Se Koivuniemen lahko!
Muistaako vielä joku sen Helsingin Sanomien Kuukausiliitteen jutun niistä espoolaisinsinööreistä, jotka Tapani Koivuniemi houkutteli uskonlahkoonsa. Pari vuottahan siitä on.
Oli aika järkyttävää lukea, miten mm. julkisen hallinnon atk-juttuja tuottava firma itse asiassa perustuu aivopestyjen ihmisten halpatyöpanokselle. Voitot käytetään johtajan leveään elämään ja uskonsanoman levittämiseen.
Lapset ja naiset vielä eristetään maailmasta ja uskonmenoissa on jotain seksuaalissävytteistä. Uskonlahkosta itsensä irti repäisseillä oli joku oma sivustonsakin, kokouksien kummallisuuksia oli nauhoitettu todisteeksi jne.
Mutta mitä tälle asialle sitten tapahtui? Mitään ei ole kuulunut sen jälkeen. Käyttääkö julkinen hallinto edelleen Koivuniemen firman täysin kyseenalaisella tavalla tuotettuja palveluita?
Kommentit (146)
Olin yksi niistä, joita poliisi lähestyi puhelimitse, kun olin täällä jossain ketjussa ilmaissut huoleni asiasta. Sain kunnianloukkaussyytteen, joka onneksi meni nurin.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 13:39"]Olin yksi niistä, joita poliisi lähestyi puhelimitse, kun olin täällä jossain ketjussa ilmaissut huoleni asiasta. Sain kunnianloukkaussyytteen, joka onneksi meni nurin.
[/quote]
Ohhoh. Tuskinpa enää saisit syytettä kun suurin osa paskasta on tullut päivänvaloon. Raha pyörittää maailmaa ja koska julkishallinnon on pakko kilpailuttaa palvelujen tuottajat Koivuniemi on vahvoilla, koska työ tehdään todella halvalla.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 23:16"]
Aikuiset ja koulutetut ihmiset varmaan voivat uskoa mihin haluavat.
[/quote]
Voivat kaikessa rauhassa, mutta entä jos myös lapset elävät lahkossa?
Ei ole sammunut. Nummelassa asuu muutama tähän kuuluva perhe. Näin ainakin puhutaan.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 23:33"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 23:16"]
[/quote]
[/quote]
Uskontojen ja lahkojen pitäisi olla k18.
nro 37:lle: Minä kaipaan lähdettä arvelullesi. Mistä olet kuullut noin? Itse käytän tuota raamattusivustoa.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 23:33"]
[/quote]
[/quote]
Tämä on väärin. Lapset ja uskonto olisi pidettävä erillään. Samasta syystä ei tulisi esim. kastaa kuin täysikäisiä. Itse sain erota kirkosta vasta 18v, vaikken mihinkään koskaan ole uskonut. :(
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 23:33"]
[/quote]
[/quote]
Eiköhän ne lapset asu ihan kodeissaan. Suomessa on koko joukko herätysliikkeitä, joiden toiminnassa on lapsia mukana. Muistelisin että lastensuojelusta olisi joskus tämän Koivuniemen lahkon suhteen yritetty päästä kiinni siihen, että kokoontumiset joissa oli lapsia mukana kestivät myöhään yöhön. Ei päästy kiinni. Ja eiköhän nuo jo nyt ole oppineet, että lapset laitetaan ajoissa nukkumaan. Ei uskonnon harjoittaminen lasten kanssa ole rikos.
Lapsissa onkin se juttu, että tuon kokonaisuuden firman jatkuvuushan on turvattu lasten kautta. Lapset oppivat vanhempiensa työt melkein kuin leikkien. Kevyempäähän se tietokonetyö on kuin ennen maaseudulla, jossa lapset kitkivät kasvimaata ja tekivät muuta pikkuhommaa kotona. Korkeakoulutetut nörttivanhemmat kun on, lapsillekin hankitaan kunnon koulutus, ja sitten tarvittava osa lapsista firmaan töihin.
Tuossa onkin itse asiassa ihan toimiva pitkäaikainen rakenne yrityksen toiminnalle. Eikä se välttämättä ole kovin kaukana esim. Oulun seudun lestadiolaisten toiminnasta, perheyrityksiä sielläkin paljon on.
Nykypäivään sovellettua amissikulttuuria, tavallaan.
Jatkuu edelleen, mutta lahkon toiminnasta ei hiiskuta. Osa on muuttanut pk-seudulta pienempiin kaupunkeihin (Nummela, Somero !?), kotikoulu jatkuu edelleen ja miehet tekee töitä paljon. Naiset näyttävät aika nääntyneiltä, koska hommaa riittää. Laihoja ovat edelleen. Tytöt ja pojat erotellaan selkeästi, miehet/pojat eivät osallistu kotitöihin. Todella ystävällisiä, mutta se ei tunnu kovinkaan aidolta...
Huoh :(
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 23:57"]
Jatkuu edelleen, mutta lahkon toiminnasta ei hiiskuta. Osa on muuttanut pk-seudulta pienempiin kaupunkeihin (Nummela, Somero !?), kotikoulu jatkuu edelleen ja miehet tekee töitä paljon. Naiset näyttävät aika nääntyneiltä, koska hommaa riittää. Laihoja ovat edelleen. Tytöt ja pojat erotellaan selkeästi, miehet/pojat eivät osallistu kotitöihin. Todella ystävällisiä, mutta se ei tunnu kovinkaan aidolta...
Huoh :(
[/quote]
Tuo leviäminen osoittaa, että homma toimii ja kannattaa. Alaosastoja eri paikkakunnille. Turvallisempaa yhteiskunnalle kuin moottoripyöräjengien levittäytyminen!
Mun serkun perhe on "jäsen". Ei paljon naurata.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 17:53"]ketä sitä nykyään pyörittää
[/quote]
Katso firman kotisivut
Hesari herätti henkiin kuukausiliitteen vanhan jutun Koivuniemen lahkosta julkaisemalla sen jatkokertomuksena lehdessä. Järkytyin taas, vaikka olin lukenut jutun jo aiemmikin. Onko kenelläkään tietoa lahkon tämänhetkisestä tilanteesta? Vieläkö lahko toimii pääkaupunkiseudulla? Ihmeellistä, ettei tällaista toimintaa saada loppumaan.