Te muut joilla bruttotulot 2000-2500 € välillä
Mielenkiinnosta utelen paljonko teillä on velkaa? Ja paljon niiden lyhennyksiin menee yhteensä kuussa?
Kommentit (19)
No mulla on tulot noin 2500/kk mutta toki mieskin tienaa ja maksaa velkoja. Mutta "minun osuuteni" lainoista on noin 500€/kk.
Velkaa on enää 20 000 e. Lyhennykset maksaa mies joka tienaa huomattavasti minua paremmin, kuussa maksettavaa summaa en tarkalleen muista mutta se on tosi pieni. Alunperin oli lainaa yli 150 000.
140 te puoliso on maksajana myös, mun osuus veloista n 350 euroa/kk.
mulla tulot brutto 2200.- Lainaa jäljellä 190 000 josta puolet mun nimissä, mutta mies lyhentää minunkin osuuden.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 10:51"]
mulla tulot brutto 2200.- Lainaa jäljellä 190 000 josta puolet mun nimissä, mutta mies lyhentää minunkin osuuden.
[/quote]
Ja lyhennetään 1000 e /kk
Brutto 2050 e. Mies tienaa huomattavasti enemmän kuin minä.
Lainaa jäljellä 65 000 e, lyhennetään 950 e/kk. Laina-aikaa jäljellä 9 v. Joudutaan tosin ottamaan hieman lisää lainaa, kun rakennetaan talosta yläkerta valmiiksi.
Lainaa jäljellä runsas 10 000, lyhennän lainaa 200/kk. Yksin siis.
Lainaa on yhdessä miehen kanssa 110 000, lyhennetään 1300 e/ kk.
Mulla on opintolainaa 8000e. Ja viime vuonna hain 5000e joustoluoton jotta sain maksettua kaikki kalliskorkoiset pikkulainat pois. Sekin 5000e oli vaikea saada joten miten teillä muilla voi olla melkein 100 000e lainoja noilla tuloilla. Vai onko nykyään lainan antamisen standardit kiristyneet noin merkittävästi?
Bruttotulot n 2500 €, velkaa n 320t €. Mies maksaa kaiken.
Meillä on asuntolainaa jäljellä n.80 000e josta minun osuuteni puolet mutta yhdessä sitä lyhennellään n.1000e/kk.
Ja nyt ostettiin uusi auto, siitä tuli lainaa 29 000e kun ed autosta saatu osuus vähennetty. Se on kyllä miehen nimissä, itselläni ei ole edes ajokorttia.
No tällä hetkellä bruttotulot 0€ kk, tulevaisuudessa varmaan se n. 1800€/kk. Lainaa nyt 100 000€, toki yhteisvastuullinen asuntolaina ja mieshän sen pääasiassa hoitaa.
Bruttotulot tasan 2500€/kk. Lainaa jäljellä 25 000 €. On täysin oma laina, jota lyhennän 680€/kk. Alunperin lainaa ollut muistaakseni 85 000€. Laina on asuntoon, jossa olen taannoin asunut ja jonka olen nyt vuokrannut. Asumme miehen talossa, miehellä ei ole lainaa. Maksan puolet lasten kuluista ja vakuutuksista. Loput maksaa mies. Tuo lyhennys ollut muuten sama jo silloin, kun mies ei ollut vielä millään tavalla kuvioissa. Tosin silloin palkkani oli n. tonnin parempi.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 10:15"]
Mielenkiinnosta utelen paljonko teillä on velkaa? Ja paljon niiden lyhennyksiin menee yhteensä kuussa?
[/quote]
330 000 noin suurin piirtein. Lyhennetään 2500 euroa kuussa.
En ole ainut tulonsaaja tässä huushollissa..
Mun miehen tulot on tuota luokkaa.
Lainaa oli alunperin reilu 90 t€ ja lyhennys 600€, josta siis puolet hänen osuus. Hänellä ei ole koskaan ollut muuta velkaa, ei edes opintolainaa.
Nro 11:lle lainan määrä riippuu parista asiasta:
-Millainen on lainanhakijan "pankkihistoria": jollain on isot tulot mutta tili koko ajan miinuksella, toisella taas minimaaliset tulot mutta joka kuukausi saa rahaa säästöön =ensimmäinen on ns. holtiton rahan käyttäjä ja jälkimmäinen tunnollinen, ei ole vaikea arvata kumpi maksaa luotettavammin lainan takaisin.
-Mihin lainaa tarvitsee: jos ostaa asunnon niin aika usein se asuntoi toimii samalla ns. vakuutena lainalle. Toisin sanoen, jos ei ole varaa lyhentää lainaa niin pankki saa "omansa pois" kun asunto myydää. Jos taas ottaa esim. tuon joustoluoton, sanotaan nyt vaikka lomamatkaan, niin ei siitä jää mitään "käteen", joten jos lainan lyhennyksen kanssa tulee ongelmia ei ole mitään mitä myydä jotta saisi lainan kuitattua.
-Paljonko muuta lainaa on vaikuttaa myös. Jos on paljon opintolainaa, lisäksi autolainaa ja osamaksulainoja ymv. niin jo noiden velkojen lyhentämiseen menee joka kuukausi isot summat --> pankki yleensä katsoo ettei talous kestä enempää lainoja, eli esim. asuntolainaa ei myönnetä vert. tilanne jossa samat tulot mutta ei lainkaan lainoja tai tonni pari opintolainaa jäljellä.
Ei yhtään.
Miksi oletat, että sitä olisi?
Velkaa on jotain 85000e ja kuussa maksan n. 400e. Laina-aikaa 23v.