mikä olet sotilasarvoltasi ja missä palvelit
Eli mikä olet sotilasarvoltasi ja missä armeijatukikohdassa palvelit ja missä tehtävässä ja missä osastossa?
Itse olen reservin matruusi. Olin 2001-2002 palveluksessa laivaston lippulaiva miinalaiva pohjanmaassa upinniemessä. Tarkempi tehtäväni siellä oli sähkömatruurin tehtävä, eli käytännössä olin laivasähkömies.
Kommentit (35)
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 14:21"]
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 14:16"]
En muista enää sitä prikaatia tai muitakaan juttuja. Siitä on aikaa niin...
Laitoin kranaatteja heittimeen ja olin vartiossa. Kertauksissa en ole käynyt. Olisiko + 20-vuotta palveluksesta. Vekaralla kävin.
[/quote]
Tykkimies? Tai jääkäri?
[/quote]
No ei kai oikein kumpikaan. Kranaatinheitinkomppania kuulostaisi todennäköisimmältä.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 14:27"]
Laitoin kranaatteja heittimeen ja olin vartiossa. Kertauksissa en ole käynyt. Olisiko + 20-vuotta palveluksesta. Vekaralla kävin.
[/quote]
Tykkimies? Tai jääkäri?
[/quote]
No ei kai oikein kumpikaan. Kranaatinheitinkomppania kuulostaisi todennäköisimmältä.
[/quote]
Kirjotetaanko se korp/(korpraali)kran/vek 94?
[/quote]
Miksi edes menit?
Tiedot löytyy sotilaspassista!
Ja sinä varmaankin olet osa rkp:n Haglundilaista sotasankarisiipeä.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 14:31"]
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 14:27"]
[/quote]
Tykkimies? Tai jääkäri?
[/quote]
[/quote]
Kirjotetaanko se korp/(korpraali)kran/vek 94?
[/quote]
Voihan nuo kirjoittaa miten tahtoo, mutta KrhK on yksikön lyhenne ja KarPr joukko-osaston.
Jääkäri, sissi, lapin rajavartiosto ivalo, yli 20 vuotta sitten.
hei, mistä saan tietää edesmenneen isäni sotilasarvon koska sotilaspassi jossain enkä jaksa etsiä ja nyt pitäisi papin puhetta varten sitäkin tietoa valottaa, muistan että olisi aliupseeri ? sininen natsa? passi jossakin tallessa mutta voiko jstakin virastosta saada tietoa kun ei jaksa nyt enempää ponnstaa?
2001 saaristomeren meripuolustusalue, merivoimat, rannikkojalkaväki, rannikkoviestimies, yhdet kertaukset ja sitten erosin reservistä. Fiksuin päätös ikinä. Täydennyskoulutus sivariin lapinjärvellä (suosittelen!) Eli olen nykyisin siviilipalvelusmies.
Alikersantti, Upinniemi, lassukka.
Jääkäri. Olin mp-lähetti 2/2009 vekaranjärvellä
Korpr, sotilaskuljettaja, ViestiR
[/quote]
Tykkimies? Tai jääkäri?