Olen idiootti kun muutin omakotitaloon mieheni kanssa!
Olisi pitänyt tajuta että ei miehen tavat muuksi muutu. Ei tee yhtään mitään hommia pihalla. Eikä sisälläkään jos ne liittyy vähänkään edes pieneen remontointiin.
Olen ollut pitkällä sairaslomalla, en mitenkään pysty esim. haravoida taikka leikata nurmikkoa. Tuloni ovat niin pienet etten voi ketään palkata tekemäänkään noita hommia. Miestä ei tunnu haittaavan yhtään toi piha taikka joku irronnut lista tms. Kävelee vain ohi ja vaikka yli jostain mikä on jo tiellä. Ei vahingossakaan koske mihinkään.
Itse olisin kova tekemään kaikkea remontista, pihan hoitamiseen. Niin kuin ennen olinkin. Mutta nyt en vain voi tehdä! Ja kun muutimme tähän niin painotin sen sata kertaa että myös miehen täytyy osallistua jos omakotitaloon lähdetään. Taikka sitten maksaa ja antaa työt firmoille. Lupasi, mutta tässä sitä nyt ollaan. Piha karseessa kunnossa ja naapurit näkee tähän joka päivä. Hävettää!!!
Kommentit (65)
Sinä olit idiootti jo ennen sitä muuttoa, aivan samoin kuin kaikki tälle palstalle kirjoittelevat "naiset".
"Jotkut ihmiset ovat tuollaisia, taitavia antamaan mahtavan kuvan itsestään, ja toimimaan silti aivan vastakkaisella tavalla". Tämä osui ja uppos vastaaja 60! Niin totta. On monta muutakin asiaa joita olen vuosien aikana katsonut läpi sormien. Antanut anteeksi paskoja juttuja. Olen koukussa mieheeni, en osaa päästää irti. Mies osaa pitää minut "hallinnassaan" jos niin voisi sanoa. Tiedän kokemuksesta että yksinkin pärjään, en ole kamalan riippuvainen toisten ihmisten seurasta. Mutta tämä mies on jotain mikä on ja pysyy ja ei ole pidemmän päälle hyväksi. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haravoiminen ei ole mitenkään välttämätöntä. Lehdet maatuvat nurmikon sekaan hyvinkin nopeasti kun seuraava kasvukausi keväällä alkaa. Eikä nurmikkoa tarvitse enää leikata kun lämpötilakin on alle 5 astetta.
Kumpa olisikin niin että lehdet vois vaan jättää. Mutta kun tosiasia on että nurmikko on parin vuoden päästä perunapelto. Nimimerkillä kokemusta on.
Haravoi keväällä. Miten iso tontti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko sanonut miehelle, että irronnut lista pitäisi kiinnittää tai nurmikko leikata? Teillä on eri käsitykset näistä asioista, joten mies ei välttämättä tajua, että nuo ovat haittaavia asioita.
Millaiselle ihmiselle irronnut lista voi olla asia, jonka voi jättää huomioimatta?
Meille. Ole ihan kunniallinen ihminen, hyvässä johtajatason työssä ja mieheni on rakennusmestari. Silti meillä on irronneita, irrotettuja ja puuttuvia jalkalistoja, joille kukaan ei edes aio tehdä mitään. Jotkut niistä on irronnut tai irrotettu Tai lista on alunperin jötetty tarkoituksella pois kaapin takaa ja sitten paikka jäönyt tyhjäksi, kun kiintokalusteita (lastenhuoneen pöytätasoja ja kaappeja) on vaihdettu lasten kasvaessa. Yksi halkeai ja irtosi erään lasten eläväisen merirosvoleikin tuloksena. Keittiön jalkalistat on otettu irti kun nuorimmainen kaatoi niiden päälle ja taakse paketillisen Sokeria, eikä sitä saanut millään muuten imuroitua , ne pysyvät paikallaan jos niihin ei kosketa, joten....
Listat ei vaan ole tässä elämässä ihan ykkösprioriteetti.
Jättää huomiotta vs. olla ykkösprioriteetti - olisko välimuotoja?
Öh, en mä kyllä keksi. Joko ne listat laitetaan tai sitten annetaan olla? Mikä se välimuoto sun mielestä ois?
Välimuoto on, että tärkeimmät asiat ensin, sitten vähemmän tärkeät ja jälkimmäisetkin pannaan tärkeysjärjestykseen.
Up