G: Miksi miehesi ei halua vasektomiaa?
Mitä syitä miehillänne on ollut, kun ovat kieltäytyneet tekemästä vasektomiaa itselleen?
Meillä mies sen halusi ehdottomasti kun lapsiluku oli hänen mielestään tullut täyteen ja ikääkin on reilu 40 v.
Kommentit (43)
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 12:40"]
Miksi antaa toisen vuoksi jotain lopullisesti itsestään pois?
[/quote]
Itsen takia se kannattaa tehdä. Sillä voi ostaa huoletonta seksielämää. Ainakin meillä on kaikilla muilla ehkäisytavoilla ollut jotain ongelmia. Enemmän stressiä siitä olisi kuin ajatuksesta, ettei saa enää lapsia nuoren naisen kanssa. Olen ollut niin paljon lasten kanssa, että tiedän etten halua toista kierrosta.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 12:55"]
Ei sellaista VOI tietää.
[/quote]
Totta kai sen voi tietää. Tietysti jos itsetuntemus on tuota luokkaa, kannattaa varmaan välttää pysyviä päätöksiä viimeiseen asti.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 13:33"]
Vasektomian voi purkaa.
[/quote]
Tämä ei aina onnistu. Ja on myös kallista.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 12:07"]
Mitä syitä miehillänne on ollut, kun ovat kieltäytyneet tekemästä vasektomiaa itselleen?
Meillä mies sen halusi ehdottomasti kun lapsiluku oli hänen mielestään tullut täyteen ja ikääkin on reilu 40 v.
[/quote]
Miksi haluaisi?
Lapsiluku ei ole vielä "täysi".
Lapsia on vasta 9.
Ei niin mitään hajua,lapsion meillä, yksi ja toivottu poika, enempää ei kuulemma haluaisikaan ja ongelma on nyt todella se että mulle ei ehkäisyt sovi hormonaaliset eikä kuparikierukkakaan ja mies taas ei vain halua säätää kortsun kanssa joka sen kielteisyyden vuoksi alkanut sitten muakin ottaan päähän. Noh.. Mun munasarjoja ei tukita vielä koska olen alle 30 ja yksi lapsi. Mies on mua vanhempi ja uskoisinettä saisi helpommalla operoinnin mutta ei.. ei käy. Ollako tässä sitten housut jalassa vai pakotetaanko mut kauheeks hormonihirviöks vai pakotetaanko mies joka kerralla kitiseen kortsusta jolloin homma lerpahtaa jo alkujaan. Taidan harkita kyllä yksinelämistäja vakavasti .-.-'
Koska "sitten menisi miehisyys" ja "sen jälkeen ei enää seiso" ja "jos seisookin, ei saa orgasmia" ja "tai vaikka saisikin, niin siitä ei saa tyydytystä" ja sitä rataa
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 12:39"]
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 12:37"]
Sen takia kuulemma, koska pannessa ei tulisi siemennestettä.
[/quote]
Heh, kyllähän sitä tulee, mutta siinä ei ole siittiöitä mukana.
[/quote]
Siemennestettä ilman siemeniä :D
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 13:39"]
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 13:33"]
Vasektomian voi purkaa.
[/quote]
Tämä ei aina onnistu. Ja on myös kallista.
[/quote]
Totta, mutta mitä sitä huolehtimaan ennenkuin on tilanne päällä. Siinähän se lapsenhimo sitten punnitaan: löytyykö se 6000€ vai ei.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 12:22"]
Vetääkö tämänkin asian joku perheriidaksi ja alkaa inttää että "sä aiot vaihtaa nuorempaan ja tehdä sen horon kanssa lapsen"? Mun mielestä sille ettei toimenpidettä halua, ei tarvitse esittää edes mitään syitä, jos ei halua niin sitten ei halua.
[/quote]
Kyllä minä haluasin mieheltäni syyn että miksi hän ei halua vasektomiaa, jos siis aihe tulisi esille. Ja aihe tulee vielä esille, koska ilmeisesti hormonikierukka ei sovikaan minulle ja lapsiluku on täynnä. Pillereitä en ikinä muista ottaa (kuten en muitakaan lääkkeitä) ja kondomit hidastavat hyvin spontaania seksielämää.
Kyse kun ei ole ainakaan meidän kohdallamme pelkästään yhdestä ihmisestä, vaan meistä molemmista. Itse ainakin ajattelin että olemme loppuelämämme yhdessä, joten päätökset ehkäisystä kuuluvat meille molemmille. Samalla tavalla minä olisin velvollinen selitämään syyn, jos olisin omaa sterilisaatioita vastaan.
Ja mulle olisi kova paikka jos mies sanoisi että hän saattaa haluta vielä yhden lapsen..
Siitä syystä, että minä olin ilmoittanut lasten teon olevan omalta osaltani tässä ja hankkivani sterilisaation. Kävin vaivattomassa Essure-operaatiossa poliklinikalla. Katsoin, että minähän ne oletetut lapset joutuisin synnyttämään, jos jollain muulla ehkäisymenetelmällä epäonnistuisimme.
Miesten pitäisi mennä tekemään itselleen (likimain) peruuttamaton lääketieteellinen operaatio, jossa poistetaan keskeinen ihmisyyteen liittyvä ominaisuus. Samaan aikaan naisille on esimerkiksi ihan mahdotonta käyttää kaksi minuuttia viikosta piparin siistimiseen.
Perustelee sillä, että eihän sitä koskaan tiedä, jos haluaakin lapsia jos vaikka ero tulee.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 14:47"]
Miesten pitäisi mennä tekemään itselleen (likimain) peruuttamaton lääketieteellinen operaatio, jossa poistetaan keskeinen ihmisyyteen liittyvä ominaisuus.
[/quote]
Ihan kuin kyse olisi pahasta asiasta.
Onhan siinä ainakin näin nykyaikana sekin puoli, että aviomiehen sterilointi ei estä vaimoa tulemasta raskaaksi;)
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 12:07"]
[/quote]
Koksa haluamme lisää lapsia. Ja kyllä - olen yli 40 v.
Koska minulta on poistettu kohtu.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 15:48"]
Perustelee sillä, että eihän sitä koskaan tiedä, jos haluaakin lapsia jos vaikka ero tulee.
[/quote]
Kyllä aikuisen miehen pitäisi tietää, haluaako lapsia vai ei. Vai eikö hänellä ole mitään omaa kantaa asiaan? Nainen päättäköön sitten.
Mieheni kävi vasektomiassa ihan omasta tahdostaan (silloin 49v).
Odotin silloin viimeisilläni kolmatta lasta jota mies ei olisi edes halunnut.
Sektiossa sitten minutkin steriloitiin.
Nyt on jo melko varma ehkäisy ;-)
Ja ei. Miehisyys ei ole kärsinyt (eikä seisokit, orgasmit kuin spermakaan).
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 12:35"]
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 12:30"]
Kyllä miestä harmittaa sitten tuo enrisen eukon aikana tehty hairahdus, joka pilaa uudet suhteet nuorten ja viriilien (mahdollisesti myös kauniiden) vaimoehdokkaiden kanssa.
[/quote]
Onkohan tämä suurella osalla syy siihen, ettei suostu vasektomiaan, ei luota siihen että suhde kestää....
[/quote]
Miehenä uskon, että on. Minä kävin, koska olen varma siitä, että jos eroaisinkin, en halua naista, joka haluaa lapsia. Nuoruus ja kauneus eivät ole sen arvoisia, ja viriiliyttä löytyy itseni ikäisiltä paljon enemmän kuin itseään etsiviltä kakaroilta. Olen omat lapseni tehnyt ja se siitä. Se teoreettinen ajatus, että muutan mieleni vanhana, on niin epätodennäköinen, että en halua stressata vuosikausia ehkäisyongelmien kanssa nyt.