Haukuin entistä opettajaani tietämättäni sen olevan selkäni takana :(
Minulla oli koulussa ihan hirveä kielenopettaja. Itketti lapsia, haukkui päin naamaa, oli täysin väärä ihminen opettamaan pieniä lapsia. Kukaan ei oppinut kieltä kunnolla, koska virheistä joutui ulos luokasta, eikä kerrottu oikeaa vastausta. No, kieli oli saksa ja opettajalla lempinimi Hitleriina. Ei varmaan ainoa saksanopettaja Suomessa tällä lempinimellä..
Kouluajoista on 15 vuotta. Olin kaverin kanssa kaupassa ja näin ihan samanlaisen naisen leipähyllyllä. Oli aivan samannäköinen, eleet ja olemus, mutta ihan selvästi kuitenkin eri nainen. Palasin ystäväni luokse ja aloin tilittää tätä lapsuustraumaa hirveästä saksanopettajasta. Kerroin lempinimestä ja siitä, ettei kukaan oppinut saksaa ja että vihaan, vihaan, vihaan sitä, etten 10 vuoden saksan opiskelun jälkeenkään osaa yksinkertaisiakaan lauseita.
Kun sitten käännyin siinä murohyllyllä ympäri, saksanopettaja seisoo metrin päässä. Ei katsonut minuun, mutta oli varmasti seisonut siinä koko ajan. Se leipähyllyn nainen tuli saksanopettajan luokse ja tajusin, että sen on pakko olla sen sisko. Aivan samanlaiset naiset, ei kuitenkaan identtiset kaksoset, mutta varmasti siskokset.
Mitäs oli niin hirveä akka, että kaikki haukkuvat vielä aikuisinakin, mutta nyt kyllä hävettää :(
Kommentit (3)
En ole kouluaikojen jälkeen puhunut tuosta saksanopettajasta, mutta nyt vain sattui sen ilmeisesti siskon näkemisen jälkeen tulemaan mieleen. Sanoin vaan ystäväni luo palattuani, että huhhuh, näin ihan mun entisen saksanopettajan näköisen naisen leipähyllyllä. Ja että se oli kyllä ihan hirveä nainen. Ja kerroin kaiken muunkin.
Tämän jälkeen sitten vain käännyin ympäri ja näin sen saksanopettajan :(
ap
Jos opettaja oli noin huono,sille oli ihan oikein että kuuli totuuden:)
Älä suotta ole nolo.
Kyllä itsekkin olisin nolona. Onhan niitä hirveitä opettajia varmasti ollut kaikilla. Mutta en mä jaksais käyttää energiaa iänikuisiin juttuihin. Oon jatkanut elämää.