Mutta on monta mukavaa tapaa kertoa siitä niin, että saat lisää sympatiaa osaksesi.
No, jotkut yksinkertaisemmat ihmiset irrottavat kaikki kuulemansa jutut siitä asiayhteydestä johon ne kuuluvat. Sitten mikä tahansa tulkinta on mahdollinen.
Tämä on aika mullistava ajatus, mutta jotkut ihmiset haluavat vain jakaa positiivisia asioita eteenpäin.
Tämä voi olla yllättävää, mutta tämä on ihan normaalia toimintaa normaaleilla ihmisillä.