Laittaisitko lasitiiliseinän?
Kylppäriremppa suunnitteilla ja olen aina halunnut lasitiiliseinän ja nyt vasta on sellainen kylppäri mihin sen voisi laittaa... Mutta onko se jo ihan out?
Kommentit (12)
10 vuotta sitten harkitsin, mutta jätettiin väliin. Ostettiin jo satsi niitä, mutta olivat niin huonolaatuisia, että seinästi olisi tullut ruma. Mies sitten sai ylipuhuttua, että on vain hetken muotioikku ja niinhän se olikin.
Jos sä siitä olet haaveillut pitkään, niin miksi et laittaisi? Sen saa suht helpolla pois, kun kyllästyy.
Riippuu lasitiiliseinästä, tarkoituksesta ja lsitiilen mallista. Osa lasitiilirakenteista on varsin ilmavia ja ajattomia. Niitä 90-luvun loppupuolella trendikkäitä "kuplaviritelmiä" tai mitään värillistä sen sijaan en laittaisi.
Minulla on, ja se on hieno. Tee ihmeessä kun sulla kerta on mahdollisuus!
Jos itse tykkäät, niin siitä vaan pystyttämään.
Kokonaisen seinän esim saunan ja kylpyhuoneen väliin tai eteisen ja terassin väliin voisin laittaa. Ne on oikeassa ympäristössä klassisia.
Mitään räppänää tai ikkunaa tai suihkuseinämää en laittaisi, ne on vähän out - vaikka ehkä oikeassa paikassa ihan ok silti.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 11:35"]
Kokonaisen seinän esim saunan ja kylpyhuoneen väliin tai eteisen ja terassin väliin voisin laittaa. Ne on oikeassa ympäristössä klassisia.
Mitään räppänää tai ikkunaa tai suihkuseinämää en laittaisi, ne on vähän out - vaikka ehkä oikeassa paikassa ihan ok silti.
[/quote]
Täysin samaa mieltä.
Mitä väliä vaikka se on out? tottakai laitat!
Meillä on ollut tämä talo pian 10 vuotta ja edelliset asukkaat teki todella ihanan kylppärin, ikää kohta 15 vuotta sillä ja lähinnä olen miettinyt että voisin maalata jotain pintoja (puuta) mutta siis tässä tilassa on laitettu vähän lasitiiltä. Se on pieni ikkuna tavallaan joka jakaa kylppärin pukeutumistilasta. Ja tykkään siitä kovin! Tilassa on ikkuna ja valonmäärä on varmasti huomattava jos sitä ei olisi. Ja toki; voisihan sitä jotain lasiseinää vaan ajatella mutta meillä on toisella puolen tapettia ja toisella puolen kaakelia niin menettäisi toisalta sitten juuri sen tunnelman joka kylppärissä nyt on. Puhumattakaan kaikki ne sähkötyöt jotka on siinä väliseinässä..
Minusta se kannattaa ja lopputulos valoisampi ja kaunis. Itse tykkään.
Miksi niitä sitten myydään, vaikka ovat out? Kukin tekee tyylillään, ei kaikki halua olla samasta muotista vedettyjä. Retrofanit haluavat esim. säästää 70-luvun vihreät kaakelilaatat, tai puupintoja sellaisenaan. Lasitiili sopii hyvin tiettyihin paikkoihin.
Mä en laittaisi. Tulisko se niin kuin suihkuseinäksi? Siinä tapauksessa laittaisin ihan jonkin savulasin ta muun kuvioidun, modernin lasin.