Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Allekirjoittaisitteko tekin? JÄRKYTTÄVÄ TAPAUS.

Vierailija
30.01.2014 |

Tyttären auto-onnettomuudessa menettänyt isä tahtoo saada lakialoitteen aikaiseksi tärkeästä aiheesta. Tehkää tekin päivän hyvä työ!:)

Alla siis linkit. Käykää katsomassa ja allekirkjoittakaa jotta saadaan lakialoite tästä!

http://m.iltalehti.fi/uutiset/2014013017988814_uu.shtml

https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/501

Kiitos.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

KYLLÄ, Viitsikää pliis. Jos jaksatte näpytellä huvin vuoksi jaksatte myös hyvän asian puolesta.

Vierailija
2/11 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittasin muuten, mutta jostain kumman syystä tuo ei saa minua tunnistetuksi! Ärsyttää!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jo allekirjoittamassa, mutta luettuani aloitteen totesin, että en vain voi laittaa nimeäni noin laaduttomaan aloitteeseen. Esimerkiksi se ensimmäinen kohta, jonka mukaan auto menetetään valtiolle riippumatta omistajasta, loukkaa aika pahasti ihan perustuslaista seuraavaa omaisuudensuojaa. En minä ainakaan haluaisi, että jos joku juovuksissa oleva teini varastaa autoni ja ajelee sillä kännissä, niin se olisi minä jota siitä (osittain ainakin) rangaistaan.

Vierailija
4/11 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 14:52"]

Olin jo allekirjoittamassa, mutta luettuani aloitteen totesin, että en vain voi laittaa nimeäni noin laaduttomaan aloitteeseen. Esimerkiksi se ensimmäinen kohta, jonka mukaan auto menetetään valtiolle riippumatta omistajasta, loukkaa aika pahasti ihan perustuslaista seuraavaa omaisuudensuojaa. En minä ainakaan haluaisi, että jos joku juovuksissa oleva teini varastaa autoni ja ajelee sillä kännissä, niin se olisi minä jota siitä (osittain ainakin) rangaistaan.

[/quote]

No eihän se menisi tuollaisena läpi eduskunnassa, tietenkin ne siellä viilaa sopivampaan muotoon. Mutta ajatus on tärkeä! Rattijuopoille kunnon tuomioit ja varsinkin kuolemantuottamis tapauksissa!  

Kävin allekirjoittamassa.

Vierailija
5/11 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 14:59"]

[/quote]

No eihän se menisi tuollaisena läpi eduskunnassa, tietenkin ne siellä viilaa sopivampaan muotoon. Mutta ajatus on tärkeä! Rattijuopoille kunnon tuomioit ja varsinkin kuolemantuottamis tapauksissa!  

Kävin allekirjoittamassa.

[/quote]

Minusta se menee juuri tuossa kyseisessä muodossa mietintöön ja käsittelyyn. Pelkään kyllä, että eivät edustajat ala tuota muokkailemaan sopivampaan muotoon, että se saataisiin äänestettäväksi asti. Tämän vuoksi kyseinen aloite on siinä mielessä turha. 

Aloitteentekijän olisi vain pitänyt pysyä siinä asiassa minkä antaa aloitteen otsikossa ymmärtää. Aloitteen otsikossa puhutaan rattijuopomuksesta langetettavien rangaistuksien koventamiseen, mutta sen sijaan aloite pitääkin sisällään tiukennuksiä siihen, mikä käsitetään rattijuopumuksekseksi sekä muita kiristyksiä.

Minäkin olisin allekirjoittanut mieluusti tuon rattijuopumustuomioiden koventamisen puolesta, mutta en voi montaakaan noista tiukennyksistä allekirjoittaa. Sen vuoksi jää ainakin minulta tuen saaminen tuohon aloitteeseen saamatta.

Vierailija
6/11 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

helppoa ja nopeaa, kannatettu on

Vierailija
7/11 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattakaahan nyt

Vierailija
8/11 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 22:53"]

Kannattakaahan nyt

[/quote]

50 000 nimeä on jo saatu kasaan.

Vierailija
9/11 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kuten artikkelissa sanotaan:

Nyt hän iloitsee siitä, että aloite on poikinut paljon kannustavaa palautetta. Kriitikot ovat tarttuneet lähinnä yhteen kohtaan, jossa ehdotetaan rattijuopon auton menettämistä valtiolle.

- Tämä ei ole vielä valmis lakialoite, vaan aloite lain valmisteluun ryhtymisestä, Sonninen muistuttaa.

Eiköhän tuo kohta tulla muuttamaan siihen muotoon, että tietoisesti rattijuopon käyttöön annettu auto menetetään valtiolle, ei varastetut. Itselläni ei olisi ainakaan mitään sitä vastaan. Hyvä aloite ja on näköjään saanut yli 50000 allekirjoitusta.

Vierailija
10/11 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väyän mietin tämän allekirjoittamista, mutta tuossa aloitteessa on kuitenkin sen verran paljon lakiteknisiä ongelmia, etten juristina halunnut sitä allekirjoittaa. Sinänsä kyllä kannattaisin rattijuoppojen ja liikenneturvallisuuden vaarantajien rangaistusten koventamista, mutta se pitäisi toteuttaa aivan toisin kuin tässä aloitteessa ehdotetaan. 

Kumpa tämäkin kansalaisaloitteen tehnyt isä olisi ottanut yhteyttä johonkin juristiin  kansalaisaloitetta suunnitellessaan. Parempi aloite samasta asiasta olisi varmasti saanut enemmän kannatusilmoituksia ja sen painoarvo eduskunnassa olisi varmasti ollut muutenkin suurempi.

Vierailija
11/11 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 23:20"]

Väyän mietin tämän allekirjoittamista, mutta tuossa aloitteessa on kuitenkin sen verran paljon lakiteknisiä ongelmia, etten juristina halunnut sitä allekirjoittaa. Sinänsä kyllä kannattaisin rattijuoppojen ja liikenneturvallisuuden vaarantajien rangaistusten koventamista, mutta se pitäisi toteuttaa aivan toisin kuin tässä aloitteessa ehdotetaan. 

Kumpa tämäkin kansalaisaloitteen tehnyt isä olisi ottanut yhteyttä johonkin juristiin  kansalaisaloitetta suunnitellessaan. Parempi aloite samasta asiasta olisi varmasti saanut enemmän kannatusilmoituksia ja sen painoarvo eduskunnassa olisi varmasti ollut muutenkin suurempi.

[/quote]

Mitä itse olisit ehdottanut rangaistusten kovennukseksi vesittämättä aloitteen tarkoitusta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi