Saksaa osaavat. Mitä tarkoittaa heil
Ja historiaa osaavat, miksi Hitleriä tervehdittiin heil Hitler? Mistä se tulee. Kuka tuon tervehtimistavan on keksinyt ja miksi?
Kommentit (29)
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 22:31"]
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 22:27"]
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 22:17"]
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 22:15"]
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 22:11"]
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 22:10"]
Hitler hävisi sodan mutta hänen unelmat toteutuivat.
[/quote]
Ai esim. unelma tuhatvuotisesta valtakunnasta?
[/quote]
Yhtenäisestä euroopasta ja saksan herruudesta. Nyt eurooppa on yhtenäinen ja saksa porskuttaa kovaa kun muualla on lama.
[/quote]
Tutustu vähän paremmin niihin Hitlerin visioihin ja mieti, onko EU ihan (tai lainkaan) sitä, mitä Hitler ajatteli. Joo, EU:sta ei tarvitse tykätä, mutta vertauksesi on kyllä luvalla sanoen naurettava.
[/quote]
Idea EUstahan syntyi juuri siksi, että Euroopan valtiot puhaltaisi yhteen hiileen. Takana oli kaksi siihenastisen maailman kauheinta sotaa. Ja molemmat syttyneet Euroopassa. EUn tavoite ja tarkoitus on, ettei Euroopassa enää koskaan Euroopan valtiot sotisi toisiaan vastaan.
Yksi EUn perusajatuksen takana olevista ajattelijoista oli Antonio Gramsci, jota natsit vainostivat.
Mä en ymmärrä, ettei aikuiset ihmiset ole oikeasti välittäneet edes perehtyä siihen, mitä ja miksi EU on!
[/quote]
Koska perehtyminen on vaivalloista ja natseihin vertaaminen helppoa.
[/quote]
Eli, tadaa, populismia!
Ihan samaa, mitä natsit harrasti. Natsit vaan laittoi kaiken juutalaisten syyksi. Helppoa. Ei tarvi ajatella itse eikä katsoa peiliin, kun voi syytellä muita.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 22:32"]
Euroopasta tuli yhtenäinen. Se on kuitenkin faktaa ja se olin meidän Aatun unelma.
[/quote]
Teidän Aatun? Mikä sinä olet? Hitlerin kaksipäinen tenava?
Voi voi. Natsismia oli -40 luvulla. Kommunismia löytyy yhä tänä päivänä. Oletko sinä kommarin perillinen? Totuus on kuitenkin se että suomi tasteli sakasan puolella sekä ilman saksalaisten apua me kaikki puhuisimme venäjää täällä. Totuus sattuu eikä siitä saa puhua?
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 22:39"]
Voi voi. Natsismia oli -40 luvulla. Kommunismia löytyy yhä tänä päivänä. Oletko sinä kommarin perillinen? Totuus on kuitenkin se että suomi tasteli sakasan puolella sekä ilman saksalaisten apua me kaikki puhuisimme venäjää täällä. Totuus sattuu eikä siitä saa puhua?
[/quote]
Mitä sillä, että Suomi otti toisessa maailmansodassa apua Saksalta on tekemistä sen kanssa, että EU muka olisi natsien perillinen? Tyypillistä populismia sinulta, alat puhua ihan sekavia ja jutun logiikka häipyy täysin.
Gramsci oli muuten sosialisti. Taisi olla Jean Monnetkin.
Ei kaikki saksalainen ole automaattisesti mitään natsijuttua.
Itse olen syntynyt Saksassa, se on minulle kuin toinen kotimaa. Jos saksalaisella keskustelupalstalla alkaisit esittää noita ajatuksiasi EUn muka natsitaustasta, niin saisit varmaan bannit. :) Ja joo, en ole kommunisti, vaan ihan piinkova kapitalisti. Ihan ihka aito.
Ja minusta EU on parasta sitten Coca-Colan keksimisen. Päättäjät vaan tyrineet tuossa välillä, kun ottaneet taloudellisesti liian heikoissa kantimissa olevia maita mukaan.
haukuitte kommarit minua natsiksi. aivan samaa mitä olet mieltä. ollaan kuitenkin suomessa ja meillä on oma historiamme. onneksi en ole kommarin perillinen josta olen aivan v a l t a v a n ylpeä.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 22:50"]
[/quote]
Mitä sillä, että Suomi otti toisessa maailmansodassa apua Saksalta on tekemistä sen kanssa, että EU muka olisi natsien perillinen? Tyypillistä populismia sinulta, alat puhua ihan sekavia ja jutun logiikka häipyy täysin.
Gramsci oli muuten sosialisti. Taisi olla Jean Monnetkin.
Ei kaikki saksalainen ole automaattisesti mitään natsijuttua.
Itse olen syntynyt Saksassa, se on minulle kuin toinen kotimaa. Jos saksalaisella keskustelupalstalla alkaisit esittää noita ajatuksiasi EUn muka natsitaustasta, niin saisit varmaan bannit. :) Ja joo, en ole kommunisti, vaan ihan piinkova kapitalisti. Ihan ihka aito.
Ja minusta EU on parasta sitten Coca-Colan keksimisen. Päättäjät vaan tyrineet tuossa välillä, kun ottaneet taloudellisesti liian heikoissa kantimissa olevia maita mukaan.
[/quote]
Enkä väittänyt että eu on natsitaustainen. Sanoinpahan vaan että hitlerin unelmä täyttyi.
[/quote]
Molotov–Ribbentrop-sopimus (saks. Deutsch-sowjetischer Nichtangriffspakt, ven. Договор о ненападении между Германией и Советским Союзом) (myös Hitlerin–Stalinin sopimus) oli natsi-Saksan ja Neuvostoliiton välinen hyökkäämättömyyssopimus, joka solmittiin 23. elokuuta 1939. Sopimus sai nimensä maiden ulkoministereistä Joachim von Ribbentropista ja Vjatšeslav Molotovista, jotka allekirjoittivat sopimuksen.[1]
Sopimuksen salaisessa lisäpöytäkirjassa sovittiin etupiirijaosta. Suomi, Baltian maat, Puola ja Romania olivat jaon kohteina.[2] Näin suurvallat pystyisivät ilman toistensa uhkaa laajentamaan alueitaan. Saksa saattoi ryhtyä sotaan Puolaa ja mahdollisesti myös sen riippumattomuuden taanneita Britanniaa ja Ranskaa vastaan ilman pelkoa Neuvostoliiton hyökkäyksestä niiden tukemana. Samalla Neuvostoliitto valmistautui omiin operaatioihinsa Puolan, Suomen ja Baltian maiden osalta. Lähde:Wikipedia
- Boa
Se mitään Saksaa ole! Heil Hitler, meil Mannerheim.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 22:32"]
Euroopasta tuli yhtenäinen. Se on kuitenkin faktaa ja se olin meidän Aatun unelma.
[/quote]
Juu, ja ihan niin kuin "Meidän Aatun" unelmissa, Euroopassa on arjalaisten diktatuuri, alemmat rodut on tuhottu tai tekevät orjatyötä ja arjalaisten johtama Eurooppa on laajentanut elintilansa Venäjälle, ali-ihmis-slaavilaisten maille.
Oikeasti, oot varmaan niin typerä, ettet edes ymmärrä, miten typerältä kuulostat. Jos haluat kritisoida EU:ta, kritisoi sitä edes jostain asiasta, älä siitä, että sä tiedon puutteessasi vertaat omenoita appelsiineihin (molemmat on toki pyöreitä ja hedelmiä, mutta aika vähän yhtäläisyyksiä niillä lopulta on).