Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset pitää heti itserakkaana kus ipäänä, jos kertoo saamistaan kehuista heille?

Vierailija
24.10.2020 |

Miksi sitä on niin vaikea hyväksyä, että kuulee toisen saaneen kehuja esim. kauneudestaan?

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska suomalaiset vihaavat kaikkia jotka menestyvät heitä paremmin. Jatkuva kerskailu on rasittavaa, mutta toisinaan on kiva kertoa omista menestystarinoista ja kuuntelen myös muiden menestymisestä mielelläni.

Kerskailu on aikalailla sama asia kuin valittaminen. Jos joku asia on oikeasti pielessä niin siitä saa ja kannattaa valittaa, mutta aivan jokaisesta pikku asiasta ei kannata valittaa. Kerskailu on vain valittamisen vastakohta.

Sinä ilmeisesti et ole suomalainen?

Olen suomalainen, mutta vihaan suomalaista kulttuuria.

Yleistys "suomaliset vihaavat kaikkia" nyt vaan ei siltä kuulostanu, että sisältäisit itsesi siihen joukkoon.

Vierailija
22/59 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska siellä kertomisen takana on vertailu jota haluat vahvistaa ja saattaa kuulijankin vertaamaan. Haluat saada vielä lisävshvistuksen kehuista toistelemalla sitä muille ihmisille. Takana on siis riittämättömyyden tunteesi. Oivallus olisi se, että sinun ei tarvitse olla kaunis tai mitään muutakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse ikinä kehtaisi kertoilla muille, että joku on minua kehunut kauniiksi. Mitä kuulija siitä saa? Vaikutelman että olen täynnä itseäni, wau miten hieno päämäärä.

Vierailija
24/59 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa karmeita kommentteja. Jos joku ihminen saa positiivista palautetta tai ylipäätään kehuja, niin sen toiselle kertominen on kerskailua? Ei oo ihme, että me olemme onnettomia, kun iloisten asioiden kertominen on huono asia. Eihän se kehu ole keltän pois ja ymmärrän hyvin sen halun jakaa se ilo esimerkiksi ystävän kanssa. Itse sanoisin että jos toisen ketjun kuuleminen aiheuttaa kuulijassa negatiivisia tunteita, niin kuulijan kannattaa tutkiskella itseään. Miksi toisen puolesta iloitseminen on mahdotonta?

Se on varmaan tätä, että kun suomalaiset ei yleensä puhu näistä positiivisita palautteista, niin sitten nämä äänessä olijat on niitä jatkuvia itsensä korostajia. Narsisteja siis toisin sanottuna.

Narsismi on tässä vaiheessa pelkästään meemi. Jos luet liian aktiivisesti iltalehteä tai iltasanomaa niin alat näkemään narsisteja joka paikassa.

Vierailija
25/59 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska suomalaiset vihaavat kaikkia jotka menestyvät heitä paremmin. Jatkuva kerskailu on rasittavaa, mutta toisinaan on kiva kertoa omista menestystarinoista ja kuuntelen myös muiden menestymisestä mielelläni.

Kerskailu on aikalailla sama asia kuin valittaminen. Jos joku asia on oikeasti pielessä niin siitä saa ja kannattaa valittaa, mutta aivan jokaisesta pikku asiasta ei kannata valittaa. Kerskailu on vain valittamisen vastakohta.

Yleistys "suomalaiset vihaavat kaikkia" nyt vaan ei siltä kuulostanu, että sisältäisit itsesi siihen joukkoon.

Toisaalta kulttuurissa on myös vahva itsehäpeän tunne, että ymmärrettävää siinä mielessä.

Vierailija
26/59 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on muuten erikoista. Minä en ole koskaan osannut ajatella kehuista kertomista merkkinä itserakkaudesta tai k-päisyydestä vaan yleensä enemmänkin neutraalina toetamuksena tapahtuneesta sopivassa asiayhteydessä. Vaikka kehuista kertoja aidosti hämmästelisi saamiaan kehuja eikä mistään kerskailusta todellakaan olisi kyse, silti joku voi tulkita sen sellaiseksi. En tiedä voisiko taustalla olla jonkinlaista kateutta.

