mun kaveri laittaa 2.5v lapsensa
pelkkään turvaistuinkorokkeeseen, eli ei varsinaisesti ole mikään " turvaistuin" ...Nytkin vaan nosti lapsensa siihen ja vetäsi turvavyön paikoilleen, lapsi näytti istuvan tosi " turvattomasti" siinä, vyöt löysällä jne...
Kuinka moni teistä käyttää pelkkää turvavyökoroketta tuon ikäisellä? Siis kyseessä sellainen koroke vaan, eli ei sellainen selkänojallinen..
Kommentit (26)
Mun poika 2 v 3 kk ja kulkee repsikan takana selkä menosuuntaan. Koska niskat ei vielä kestä äkkijarrutusta. Eikä raajat kovas vauhdis jarruttamista. Vasta 3. v aion siirtää istuimeen jossa kasvot menosuuntaan ja sekin sellainen istuin jossa selkänoja ja sivutuet. Ä 23
3. v saa matkustaa istuimessa kasvot menosuuntaan. Ja laki tuli juuri, missä lasta ei saa kuljettaa ilman istuinta kuin taksissa. Et ei tod. korokkeeseen 2, 5 vuotiasta
Joka paikkaan ei voi ottaa sitä isoa istuinta mukaan, silloin laitan vain korokkeen. Lapsi on nyt 2v 8kk, ja tänä kesänä olen alkanut tarvittaessa käyttää pelkkä koroketta.
ei kai sellaisilla ihmisillä ole edes istuimia, jotka ajavat kerran vuodessa taksilla (joissa niitä ei myöskään ole saatavilla), eikä omaa autoa ole.
turvattomimmalle sallitulle istuimelle autoon, eikä parhaalle mahdolliselle mitä on saatavilla? Meille ainakin lapsi on niin tärkeä ja rakas, että mieluiten hankimme hänelle turvallisimman ja suojaavimman istuimen mitä markkinoilta löytyy, ihan vapaaehtoisesti! Miksi turhaan riskeerata lapsen henki onnettomuustilanteessa - sellainen voi sattua ihan kenelle tahansa joka autoilee.