Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita, jotka ovat tarkoituksella laihduttaneet koronariskien minimoimiseksi?

Vierailija
24.10.2020 |

Minä olin sairaalloisen lihava vielä toukokuussa. Nyt olen onnistunut tiputtamaan painoa jo 25 kiloa, toinen 25 on vielä normaalipainoon matkaa. Arvelen saavuttavani sen toukokuussa 2021.
Myönnän pelästyneeni koronaa, lääkäri piti sitä kohdalleni osuessaan erittäin vaarallisena.
En vieläkään ole painon suhteen turvallisilla vesillä, mutta ainakin suunta on ollut oikea.
Muita koronasta kipinän saaneita painon pudottajia?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis ainoa koronahysteerikko? 😂

Vierailija
2/27 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen huhti-toukokuusta pudottanut 20 kg. Ja myös siksi, että säikähdin koronaa. 15 kg pitäisi vielä saada pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika reipas tahti. Toivottavasti muutos on pysyvää.

Vierailija
4/27 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen huhti-toukokuusta pudottanut 20 kg. Ja myös siksi, että säikähdin koronaa. 15 kg pitäisi vielä saada pois.

Luulin aiemmin, että laihduttaminen olisi niin kova urakka, ettei se olisi mahdollista. Että en pystyisi siihen.

Mutta se onkin ihan mahdollista. Jättää vaan herkut pois, syö enemmän vihanneksia ja hedelmiä. Liikkuu enemmän.

Välillä tulee kausia, että on ihan hirveä makeanhimo taas. Sallin itselleni välillä jäätelön tai palan oikein tummaa suklaata ruoan jälkeen. Kesällä uin joka päivä ja laihduin, vaikka söin jätskiä lähes päivittäin. Mutta jätin sitten muita maitotuotteita vähemmälle. Alkoholia en ole juonut muutoinkaan, nyt en lainkaan.

Vierailija
5/27 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ylipainoa on 50 kiloa, ensimmäiset 20 varmaan lähteekin suht helposti.

Vierailija
6/27 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, näin kävi. Nyt tahti on hidastunut n 700g viikkotahtiin.

Vierailija
7/27 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla, joka laihdutin sen 20 kg, on laihtumisen tahti hidastunut kesästä. Töiden vuoksi en ehdi liikkua niin paljon kuin kesällä ja uimaan en nyt vesien kylmettyä enää pysty kuten silloin. Olen nyt tarkempi syömisestä. Se, että paino on nyt pudonnut ehkä puoli kiloa viikossa, joskus vähemmän, on ollut toisaalta hyvä. Minulla elokuun lopulla roikkui vatsanahka aika rumasti, nyt sillä on ollut aikaa palautua.

Inhoan ateriankorvikkeita. Mutta olen miettinyt, pitäisikö silti yrittää pitää joku Nutrilett-Viikko ja kokeilla, miten se vaikuttaa.

Vierailija
8/27 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen laihduttanut 10kg maaliskuusta, olin lievästi ylipainoinen mutta nyt oon taas normaalipainoinen. Ajattelin kuitenkin jatkaa ainakin vielä 5kg, mutta tämä on paljon vaikeampaa nyt, alussa kilot lähti helpommalla.

Vierailija
9/27 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se minulla on vaatinut päivittäin 12 000 askelta, kilometrin uintimatkaa päivittäin ja syömisen tarkkailemista.

Vierailija
10/27 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vielä, mutta suunnitelmissa on aloittaa lähiaikoina.

Ensin käyn luovuttamassa verta, koska minulla on korkea hemoglobiini ja sekin on koronassa riski.

Vierailija
11/27 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin vaan, että riittääkö tämä? Siis koronariskin osalta? Itsellä painoindeksi nyt 30,6. Keväällä se oli joku 38. Aion toki jatkaa terveellisellä linjalla. Mutta kun nyt kirjoitetaan, että jo pelkkä ylipaino lisää koronariskiä.

Toisaalta esim Baba Lybeckin mies on joku himourheilija ja sai tosi vaikean Koronan keväällä.

Vierailija
12/27 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vielä, mutta suunnitelmissa on aloittaa lähiaikoina.

Ensin käyn luovuttamassa verta, koska minulla on korkea hemoglobiini ja sekin on koronassa riski.

Onko korkea hemoglobiinikin riski? Mulla oli kevättalvella surkeat rauta-arvot, johtuen synnytyksestä ja kystan puhkeamisesta munasarjoissa. Olen syönyt rautavalmistetta yli puoli vuotta. Onko sekin nyt riski?

Vierailija
13/27 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole laihduttanut tarkoituksella, mutta 10 kg on pudonnut ihan vahingossa. Tärkein syy on, että en ole käynyt enää kaupassa. Tilaan kerran viikossa kotiinkuljetuksella ja jättänyt kaikki herkut pois tilauksistani. Toinen syy on, että olen lisännyt merkittävästi liikuntaa. Ennen pandemiaa tapasin kavereita kahviloissa ja ravintoloissa, pandemian aikana ulkona lenkillä. 

Vierailija
14/27 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako joku kertoa hemoglobiinista?

Vierailija
15/27 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla, joka laihdutin sen 20 kg, on laihtumisen tahti hidastunut kesästä. Töiden vuoksi en ehdi liikkua niin paljon kuin kesällä ja uimaan en nyt vesien kylmettyä enää pysty kuten silloin. Olen nyt tarkempi syömisestä. Se, että paino on nyt pudonnut ehkä puoli kiloa viikossa, joskus vähemmän, on ollut toisaalta hyvä. Minulla elokuun lopulla roikkui vatsanahka aika rumasti, nyt sillä on ollut aikaa palautua.

Inhoan ateriankorvikkeita. Mutta olen miettinyt, pitäisikö silti yrittää pitää joku Nutrilett-Viikko ja kokeilla, miten se vaikuttaa.

Minä en usko mihinkään kuureihin, ainoastaan elämäntapamuutokseen. Jos paino jää junnaamaan, kokeile esim pätkäpaastoa?

Vierailija
16/27 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, minä. 10 kiloa on lähtenyt, vielä yritän toisen mokoman. Silloin BMI olisi 23. Ehkä olisin silloin paremmin turvassa koronan vakavalta tautimuodolta.

Vierailija
17/27 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronan sairastaminen sai minut havahtumaan. Olin lievästi ylipainoinen. Hengittäminen oli täyttä tuskaa. Olen joskus ollut sairaalloisen ylipainoinen ja ymmärsin, että sellaisena minua ei mikään tehohoitokaan olisi pelastanut. Olisin kuollut. Olen vuosia yrittänut saada painoa pois. Nyt se onnistui.

Vierailija
18/27 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en laihduttanut terveysriskin vuoksi, mutta porukka valitti somessa, kuinka korona kerryttää kiloja niin päätin, ettei mulle käy niin. Multa on lähtenyt lihomisen pelossa liian pitkälle ehkä. Olen laihtunut maaliskuusta 57 kg --> 50,1 kg. Juuri aamulla kävin vaa'alla. Koko ajan tavoite laskee. Nyt pääsin tavoitteeseen "bmi alle 19", seuraavaksi haluan alle 50 kiloon...

Vierailija
19/27 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimusten mukaan ylipaino ei lisää koronariskiä ja sinä lihot laihduttamasi takaisin parin vuoden sisällä. Mutta jokainen valitsee miten aikansa tällä pallolla käyttää.

Vierailija
20/27 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkimusten mukaan ylipaino ei lisää koronariskiä ja sinä lihot laihduttamasi takaisin parin vuoden sisällä. Mutta jokainen valitsee miten aikansa tällä pallolla käyttää.

Ei kai kukaan luulekaan että koronaan sairastuu siksi että on lihava! Haloo! Sairastamista hoikkuus kyllä helpottaa kun rasva sisäelimien ympärillä ei paina keuhkoja jotka koronassa menettää tilavuudestaan suuren osan.