Vierailija
27/59 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleistys "suomaliset vihaavat kaikkia" nyt vaan ei siltä kuulostanu, että sisältäisit itsesi siihen joukkoon.

Ja se johtuu siitä, etten halua olla suomalainen.

Vierailija
28/59 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa karmeita kommentteja. Jos joku ihminen saa positiivista palautetta tai ylipäätään kehuja, niin sen toiselle kertominen on kerskailua? Ei oo ihme, että me olemme onnettomia, kun iloisten asioiden kertominen on huono asia. Eihän se kehu ole keltän pois ja ymmärrän hyvin sen halun jakaa se ilo esimerkiksi ystävän kanssa. Itse sanoisin että jos toisen ketjun kuuleminen aiheuttaa kuulijassa negatiivisia tunteita, niin kuulijan kannattaa tutkiskella itseään. Miksi toisen puolesta iloitseminen on mahdotonta?

Se on varmaan tätä, että kun suomalaiset ei yleensä puhu näistä positiivisita palautteista, niin sitten nämä äänessä olijat on niitä jatkuvia itsensä korostajia. Narsisteja siis toisin sanottuna.

Narsismi on tässä vaiheessa pelkästään meemi. Jos luet liian aktiivisesti iltalehteä tai iltasanomaa niin alat näkemään narsisteja joka paikassa.

Nii ehkä sulle, mutta sillehän en mahda mitään.

Vierailija
29/59 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä maalainen haluisit olla? Onko heillä asiat paremmin kuin meillä ja löytyykö mitään heikkoutta?

Vierailija
30/59 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiset kommentit aloitukseen ovat tosi ilkeitä. Ilmeisesti he ovat tosi rumia ja saamattomia ja siksi ei kukaan kehu. Eihän millään tarvitse kerskua, mutta jos hyvä ystäväni tapaisi minua ja ilahtuneena kertoisi, että joku kehui hänen ulkonäköään, en todellakaan olisi niin hirveä ihminen että yrittäisin jotenkin viedä tämän häneltä tai tulla tänne haukkumaan ystävääni. Kaikki on niin kiinni siitä miten asiat ilmaisee. Leuhkiminen on eri asia, mutta jos joku antaa hyvää palautetta ja palautteen kohde ilahtuu aidosti siitä, miksi ei? Mikä teitä kateellisia kyttääjätuhoajia vaivaa? Hankkikaa elämä itsellenne.

Vierailija
31/59 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kertoisit? Kehuthan oli tarkoitettu sinulle ja jo kuulit ne.

Vierailija
32/59 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska kerskuminen ei ole viehättävä piirre.

Monikaan ei erota normaalia itsekehua ja kerskumista.

On täysin normaalin, hyväitsetuntoisen ihmisen toimintaa kehua itseään, KUNHAN siihen on aihetta. tämä suomalaisten pitää oppia. 

Cheek voi kehua olevansa pirun kova räppäri, Saara Aalto on pirun kova laulaja, samoin Jenni Vartiainen, Sanna Marin on pirun kova pääministeri.

Kerskuminen on lähinnä sitä, kun 10 v. poika kerskuu harrastaneensa seksiä tytön kanssa ja saaneensa tälle 50 orgasmia putkeen.

Vierailija
33/59 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä maalainen haluisit olla? Onko heillä asiat paremmin kuin meillä ja löytyykö mitään heikkoutta?

Kaikissa kulttuureissa on heikkoudet, mutta suomalaisuuteen liittyvä katkeruus ja kadehtiminen kyllästyttää kertakaikkiaan niin paljon, että olisin mielummin vaikka afrikkalainen. He osaavat sentään iloita pienistäkin asioista vaikka asuvatkin köyhyydessä.

Vierailija
34/59 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On täysin normaalin, hyväitsetuntoisen ihmisen toimintaa kehua itseään, KUNHAN siihen on aihetta. tämä suomalaisten pitää oppia. 

Cheek voi kehua olevansa pirun kova räppäri, Saara Aalto on pirun kova laulaja, samoin Jenni Vartiainen, Sanna Marin on pirun kova pääministeri.

Kerskuminen on lähinnä sitä, kun 10 v. poika kerskuu harrastaneensa seksiä tytön kanssa ja saaneensa tälle 50 orgasmia putkeen.

Kyllä. Paitsi siinä harvinaisessa tapauksessa jos 10-vuotias poika olisi oikeasti saanut tämän aikaan. Totuuden kertominen ei ole koskaan kerskumista. Totuuden vihaaminen ja dissaaminen kommentein ja alaklikein sen sijaan on alinta moraalista aivosyöpää. Tuttua tietyille palstalaisille.

Vierailija
35/59 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aidosti hyvällä itsetunnolla varustetulla ei ole mitään tarvetta tehdä numeroa itsestään.

Vierailija
36/59 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika tyypillistä suomalaista asennetta: Jos minä en liity tuohon iloiseen tapahtumaan, niin n vaan ihan pakko dissata sitä iloitsevaa osapuolta. 

Itse ainakin olen aina iloinen toisten puolesta tai ainakin edes yritän.

Vierailija
37/59 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen joka näin tekee on todella typerä, mikäli ei ymmärrä itse millaisen kuvan hän itsestään antaa kerskumalla moisilla. Jos taas joku kerskuu tiedostaen, että se vaikuttaa muihin negatiivisesti, on kerskumisen syynä ainoastaan saada muut kokemaan huonommuutta itsestään. Mä luulen että aika moni uskottelee muille ääneen, että tällainen on ihan ok (koska niin "hyvä ihminen" ajattelee), mutta totuus taitaa olla suurimmilta osin se, että itseään joko suoraan tai välillisesti kehuskelevat ihmiset ovat itsevarman ja positiivista energiaa ympärilleen levittävien sijaan lähinnä epämiellyttäviä, narsistisia ihmisiä (huom.NARSISTISIA, joka EI ole yhtä kuin narsistit).

Jos haluat olla aidosti miellyttävä ihminen, kehut ennemmin muita ihmisiä heille kasvotusten kuin itseäsi heille, Tämä on kylmä fakta.

Vierailija
38/59 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauneus nyt on katsojan silmässä, joten siitä on turhaa toitotella ympäriinsä. Ellei sitten kyseessä ole joku sellainen tapahtuma että olet itse lääpälläsi johonkin, ja sitten saat jostain kautta kuulla että tämä kehen olet lääpällään pitää sinua kauniina. Sittenhän asialla on jo iso merkitys.

Noin muuten; Ei huvita olla ihmisten kanssa juurikaan tekemisissä kun siihen kateuden vihreyteen riittää vaikkapa se että 35v kt-kaksioelämän jälkeen muuttaa miehensä kanssa ok-taloon. Tai jopa se että 7v sinkkuilun jälkeen on löytynyt kumppani. Kaikesta sitä porukka loukkaantuu ja mielensä pahoittaakin.  Jos vielä kertoisin miten ihanana ja kauniina ja parhaana naisena mieheni minua pitää, niin huhhuh! Parempi olla hiljaa.

Vierailija
39/59 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän negatiivisen suhtautumisen taustalla ole ihan vaan kateus siitä, kun ne positiiviset kommentit eivät osuneet itseen vaan johonkin toiseen.

Vierailija
40/59 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko narsisti siis mielestäsi ihminen, joka puhuu itsestään ja kehuu itseään?

Älä nyt ainakaan ääneen tuollaisia puhu. On vain tervettä itsetuntoa kehua itseään ja kertoa positiivisia asioita omasta ja muiden elämästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi