Mitä nimeä et koskaan antaisi lapsellesi - ja miksi?
Patricia.
Mieheni oli joskus kihloissa sen nimisen naisen kanssa, ennen minua siis.
Ja Konsta. Aivan kaamee, vanhanaikainen nimi.
Kommentit (43)
Leevi, Viivi, Sulo, Onni, Misca, Nico, Lydia, Repe, Aatos... Onhan noita..
Himmu-Syrjykki tai Kintta-Ihruli. Koska en pidä tuollaisista nimistä.
Yhditelmänimeä, jota on varmaan yksi ainoa Suomessa. En tunne kyseistä henkilöä, mutta olen nähnyt nimen ja se on yksinkertaisesti karmein näkemäni nimi. Peittoaa kaikki kyllikit ja pirkot.
Onhan niitä vaikka kuinka monta. Joitakin jos mainitsen niin Juuso ( tulee mieleen sellainen vähän "tollo"), Santeri (kuulostaa kirosanalta), Lumia ( outo sanamuoto), Otava ( nykyajan muotinimi ja jotenkin tehty), Jorma ( ihan sen nykymerkityksen vuoksi), Yrjö ( oksennus), Impi ( ikuisesti neitsyt), Kullervo ( tulee jotain outoja mielikuvia).
Näistä tavallisista Kiira on kauhea (=paha henki). Miten kukaan voi kutsua omaa lasta demoniksi :(
Veeti, Ursula. Yksinkertaisesti vaan rumia.
Isla. Tulee mieleen ihrainen, kuukasvoinen musliminainen.
Orkkuli. Tarvitseeko tätä sen erityisemmin perustella?
Tino. Hyi helkkari miten ruma nimi.
Irmeli, Raija yms mummonimet. Ja tietty noi Kullervot ja Erkit yms.
Pia Kia Tia Mia yms lyhyet ja omasta mielestäni hieman persoonattomat. Poikien nimistä samaan kastiin laitan Jonit ja Janit sekä myös Villet yms Pekat joita tulee vastaan kymmenen tusinassa.
Elsa, tulee mieleen eräs römeä-ääninen nainen lapsuudesta.
Pontus ja Hampus, "hyydelöllä ja jäädelöllä" lihotetut köntykset, röyhelöpaita, kissanrusetti ja samettitakki sekä polvihousut. Puuuuh!
Nico ja Jessica tulee pahimpina mieleen, paitsi että 50% nimistä on sellaisia, joita en antais kirveelläkään, ja ehkä vain 10% suomalaisista nimistä menis mun ok-luokkaan.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 19:36"]
Isla. Tulee mieleen ihrainen, kuukasvoinen musliminainen.
[/quote]
On alunperin skotlantilainen nimi, mistä sen musliminaisen siihen keksit?
Ronja. Se vaan on niin ruma.