Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työilmapiiri

Vierailija
30.01.2014 |

Helvatta tuli taas sellaista kuraa eilisessä kokouksessa niskaan henkilöltä joka ei edes osallistunut itse kokoukseen vaan purjehti vaan paikalle "tuomaan tärkeitä asiakirjoja" ja totta puhuen pelkästään vittuilemaan jäi. Uskomaton tapaus, minä uusi työyhteisössä mutta nyt alkaa riittää. Eka puoli vuotta meni vaan ihmetellessä miten moinen noita-akka voi pitää valtaa työyhteisössä vaikkei mikään esimies olekaan. Mitä tekee työyhteisö?? Hymyilee nolostuneena ja taputtelee lohduttelevasti olkapäälle tyyliin "älä välitä, se on vaan tommonen". Siis mitä hittoa, miksi ne antaa sen olla "tommonen" miksei työyhteisö laita sitä kuriin??! Tyyppi on selkeästi täysin asiaton mutta saa ilmeisesti olla kun vain on osaava työssään. Minunko tässä nyt pitää 20 vuotta nuorempana, alle vuoden talossa olleena alkaa opettamaan lähes eläkeikäiselle ihmiselle miten ihmisten parissa käyttäydytään/ei käyttäydytä? Alle vuoden talossa olleena?  Miksi muu työyhteisö ei laita moista kuriin? Vastuu työyhteisölläkin miten antaa noita-akkojen käyttäytyä! Ihmiset sanoo että se on esimiehen tehtävä mutta mä kyllä sanon että ei se esimieskään kaikkeen pysty kun ei osallistu "ruohonjuuritason" työhön eikä ole läheskään aina paikalla. Kyllä se on sen porukan homma pitää noidat kurissa niin että kukaan ei voi laukoa asiattomuuksia ja solvauksia, ei kukaan -ei edes minä. Ja mä en siis tajua että nää muut 50+ akat hymyilee vaivaantuneesti vaan eikä kukaan, ei kukaan tee mitään. Munko se nyt sit pitää "kakarana" (37v) laittaa se kuriin?

Ei hitto mä oon kypsä. Otin tämän päivän vapaata etsiäkseni uutta työpaikkaa. Kahden paikan ovella olen jo aamun kuluessa käynyt "lakki kourassa" -vielä ei natsannut. Avoimia työpaikkoja ei tunnut hirmusti olevan auki omalla alallani.

Purin tämän nyt tänne ja taidan vielä lähteä kolmanteen paikkaan minkä tiedän. Sit vaan kai odotan et joku tykkäis musta ja ottais jossain vaiheessa yhteyttä. Mun on pakko päästä sieltä pois, sairastun siellä. 

Onko muilla työelämässä kuvailemani kaltaista?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Suomessahan on tutkitusti läntisen Euroopan huonoimpi työilmapiiri noin yleisellä tasolla... Ehkä etisissä Itä-Blokin maissa on vielä kurjemmin...

Meillä kun yleensäkään ei jotenkin osata sitä positiivista asennetta, tai yhteistä vastuunkantoa. Ei osata kehua toisen hyviä suorituksia, tai antaa rehellistä, suoraa mutta ei syyttävää palautetta. Meillä työyhteisössä ollaan hiljaa tärkeistä, mutta vaikeista asioista, ja ollaan hiljaa myös tärkeistä hyvistä asioista (onnistumisista, tai toisten onnistumisista). Miksi se avoin kommunnikaatio ilman valtavaa tunnelatausta on niin vaikeaa?

Ja miksi suomalaisessa työyhteisössä siedetään alisuoritumia, laiskoja työntekijöitä samalla tavalla kuin vaikeita, vittumaisia työntekijöitä?

Vierailija
22/23 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpottavaa kuulla, että muuallakin on samanlaista. Jos jollakin on hyvä vinkki kuinka rouva negatiiviset saa kuriin, niin kertokaa! Ei millään jaksais kuunnella jatkuvaa vähättelyä, nolaamista ja mitätöintiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 21:08"]

Ap, mitä tapahtuisi, jos sanoisit myrkynkeittäjälle suorat sanat, jämysti ja selvästi alentumatta haukkumaan? Jos sinulla on työyhteisösi epävirallinen tuki takanasi, niin anna mennä! Sano hänelle esim. että " mulle et muuten jatkossa tuollalailla puhu, tuliko selväksi?" tai "älä viitti nyt tuollalailla kiukutella, aikuinen ihminen" tms.  Ja sen jälkeen olet niin kuin ei mitään: hymyilet ja olet itsevarma töissä, ystävällinen kaikille, myös sille 

[/quote]

Kiitos kaikille kommenteista. Kiitos tästäkin neuvosta mutta en mä oikeesti voi sanoa tämän neuvon mukaisesti, en oikeesti varmaan kellekään saati kokeneemmalle ja vanhemmalle kollegalle, pitkään talossa olleelle, se on sitä mun oikeudenmukaisuuden mukaista työmoraalia. 

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi