Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko mitään kotivakuutusta ottaa tilapäiseen asuntoon tai mistään ottaa pelkkää irtaimistovakuutusta?

Vierailija
23.10.2020 |

En jaksa enää selata yhtään vakuutusehtoja. Turhauttaa kun kaikki menee niin hankalaksi. Ois kiire tehdä gradua, mutta tietokone hajosi. Pitäis tilata uusi tietokone, mutta en uskalla tilata ennen kuin mulla on kotivakuutus. Kuitenkin se varastetaan matkalla tai hajoaa ihan just uutena. Mitään halpista en halua, kun haluan ostaa kunnon koneen joka kestää yli 5 vuotta. Pitkään mietin ja pohdin että minkä kotivakuutuksen ostan ja monta päivää oon yrittänyt ostaa sitä netin kautta ja aina tulee ilmoitus ettei sen ostaminen onnistu. Lopulta tajusin että taitaakin johtua siitä etten aikoinaan vaihtanut kotikuntaa, koska sairaanhoitopiiri ois vaihtunut ja siinä toisessa sairaahoitopiirissä oli parempi julkinen terveydenhuolto. Eli tein kai jonkun tilapäisen muuttoilmoituksen sitten, en muista. Mulla ei ole edes osoitetta enää siellä toisella paikkakunnalla, että en tiedä miten onnistuin edes tuollaisessa muuttoilmoituksessa.

Mutta näyttää nyt ilmeisesti siltä että voidakseni tehdä sitä gradua ja ostaa sen hemmetin tietokoneen, mun pitää ensin tehdä muuttoilmoitus vakinaisesta muutosta, odotella useampi viikko että se tulee voimaan. Sitten ottaa vakuutus ja taas odotella useampi viikko että se on voimassa ja sitten voin tilata sen koneen, jossa senkin saapumisessa menee useampi viikko. Eli pääsen tekemään gradua joskus ensi vuoden puolella :D Ei tää voi olla oikeasti näin vaikeaa. Mistä sellaisen pelkän irtaimistovakutuuksen saa ilman että vakuuttaa kämppää?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei tiedä? Tai sitten pelkkiä irtaimistovakuutuksia ei ole olemassa? Aika hölmöä jotenkin ettei olis ja että ne pitää aina sitoa johonkin asuntoon, vaikka asuis vuokralla ja mitään ei oikeastaan pystyis itse asunnosta edes vakuuttamaan, kun ei se ole omaa omaisuutta.

-ap

Vierailija
2/4 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit ottaa myös pelkän arvotavaravakuutuksen koneellesi. Hinta toki voi olla sama, kuin vuokra-asunnon kotivakuutuksen. Ei asunnon pidä olla vakituinen, että sinne voi vakuutuksen ottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit ottaa myös pelkän arvotavaravakuutuksen koneellesi. Hinta toki voi olla sama, kuin vuokra-asunnon kotivakuutuksen. Ei asunnon pidä olla vakituinen, että sinne voi vakuutuksen ottaa.

Lisään vielä, että vuokra-asuntoahan sinä et vakuuta, pelkästään siellä olevan oman irtaimistosi. Toisen omaisuutta et voi vakuuttaa, vuokranantaja vakuutta koot oman omaisuutensa.

Vierailija
4/4 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok. Kiitos! Ehkä ongelma on sitten joku muu kuin se että asunto ei ole vakituinen. Joku tekninen tms. Mieluiten kyllä vakuuttaisin kaiken irtaimiston enkä yhtä konetta, jos se yhtä kalliiksi tulee. -ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi